Pita's tuin

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Pita op 10 mei 2020 08:00

Hier nog wat plaatjes van planten/bomen die er al stonden, maar ik eigenlijk nog niet had laten zien. Ondanks dst verdienen ze toch een plek op dit forum.
Nispero - Kumquat - mn eigen albizia die op t punt staat van bloei - cyas revoluta - wat rozen vol in bloei

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ps. Ik snap niet hoe de fotos ineens gedraaid kunnen zijn. Bij uploaden stonden ze goed :oops:
Pita
 
Berichten: 460
Geregistreerd: 16 jul 2015 22:57
Woonplaats: Montroi, Valencia, Spanje
33 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Bulldog op 10 mei 2020 10:37

foto's staan toch goed?
Bulldog
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 20 mei 2012 19:28
Woonplaats: Zuienkerke (West-Vlaanderen)
39 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Mate op 10 mei 2020 11:07

Schitterende soorten en die cycas ziet er super uit met die volle kroon :applaus:

P.s die Nispero groeit al jaaaren overal in Dalmatie maar op de een of andere manier, eet men de vruchten daar niet. Hoe is dit in Portugal?
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2884
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
329 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor draco op 10 mei 2020 11:36

Dit is andere koek, Albizia moet hier 't eerste blad nog ontplooien. En de komende week zal het koudere weer de ontwikkeling wel vertragen. Ik ben blij dat ik niet alleen warmteminnende exoten in de tuin heb, anders zou die in het voorjaar nog lang kaal blijven.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6747
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
683 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor batdah op 10 mei 2020 16:55

Mate schreef:
P.s die Nispero groeit al jaaaren overal in Dalmatie maar op de een of andere manier, eet men de vruchten daar niet. Hoe is dit in Portugal?


Ik zal dan toch maar even inbreken , Spanje en Portugal zijn verschillende landen met verschillende klimaten...

In Portugal worden de nespera heel veel gegeten...je moet er van houden..dwz zd zijn niet altijd lekker....de eersten zijn import uit Spanje daarna komen de Portugese die veel beter smaken omdat die rijper zijn...

Wij hadden iets van 10 bomen in de tuin ....ze zijn allemaal versnipperd omdat ze het tuinontwerp in de weg stonden...later wordt nog wel een herplant...
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor batdah op 10 mei 2020 17:00

Leuk ook wat anders te zien dan palmen....

De Albizia is bij jou duidelijk verder dan de onze welke maar net in het blad zit..
Het klimaat bij jou is dan ook anders dan het onze....het is hier nog fris met 20 graden en veel wind en nu weer veel regen..

Ik zie ook wel dat het bij jou al echt dor is...hier is alles bedekt met een dikke laag bloemen...Portugal staat in bloei...

Ps hoe vergaat het jullie daar?
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Jozef op 10 mei 2020 17:46

Wow zelden zo'n volle kroon gezien bij een cycas. Mooi hoor. :thumb_up:
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Mate op 10 mei 2020 19:58

batdah schreef:
Mate schreef:
P.s die Nispero groeit al jaaaren overal in Dalmatie maar op de een of andere manier, eet men de vruchten daar niet. Hoe is dit in Portugal?


Ik zal dan toch maar even inbreken , Spanje en Portugal zijn verschillende landen met verschillende klimaten...

In Portugal worden de nespera heel veel gegeten...je moet er van houden..dwz zd zijn niet altijd lekker....de eersten zijn import uit Spanje daarna komen de Portugese die veel beter smaken omdat die rijper zijn...

Wij hadden iets van 10 bomen in de tuin ....ze zijn allemaal versnipperd omdat ze het tuinontwerp in de weg stonden...later wordt nog wel een herplant...


Oeps ik haal jou en Pita vaak door elkaar dus excuses bij deze :fluiten:
Thanks voor de verdere info..vooral dat Spanje en Portugal verschillende landen zijn, wist ik nog niet :lol:

Schitterende boom die misschien nog wel eens de moeite waard is om mee te experimenteren op een beschutte en zonnige plek hier in de tuin. Tot vruchten zal het niet komen maar de vorm en het blad is schitterend.

Groetjes.
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2884
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
329 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Pita op 10 mei 2020 20:32

batdah schreef:
Ik zie ook wel dat het bij jou al echt dor is...hier is alles bedekt met een dikke laag bloemen...Portugal staat in bloei...

Ps hoe vergaat het jullie daar?


Nou hier heeft het al die tijd dat het in NL goed weer was geregent, dus overal komt onkruid omhoog met bloemen. Afgelopen week was het 25+gr dus groeit allemaal aardig door met veel wespen als gevolg (3 soorten wespen geteld :shock: ) Ik wacht met smart tot de winkels weer open gaan dan wil in een bosmaaier op brandstof halen, gaat wat gemakkelijker dan met die elektrische van de gamma die ik nu heb, 3000m2 hebben we zoiets.

verder maken we van de lockdown weinig mee, we wonen hier al vrij afgezonderd, wij konden hier afgelopen tijd ook rustig door de fruitvelden en stuk lopen. Sinds 2 weken ook weer voor 50%werken op kantoor in Valencia.

Tis alweer aardig druk op de weg en straten, zoals jullie misschien wel hebben vernomen wil spanje in 4 fases naar het 'nieuwe normaal' fase 1 zou morgen zijn maar is voor regio Valencia met 2 weken uitgesteld geloof ik. Vanaf fase 1 mogen kleine/normale winkels weer open, terassen 30%, groepen mensen van max 10pers en met de auto. Fase 0 is vooralsnog 6-10 & 20-23u naar buiten met max 2pers, verder nog alles 'op slot'
Pita
 
Berichten: 460
Geregistreerd: 16 jul 2015 22:57
Woonplaats: Montroi, Valencia, Spanje
33 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Pita op 10 mei 2020 20:44

Afbeelding

Afbeelding

Hier waar ik zit is ook nog eens 10min buiten het dorp met zandweggetjes vol gaten :lol:

Wat ook zo mooi is... tuinafval word hier van okt-mei gewoon verbrand. Zie je smorgens overal rook
Pita
 
Berichten: 460
Geregistreerd: 16 jul 2015 22:57
Woonplaats: Montroi, Valencia, Spanje
33 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten