Mitchells Tuinverbouwing Project

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor draco op 09 mei 2019 11:26

[quote="Mate"]Han bel jij nog in met een 56k modempje uit het jaar 1999? :lol:

Glasvezel 50 Mb/s is voor ons gebruik snel genoeg. 500 is mogelijk maar daar hangt een ander prijskaartje aan.

Het probleem ligt mijns inziens deels ook aan de forum architectuur of ik doe iets fout? Als ik pagina 2 aanklik worden behalve de post van 6 mei ook de andere foto's op deze pagina ingeladen vanaf augustus 2018.
Ik ben nu eerst even wat anders gaan doen en ben zeer onder de indruk geraakt van het resultaat van dit project. Het doet me denken aan een caravan serai. :thumb_up: Misschien is het een idee om hier een exclusieve B&B op te zetten Mitchell. ;)
https://www.fleewinter.com/morocco/acco ... ravanserai
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor vogelrokker op 10 mei 2019 19:52

draco schreef:
Mate schreef:Han bel jij nog in met een 56k modempje uit het jaar 1999? :lol:

Glasvezel 50 Mb/s is voor ons gebruik snel genoeg. 500 is mogelijk maar daar hangt een ander prijskaartje aan.

Het probleem ligt mijns inziens deels ook aan de forum architectuur of ik doe iets fout? Als ik pagina 2 aanklik worden behalve de post van 6 mei ook de andere foto's op deze pagina ingeladen vanaf augustus 2018.


De laad snelheid van foto's is mijn schuld; ik ben weer te cheap om een fatsoenlijke provider te gebruiken voor de foto's. Deze laad hij nu recht vanaf mijn computer op een ziggo verbinding welke niet zo snel kan uploaden. Glasvezel hebben ze helaas nog niet uitgevonden hier :mrgreen:
vogelrokker
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 07 maart 2017 23:28
10 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor bjornobo op 17 mei 2019 17:34

Indrukwekkend. Waarom de 4 glazen zwarte tegels in je terras? kan me voorstellen dat er een salontafel komt te staan maar als ie er niet staat, lijkt het me wel glad.

Filmpje als de waterval helemaal af is, is zeker welkom?!
Avatar gebruiker
bjornobo
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 06 mei 2010 17:54
Woonplaats: Den Bosch
21 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor Troy op 17 mei 2019 20:37

De zwarte tegels zijn gewoon mat zwarte betontegels om zijn vuurschaal op te zetten.
Troy
Bedrijven
 
Berichten: 409
Geregistreerd: 20 jan 2012 19:42
Woonplaats: Haarsteeg
43 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor vogelrokker op 23 mei 2019 17:00

Dit voorjaar ben ik gestart met het afwerken van de zwembad bak en het dak van de grot. Hier alvast een aantal foto's van de voortgang, waar ik overigens nog niet helemaal tevreden over ben.

Als eerst nog 2 fotootjes van de winter, want ook dat was wel weer leuk om te zien;
Afbeelding

Afbeelding


Daarna ben ik een begonnen met een poging om epoxy aan te brengen op de betonnen zwembad bak, welke in 4 verschillende lagen moet worden aangebracht;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen kwam het moment om er water in te gooien om te kijken of alles waterdicht is geworden;
Afbeelding

Het lukte helaas niet om hem volledig te vullen tot de rand aangezien de filter systemen nog niet zijn aangesloten;
Afbeelding

Helaas pakte de resultaten van deze test niet helemaal goed uit. In ongeveer 48 uur was vrijwel al het water uit de bak verdwenen. De "waterdichte" coating blijkt zijn werk dus niet goed te doen. Om het nog een stapje erger te maken blijkt de toplaag van de coating al na enkele dagen te gaan versplinteren
Afbeelding

Ik ga dus nog even op zoek naar een professional die me van advies kan voorzien hoe ik hiermee om moet gaan. Dit lijkt dus niet te gaan werken.


Inmiddels ben ik ook aan de slag gegaan om het dak van de mancave af te werken;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De daksingles zien er inmiddels wel netjes uit. Voor de onderste rand heb ik een poging gedaan om met aluminium strips de rand af te werken met wat gemixte resultaten. Hier ga ik nog eens iets anders voor bedenken.

Voor de komende weken staat aanleg van het terras op de planning, al laat ik dit voor het grootste deel uitvoeren. Daarover meer in de volgende update.
vogelrokker
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 07 maart 2017 23:28
10 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor Jozef op 26 mei 2019 10:36

Jammer van de coating. Het is nu wel goed te zien wat je ideeën zijn. Sommige mensen hebben 2 rechterhanden, ik vermoed dat jij er 3 hebt. ;)
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor Subwoofer op 26 mei 2019 10:52

Echt jammer van die epoxy, tegenwoordig word veel rommel verkocht.

Het middel waarmee het gelukt is om mijn ondergrondse garage waterdicht te maken was plaspactuna. Dit is cementachtige schilderbare afwerkingslaag, deze is wel licht ruw na drogen, dus best nog een laagje epoxy erover zodat de huid niet geschuurd word.

Als het bad echt snel water verliest dan best het bad eerst nog eens heruitplakken met putzuna. Putzuna op zich houd het water niet tegen maar remt het wel af als je met een groot lek zit.
Subwoofer
 
Berichten: 207
Geregistreerd: 23 apr 2014 17:06
Woonplaats: W-vlaanderen
21 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor Herman op 26 mei 2019 13:14

Geweldig gedaan, met veel liefde!
Deze soort tuinen zie je niet vaak.
Je hoeft niet meer met vakantie, dat heb je nu thuis gecreeerd.
Avatar gebruiker
Herman
 
Berichten: 548
Geregistreerd: 11 dec 2012 21:21
Woonplaats: Wanssum
30 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor vogelrokker op 31 mei 2019 20:23

Dank voor de complimenten. Ik ben ook erg blij met het uiteindelijke plaatje van de tuin zoals het nu rustig aan het ontstaan is. Al is de verhouding tussen steen/bestrating en planten nog niet naar mijn zin. Hier ga ik nog wat wijzigingen in doorvoeren.

Het waterdicht maken van de hottub is inmiddels gelukt met een fiberglass/epoxy laag die erin is gemaakt. Ik zal later nog wat foto's plaatsen als ik daar tijd voor heb.

Voor nu een vraag waar ik mee zit. Ik ben nu op een punt gekomen waarbij ik moet nadenken over de technische installatie van de hottub zoals verwarming en filtering. Heeft een van jullie hierbij adviezen? In heb enkel elektra liggen bij dit bad, dus alle systemen moeten op electra gaan werken. Zowel krachtstroom als normale groepen zijn aanwezig. Op internet kan ik weinig concrete ervaringen vinden op dit gebied. Mogelijk dat hier mensen aanwezig zijn die ervaringen hebben met het warm en zuiver houden van water en apparatuur met goede balans in aanschaf en verbruik kosten?
vogelrokker
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 07 maart 2017 23:28
10 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor batdah op 01 jun 2019 16:34

Zonde van je hottub, maar verder wel een zeer geslaagd project te noemen...
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten