Robs Grote Tuinverbouwing (niet van TV)

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Robs Grote Tuinverbouwing (niet van TV)

Berichtdoor draco op 23 jan 2020 02:22

Dat ziet er in korte tijd al ravisant uit Rob, vooral de vijver met beekloop plus entourage spreken me erg aan. Zo zag het er hier in het begin ook ongeveer uit. Over 10 jaar herken je het niet meer. :D Het folie wordt zeker nog wel gecamoufleerd? Ik heb onze vijver niet zelf aangelegd. Het vijverfolie werd aan de randen destijds effectief weggewerkt onder een lading maaskeien, ingebed in nat cement en vervolgens rijkelijk bestrooid met fijn grint.
Als je geïnteresseerd bent kan ik daar wel een foto van opdiepen?
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Robs Grote Tuinverbouwing (niet van TV)

Berichtdoor batdah op 23 jan 2020 03:44

Mooi , en ook de rijke variatie.... :applaus:

Doe je alles alleen of met hulp...ik zie dat er nogal ea aan werk verzet is...en kan me voorstellen dat dat dan in de vrije tijd gebeurt....want ik heb begrepen dat je nog werkt..en dan bedoel ik hetgeen men doet om inkomen te vergaren..
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Robs Grote Tuinverbouwing (niet van TV)

Berichtdoor guardian1967 op 23 jan 2020 10:51

Altijd een beetje jaloers op mensen die zoveel oppervlakte ter beschikking hebben en er dan ook nog eens zo iets moois van maken.

:applaus: :applaus: :applaus:
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
Avatar gebruiker
guardian1967
 
Berichten: 1801
Geregistreerd: 11 feb 2016 13:04
Woonplaats: Neerpelt
133 bedankjes

Re: Robs Grote Tuinverbouwing (niet van TV)

Berichtdoor Rob op 24 jan 2020 00:01

Eduard schreef:Hoi Rob toch al aardig op weg qua aanplant en planten keuze :thumb_up: en het groeit hard, aangezien je aardig wat hoge bomen aan de randen hebt staan kun je ook wel wat met boomvarens creëren naast de inlandse winterharde soorten waar je weinig aan hoeft te doen buiten het afsnoeien van het verdorde blad in het voorjaar.
Ik weet niet hoe je de vijvers hebt aangelegd ? Hier koos ik altijd voor een natuurlijke oever wat inhoud dat het langzaam oploopt en je geen forceerden randen hoeft te maken om het folie af te werken [verstoppen] Dat houd in als je hier voor zou kiezen je het geheel trapsgewijs rondom van af de bodem trapsgewijze uitgraaft daarna de folie legt en de trappen opvult met grond en kiezel zodat je het echte ven/poel effect krijgt, ik heb mijn eerste vijver op die manier al gemaakt in de 80 jaren en deed het goed. foto van die tijd gewoon in het gazon gecreëerd,
Afbeelding


Mooi Eduard - ik blijf die vijverranden lastig vinden maar die foto zal zeker inspireren. Boomvarens: er staat ergens een dode D. antartica. Ik ben er nog niet bepaald gelukkig mee.
varens ik overigens absoluut een top 3 lijstje van komend jaar - met name de 'gewonere' soorten, maar mogelijk ook weer een Dicksonia.

guardian1967 schreef:Altijd een beetje jaloers op mensen die zoveel oppervlakte ter beschikking hebben en er dan ook nog eens zo iets moois van maken.


Yup, maar realiseer je wel: mijn eerste tuin was een postzegel, de tweede net aan 100m2. We hebben bewust verhuisd zullen we maar zeggen, met de tuin als hoogste prio.

batdah schreef:Mooi , en ook de rijke variatie.... :applaus:
Doe je alles alleen of met hulp...ik zie dat er nogal ea aan werk verzet is...en kan me voorstellen dat dat dan in de vrije tijd gebeurt....want ik heb begrepen dat je nog werkt..en dan bedoel ik hetgeen men doet om inkomen te vergaren..


Ja hoor, alles in vrije tijd en vrijwel alleen. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat schoonpaps een dag heeft geholpen met de keermuur aan het zwembad (de beton-strips), er een grote eik is verwijderd, ik de vijvers (>10m3) heb laten graven toen ik mijn hand 'net niet' brak in de voortuin, en de overbuurman kwam aanrijden met de vrokheftruck toen ik al aan zak 9 van 9 van het Grave d'or bezig was met slechts een schepje en een kruiwagen.
Verder is alles 100% home made en handwerk. Avonden, weekends & vakanties.
Met name de granieten brokken keermuur achterin was een nachtmerrie. zon 4 ton aan granieten keien met kruiwagen is echt geen kattepis. Ik zou het niet nog eens doen...
Ik had voor de aanleg zon 4000 Euro uitgetrokken uitgesmeerd over 2-3 jaar. Ik zit nog steeds ruim binnen budget en redelijk op schema en dat viel me niet tegen voor zo'n grote tuin (1500m2). Het gunstige voor dat budget was dat alle grotere planten er al waren en alleen maar verder groeien. Aangevuld met her en der een gift of handige ruil viel het me dus zo erg mee dat er ook nog een kas van 4x3 af kon.

draco schreef:Dat ziet er in korte tijd al ravisant uit Rob, vooral de vijver met beekloop plus entourage spreken me erg aan. Zo zag het er hier in het begin ook ongeveer uit. Over 10 jaar herken je het niet meer. :D Het folie wordt zeker nog wel gecamoufleerd? Ik heb onze vijver niet zelf aangelegd. Het vijverfolie werd aan de randen destijds effectief weggewerkt onder een lading maaskeien, ingebed in nat cement en vervolgens rijkelijk bestrooid met fijn grint.
Als je geïnteresseerd bent kan ik daar wel een foto van opdiepen?


Dank Han! Je tuin was echt wel een deel van de inspiratie (ik heb bijv inmiddels al een stuk of 5 Acers gezte :). Die vijverranden hebben inderdaad absoluut nog werk nodig. het is mogelijk dat ik het helemaal opnieuw doe. Ik hoop over een 5 a 10 jaar te kunnen zeggen dat je gelijk had!

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11280
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1115 bedankjes

Re: Robs Grote Tuinverbouwing (niet van TV)

Berichtdoor Rob op 24 jan 2020 00:11

Vandaag bananen.

Niet per soort benoemd, maar 'just a couple of shots'. Er staan oaa een partij basjoo, Sikkimensis, velutina, Thai Black, Helens hybrid/Tibet, Musa Itinerans 'indian form'.

In volle grond op dit moment alleen nog maar Basjoos, maar dat zou ook wel eens kunnen veranderen.
Thanks aan Hans voor de vele stekken, (schimp)scheuten en goede input.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11280
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1115 bedankjes

Re: Robs Grote Tuinverbouwing (niet van TV)

Berichtdoor draco op 24 jan 2020 13:06

Ik ben geen liefhebber van bananenplanten die op zijn beste niet gerafeld zijn. In deze royale tuin met de villa op de achtergrond komen je evenwel mooi tot hun recht.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Robs Grote Tuinverbouwing (niet van TV)

Berichtdoor guardian1967 op 24 jan 2020 18:32

Ik moet eens zien of ik het ervoor over heb om zover te rijden maar voor een goed glas wijn of bier moet ik toch eens langskomen. Zo een geweldige tuin OMG
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
Avatar gebruiker
guardian1967
 
Berichten: 1801
Geregistreerd: 11 feb 2016 13:04
Woonplaats: Neerpelt
133 bedankjes

Re: Robs Grote Tuinverbouwing (niet van TV)

Berichtdoor Mate op 24 jan 2020 23:20

Ik kom ook een x langs..drinks on me :lol:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: Robs Grote Tuinverbouwing (niet van TV)

Berichtdoor yme op 25 jan 2020 17:37

bij zulke foto's krijg je toch enorm veel zin in de zomer!!!! :thumb_up: :thumb_up:

groetjes,

Yme
yme
 
Berichten: 517
Geregistreerd: 04 aug 2015 20:39
Woonplaats: Amsterdam
43 bedankjes

Re: Robs Grote Tuinverbouwing (niet van TV)

Berichtdoor batdah op 02 feb 2020 15:08

Mooi Rob.....ik ben ook geen bananenliefhebber maar je hebt ze wel goed toegepast.....
Het is goed dat je ook bloeiende planten hebt toegepast....wat ik vaak mis bij mensen met een palmobsessie....eindeloze schorsvlakten met her en der iets onnatuurlijk groens...
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten