Robs Grote Tuinverbouwing (niet van TV)

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Robs Grote Tuinverbouwing (niet van TV)

Berichtdoor GeL op 13 maart 2017 12:42

Jozef schreef:Is dat niet de vrouw van Rob, die krijgt zo te zien net zoveel aandacht als zijn tuin topic. :lol:


:lol: Jozef

Ik vrees dat de wraak van Rob zoet zal smaken, hopelijk kunnen al de posters hier snel lopen :D
GeL
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 12 okt 2011 18:16
Woonplaats: Kortenberg
200 bedankjes

Re: Robs Grote Tuinverbouwing (niet van TV)

Berichtdoor zezinho op 13 maart 2017 17:05

Wow, Rob. Wat een verandering. Mooi optrekje zeg, en plaats zat voor je plantjes.
Je gaat je niet vervelen de komende tijd. Die Jubea is op enkele jaren tijd een joekel geworden . Dus toch niet zo'n trage groeier.
Wilfried
Avatar gebruiker
zezinho
 
Berichten: 893
Geregistreerd: 20 okt 2010 17:24
Woonplaats: 9340 smetlede (oost-vlaanderen)
95 bedankjes

Re: Robs Grote Tuinverbouwing (niet van TV)

Berichtdoor lapalmeraie op 13 maart 2017 17:11

Nou Rob qua spanning op bouwen en climax enzo weet je wel van wanten.
Prachtige villa en veel potentieel. Het zal nog even duren voor je rustig in dat zwembad zal liggen (als ik het goed zag?) maar ééns het zover is dan hoef jij helemaal nergens meer naar toe. Vakantie in eigen tuin :thumb_up:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14409
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
828 bedankjes

Re: Robs Grote Tuinverbouwing (niet van TV)

Berichtdoor GeL op 13 maart 2017 17:38

Prachtig Rob!!
Dit wordt zeker iets waar menig Palmvriend jaloers op wordt :thumb_up:
Op je vraag, eerste plant is een hulst met gevariegeerd blad, eerst krijgen die mooie ronde blaadjes en naarmate die ouder wordt stekelige blaadjes, zie links op je foto.

Mooi begin van de lente, Iris hollandica, wie had dat gedacht :mrgreen:
Putjes en kuiltjes :lol:

Gr,
Michel
GeL
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 12 okt 2011 18:16
Woonplaats: Kortenberg
200 bedankjes

Re: Robs Grote Tuinverbouwing (niet van TV)

Berichtdoor Dennis_S op 13 maart 2017 21:31

Dat is een mooi optrekje en dito plek! Gefeliciteerd met deze stap en ik ben ook erg benieuwd naar hoe je dit gaat invullen!
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Robs Grote Tuinverbouwing (niet van TV)

Berichtdoor JmC4c op 13 maart 2017 22:32

Sta me toe even te kwijlen Rob :P
Wauw zeg :thumb_up:
Avatar gebruiker
JmC4c
Bedrijven
 
Berichten: 4987
Geregistreerd: 25 jun 2011 16:43
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
502 bedankjes

Re: Robs Grote Tuinverbouwing (niet van TV)

Berichtdoor Rob op 13 maart 2017 23:44

Bedankt voor de massale reactie allemaal!
Wij hadden vergelijkbare reactie toen we voor het eerst gingen kijken. Tsja, en zo kon het ook ons overkomen...gezien en verkocht zeggen we dan.

Han: Dank voor de namen !

JM: kwijlen toegestaan. Mocht je ooit over de vloer komen, dan heb ik nog wel een emmer

Dennis: Er is wel iets van een idee, maar het is meer zoals van Ramon dat recent ook deed (chaos die zich langzaam ontwikkeld tot iets wat hoger in orde staat, zonder enige vorm van tekening of plan)...

Wilfried: Kun je nagaan: op fot zijn er al 7 bladeren afgegaan, die fors ingedroogd waren. Ik deed de afgelopen 7 jaar gemiddeld iets van 4-5 bladeren per seizoen, dus zo tergend zijn ze idd echt niet.

Matko: ik vond die foto wel erg vermakelijk; let wel: ik heb hem beter niet laten zien aan de kleinere helft. De toorn van een vrouw...beter van niet.

Niek: je hebt het goed gezien! Het was een soort van bijkomstigheid in de aanschaf. Verwijdering zou me te veel werk geven, dus blijft ie erin - ik ga op zeker tussen de werken door zo nu en dan badderen met de vogeltjes hoor.

Eduard: goed gezien; die paaltjes en latjes zijn idd de hoofdpaden. Ik houdt ze op 80 cm breed, het materiaal word dolomiet in geel. De kleinere paadjes gaan niet bedekt worden, hooguit met een laag mulch. Ik probeer deze keer echt zo weinig mogelijk kunstmatig te laten zijn (m.u.v het terras en die waterbak).
Ik zal de termen nooit in haar bijzijn bezigen, maar het mag nog woester en ruiger wat mij betreft. ;)

Richard: Ruim beplanten op zeker, maar ik ben nog steeds bang dat wanneer ik mijn oude 100m2 aan beplanting erin heb staan, dat er een groot gat blijft van een paar honderd...

Hex, Jozef: Ik ben niet zon fotograaf, maar zal zeker zo nu en dan voortgang posten. Het leukere stuk gaat nu beginnen: aanbouw + lente. De progressie zal zichtbaar zijn.
Plan is in ieder geval om in 2018 met de grotere werkzaamheden "klaar" te zijn (en "klaar" is zoals we allen weten erg relatief).

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11287
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1116 bedankjes

Re: Robs Grote Tuinverbouwing (niet van TV)

Berichtdoor s.janssen op 14 maart 2017 23:14

Je eigen paradijs!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: Robs Grote Tuinverbouwing (niet van TV)

Berichtdoor guardian1967 op 28 apr 2017 07:39

OMG :shock: :shock: :shock:
Hemeltuin wat een ruimte zeg.
Dat gaat dus super worden Rob.
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
Avatar gebruiker
guardian1967
 
Berichten: 1810
Geregistreerd: 11 feb 2016 13:04
Woonplaats: Neerpelt
133 bedankjes

Re: Robs Grote Tuinverbouwing (niet van TV)

Berichtdoor Rob op 02 mei 2017 23:07

Tot dusverre schiet het mondjesmaat op.

- Extra parking voorzien aan voortuin (20m2 straatwerk verlegd + alle bestratingshoeken afgerond met nieuwe betonbanden). En passant sloeg ik mijn duim zo stevig plat dat het bloed eruit spoot, maar het was net niet hinderlijk genoeg om naar de eerste hulp te mogen. Wie mooi wil zijn, moet leiden he...
- bijna alle fijne grind is vervangen door Canadees leisteen, een deel ervan is nieuw aangelegd (5800 kg in totaal reeds gestort, en er komt nog een nabestelling van zon 2000 kg vanwege misrekening/design change).
- trapje naast zwembad omhoog ligt erin. Ik kreeg 2 blokken Belgisch blauwsteen van 80 kilo per stuk voor een prikje, en die dienen nu als treden icm dolomiet dat als pad verharding dient. Het resultaat mag er nu al zijn - er moet nog zon 1800 kilo aan verharding gestort worden
- 1 circelterras en 1 have circel voor de schuur gestort in dolomiet
- elektra en verlichting in hele tuin, poolhuis en schuur is voorzien, inclusief alarm, verlichting etc. In totaal zon 200m elektra kabel gelegd, 5 extra stroompunten gezet, 4 vaste lichten verplaatst (stonden eerst in tegelterras op een monsterlijk verkeerde plek), 4 vaste lichten opgehangen en 2 TLs in gebouwen gezet. Ook alle lampen buiten zijn allemaal vervangen. De resterende verlcihting is accent en zal 12V zijn.
- hoofdwatervoorzieningen zijn gelegd en weggewerkt onder paden/grind/randen.
- De bestaande buxusbollen zijn uit hun verweerde oerlijke zinken bakken gesloopt. 1 ervan zager nog wel toonbaar uit en staan nu naast/bij de voordeur.
- De 2 grote olijven hebben allebei definitief het loodje gelegd. De bakken zijn reeds gesloopt en al deels afgevoerd. De olijfstronken gaan hergebruikt worden.

De eerste contouren worden aldoende langzaamaan zichtbaar...
Afgelopen week heb ik de eerste planten in volle grond geplaatst (in dit geval een Basjoo, wat persicaria en keukenkruiden.

Aankomende weken gaat de rest van de paden erin, en word de rest van de al staande planten getekent en geplaats, incluis de grote Jubaea in de voortuin - hulp is welkom voor dit kleine klusje.
Er komt donderdag nog een partij betonnen muurelementen en een vrachtwagen met grote palmen (6x Trachy en 2x Washingtonia robusta). Ik mocht iets woester doen omdat ik voor de rest onder budget bleef en aangezien ik geen Alfa Spider heb moest het met de vrachtwagen.
Ook komt er snel nog zon 15 kuub aan fatsoenlijke grond aan te pas om iets van de zanderige bende hier te maken.
Later deze zomer moet er nog een 2e keermuur in van granietblokken.

Enfin, de kruiwagen maakt overtime (en mijn rug ook...)
Zal proberen aankomend weekend weer wat fotoos te plaatsen.

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11287
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1116 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten