Mitchells Tuinverbouwing Project

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor guardian1967 op 01 jul 2017 07:43

Waaww en die kleur van de muren is geweldig gekozen. Doet me denken of in in Egypte of ander warm land ben. Geeft me tevens ook moed dat zoiets in een kleine tuin allemaal kan
:thumb_up: :thumb_up: :thumb_up: :thumb_up:
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
Avatar gebruiker
guardian1967
 
Berichten: 1800
Geregistreerd: 11 feb 2016 13:04
Woonplaats: Neerpelt
133 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor Jozef op 09 jul 2017 12:17

Zeker inspirerend. Mooie kleuren daar sluit ik me bij aan, ook ik ben erg benieuwd naar de voortgang.
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor vogelrokker op 06 aug 2017 16:40

Bij deze weer een grote update van de afgelopen weken. Het was eindelijk weer een beetje lekkere temperatuur om iets in de tuin te doen, en ik was tevens wat dagen vrij van het werk. We hebben dus lekker op kunnen schieten.

In de laatste post waren we weer bezig met border-muurtjes voor de bakken. Dit hebben we als eerste afgemaakt. Hier zien we meteen de toekomstige "Technische" ruimte verschijnen die verborgen wordt onder de schuinte van de rotswand. Hier kunnen filter en verwarmings-systemen worden neergezet voor het water.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Daarnaast is er een stoep aangelegd langs de toekomstige hottub.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Hierna is de aandacht verschoven naar de stenen bank/zitting die gemaakt moest worden;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Zoals je kunt zien is de ruwe bouw opnieuw gemaakt van oude bestrating stenen die uit de oude tuin zijn gekomen. De volgende stap is om dit af te werken met natuursteen-steenstrips;

Afbeelding

Afbeelding

Er komt ook weer een stopcontact in de bank;
Afbeelding

En daarna moet ook de rugleuning en zitting nog afgewerkt worden. Voor de zitting heb ik gekozen voor flagstones die erop gelijmd worden en vervolgens afgevoegd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De komende dagen wordt het nog regelmatig poetsen van de flagstones om de kalkaanslag eraf te halen.

Nu de plantenbakken af waren kon ik het niet laten om wat planten in de grond te stoppen;
Achter de zitting heb ik gekozen voor een Tetrapanax papyrifera Steroidal Giant aan de kant van de schuur, met daarachter (overheen) een Albizia julibrissin. Hiernaast is een Ensete ventricosum maurelli geplaatst en in het midden achteraan een Triarrhena lutotioriparia.

Hier nog een extra toevoeging tussen de Albizia en de Triarrehena; Een Fatsia japonica. Daarnaast de zijmuur afgesmeerd in een lichte wit/zandkleur tint.
Afbeelding

En het geheel weer bedenkt met kokosvezel bodembedekker om het onkruid tegen te gaan.
Afbeelding


Er de linker helft van de bak achter de zitting wordt nog niet gevuld met planten, omdat ik die kan nog vrij wil houden voor de bouw van de grot. Daarom zijn we weer terug gegaan naar de border muur aan de andere kant van de tuin.
Nu we toch bezig waren met de planten ben ik ineens doorgegaan met het aanleggen en aankleden van die border.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierna ook in dezelfde kleur als de zijkanten van de bank de muurtjes gaan afsmeren. Bovenop de muurtjes hebben we stenen gelijmd zoals gepland. Dit geeft een mooi contrast tussen de muurtjes en het grind.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hetzelfde stucwerk is meteen doorgezet op de onafgewerkte muur in mijn toekomstige grot.
Afbeelding

Het "Thema" van dit deel moet de meer desert look worden. Hier heb ik gekozen voor de planten(van links naar rechts); Trachycarpus wagnerianus, Yucca rostrata (kleine en een grotere), Chamerops humilis(Vulcano), Een kleine Agave havardiana en nog als blikvanger een Dasylirion texanum. De rest is aangekleed met lavasteen en potten die ik heb overgehouden uit de oude tuin zoals het was. Deze ornamenten komen weer mooi terug in dit nieuwe thema.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Tot zover weer de voortgang van deze maand. Het volgende project waarmee we gaan beginnen zal de grot zijn. Het hout is inmiddels aangekomen om de constructie te gaan maken! :happy_thai:

Afbeelding
vogelrokker
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 07 maart 2017 23:28
10 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor derfske op 07 aug 2017 00:09

wat heerlijk speels en creatief. dit gaat echt wat worden :thumb_up:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor Carlo op 07 aug 2017 11:53

We blijven het volgen! :thumb_up:
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1923
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor Judith op 10 aug 2017 13:52

Wauw, erg mooi, ik ben erg benieuwd naar de grot!
Judith
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 31 jul 2016 10:48
Woonplaats: Dussen
14 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor M.altispinosus op 10 aug 2017 14:38

Dat zijn stevige balken, dat moet een flinke "Man Cave" worden 8-)
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor Dennis_S op 11 aug 2017 11:26

Schitterend project weer! Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor guardian1967 op 15 aug 2017 19:43

Waauww waauww waauwww super werk mannen !!
Waan me steeds meer in een tropisch land
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
Avatar gebruiker
guardian1967
 
Berichten: 1800
Geregistreerd: 11 feb 2016 13:04
Woonplaats: Neerpelt
133 bedankjes

Re: Mitchells Tuinverbouwing Project

Berichtdoor Jurjen op 18 aug 2017 22:04

Heel mooi gemaakt. Wat een bak met werk.
Jurjen
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 05 okt 2016 00:08
0 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten