Mitchells Tuinverbouwing Project

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor vogelrokker op 01 jun 2019 22:30

batdah schreef:Zonde van je hottub, maar verder wel een zeer geslaagd project te noemen...


Het is inderdaad wel zonde. Maarja, als je ervoor kiest om zonder veel voorkennis het zelf aan te gaan leggen zal je onderweg wat zaken tegenkomen die niet ineens goed gaan zoals je zou willen. Het gaat zeker weer goed komen.

En omdat ik veel vragen kreeg over een actuele video hier een nieuwe van vandaag.
Wel even een SPOILER, er zijn al wat zaken te zien waarvan ik nog geen foto's heb geplaatst.
https://youtu.be/XjiAhRN9X0o
vogelrokker
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 07 maart 2017 23:28
10 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor lapalmeraie op 03 jun 2019 10:14

Gaaf! :)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor vogelrokker op 23 feb 2020 20:51

Het is alweer een tijd geleden dat ik een update heb geplaatst, maar er zijn toch weer een aantal updates waarmee ik de foto galerij kan aanvullen. Om te beginnen kan ik melden dat de coating van het zwembad inmiddels is goed gekomen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een extra coating met fiberglas waarmee hij niet alleen waterdicht is, maar ook makkelijk schoon te maken is.

We beginnen het het ruw maken van de oude laag verf zodat de nieuwe laag kan hechten, en de losse verf weg is.
Afbeelding

Afbeelding

En vervolgens aan de gang met fiberglas
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na overleg met de leverancier van de fiberglass coating heb ik besloten om voor de witte coating te gaan. Met chloor in het water krijg je bij andere kleuren uiteindelijk witte streepvorming op de waterspiegel niveau. Dit wil ik graag voorkomen.
Afbeelding

Afbeelding

En dan nog een project om de randen af te werken. Ik heb hier gekozen voor een afwerking met kleine stenen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En na een aantal uurtjes "proef zitten" in het bad tot de conclusie gekomen dat een TV niet mag ontbreken in het geheel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er zijn nog veel zaken die gedaan moeten worden om alles af te werken in de grot. Maar ik kan je vertellen dat de vooruitgang minder hard gaat zodra het bad gereed is om in te zitten ;)


Verder ben ik in de achtertuin zelf ook nog bezig geweest. De grootste klus was de aanleg van het terras achter het huis.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadat het hoofd terras was gelegd had ik nog redelijk veel flagstone over. Ik heb daarom besloten de beton koppelstones ook te vervangen. Daarnaast was er naar mijn mening inmiddels teveel bestrating in de tuin komen te liggen, en ben ik begonnen met het uitbreiden van mijn waterloop en planten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aan de waterval heb ik ook nog een aantal aanpassingen gedaan. De bovenste rand is er later nog op gezet, en moet nog wat bewerkt worden om de gewenste vorm erin te krijgen.
Afbeelding

Afbeelding


Overige fototjes
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En voor de liefhebbers van bewegende beelden heb ik nog een paar clipjes van de voortgang online geplaatst op onderstaande link.
https://www.youtube.com/embed/B3T9p7Kx2Wg
vogelrokker
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 07 maart 2017 23:28
10 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor Jozef op 24 feb 2020 07:00

Wauw. :thumb_up: :thumb_up:
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor guardian1967 op 24 feb 2020 09:45

Ongelofelijk
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
Avatar gebruiker
guardian1967
 
Berichten: 1801
Geregistreerd: 11 feb 2016 13:04
Woonplaats: Neerpelt
133 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor Mate op 24 feb 2020 09:58

Jeetje dat is toch niet normaal hoe vet!!! Respect man voor je ideeën en de uitvoering :applaus: :thai:
Ben weer benieuwd naar de vorderingen..good luck. Genieten dit.

Gr Matko.
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor hanscazan op 24 feb 2020 17:43

Had het niet mooier kunnen bewoorden, Pffff, wat een geweldige hobby en uitvoering,
:thumb_up:
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor Mate op 24 feb 2020 20:39

Btw..zag je schitterende filmpje...maar heb je van die relaxe buren dat ze het geluid van die waterval accepteren? Ik begrijp dat hij niet non stop aanstaat maar kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die er minder blij mee zijn :D

Gr Matko.
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor vogelrokker op 24 feb 2020 23:07

Haha, ja de waterval hoor je wel. Ik heb het punt waar het water neerkomt omringt met stenen. Dit werkt als een geluidswal. Van een afstandje valt het geluid erg mee, en hij staat ook niet zo vaak aan.

Ik probeer overlast voor de buren te voorkomen door hem aan te zetten als de buren niet in de tuin zitten. Ook heb ik aardige buren die niet zo moeilijk zijn. ;)
vogelrokker
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 07 maart 2017 23:28
10 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor Greener op 25 feb 2020 01:07

@vogelrokker,

Prachtig om zo veel passie te zien, hulde!
Mag ik vragen wat dat lage groene spul is onder het bruggetje?
Greener
 
Berichten: 464
Geregistreerd: 08 feb 2011 19:14
Woonplaats: ZH, onder R’dam
34 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten