Pita's tuin

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Pita's tuin

Berichtdoor lapalmeraie op 24 mei 2018 08:14

Klopt maar dan worden ze dus twee keer verplant, nu en nog eens in het najaar.
Bovendien zijn de planten nu ook niet van die omvang dat ze een geweldig grote kluit hebben. Ik zou ze dus tzt gewoon uitscheppen en direct op de nieuwe plaats aanplanten. Ze is de impact het kleinst. Om dat te versnellen bereid je op voorhand dus best al een plan voor hoe je de nieuwe tuin gaat doen en voorzie je ook alvast de plantgaten. Aangezien het huis al "in de familie" is zal dat geen probleem zijn ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Pita op 24 mei 2018 10:20

Nee ik denk dat ik niet helemaal duudelijk ben geweest. Ze zullen 1x verplant worden. Dat kan ik (omdat het huis al in de familie is) nu al doen of in het najaar bij de overdracht. De nieuwe tuin moet overigens wel flink genoeid en opgeruimd worden aangezien alle overwoekerd is. Wil er vandaag aan gaan beginnen. Zal straks wel een foto plaatsen
Pita
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 16 jul 2015 22:57
Woonplaats: Montroi, Valencia, Spanje
33 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor ad79 op 24 mei 2018 12:34

Dan zou ik gelijk alles overzetten. Kunnen ze alvast een beetje aanwortelen voor we de winter weer in gaan. :thumb_up: flinke gaten graven zodat alles lekker los is en aarde gemixt met wat koemest korrels bijv. En per gat gooi ik er dan een halve kruiwagen aan potgrond bij. Zeg een 40/50 liter. Succes
ad79
 
Berichten: 102
Geregistreerd: 26 mei 2014 16:27
Woonplaats: Milsbeek
11 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor lapalmeraie op 24 mei 2018 12:51

Ah ja dat verandert de zaak. Direct nu aan beginnen dan :thumb_up:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Pita op 24 mei 2018 14:55

Dank voor het advies heren. Eerst de tuin maar eens snoeien. Aan beide zijdes is de tuin nog zeker een goede 1a2 meter breder. Om een idee te krijgen, rechts achterin staat nog een schuurtje :lol:

Ik ga er kwa tuin wel flink op vooruit. Van nu 5 bij 11 naar 8 bij 20 meter.

Afbeelding
Afbeelding
Pita
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 16 jul 2015 22:57
Woonplaats: Montroi, Valencia, Spanje
33 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Pita op 18 apr 2019 09:57

De plannen zijn wederom veranderd. Mn schoonouders zijn nu een jaar geleden verhuusd naar montroi, valencia, spanje. Een jaar geleden hebben zij financieel de stap kunnen zetten om te emigreren.

Nu is het zo dat we een huis hebben gekocht op 10min afstand. Midden in de bergen, op het platteland tussen de fruitvelden. 35min rijden vanaf valencia.

Het huis heeft 5 slaapkamers en een tuin waar je bang van word. Zo'n 3000m2 met... jawel, 30 olijfbomen :lol:

http://www.spainandproperty.com/descrip ... &puntero=1

http://www.kasabiba.com/detalle.php?id= ... 299.172800

Geplaatste speld
In de buurt van Montroy, 46193, Valencia, Spanje
https://maps.app.goo.gl/ch2wHW7sKZwDbS1U6
Laatst bijgewerkt door Pita op 09 jun 2019 15:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Pita
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 16 jul 2015 22:57
Woonplaats: Montroi, Valencia, Spanje
33 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Pita op 18 apr 2019 10:08

Het plan is (we zijn 30 en 33 met een baby en peuter) dst we intensief spaanse lessen gaan volgen en daar dan wetken. Een andere grote hobby van mij is vuurwerk. In de regio valencia worden bij de vele feesten die ze hebben zeer veel vuurwerk (vw) shows gegeven, waarvan het grootste feest las fallas is.
Vorig jaar toen we bij de schoonouders op vakantie waren had ik de stoute schoenen aangetrokken en met mijn gebrekkige spaans bij een vw fabriek in de buurt om een rondleiding gevraagd die ik met veel enthousiasme heb gekregen. Op het eind heb ik daar toen een baan aangeboden gektegen waarvan het aanbod nog steeds staat. Jullie zullen begrijpen dat dit een droom is die uitkomt.
Afbeelding
Pita
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 16 jul 2015 22:57
Woonplaats: Montroi, Valencia, Spanje
33 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Pita op 18 apr 2019 10:24

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Pita
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 16 jul 2015 22:57
Woonplaats: Montroi, Valencia, Spanje
33 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Pita op 18 apr 2019 10:32

Ik ben nu nog in NL. over 4 weken verwachten we onze dochter te verwelkomen. Daar ligt nu eerst de focus. We willen rond september definitief die kant op. Als er meer nieuws is zal ik dat hier plaatsen uiteraard. Later zal ik nog wat fotos plaatsen van hoe de tuin hier in NL is en mn planten
Pita
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 16 jul 2015 22:57
Woonplaats: Montroi, Valencia, Spanje
33 bedankjes

Re: Pita's tuin

Berichtdoor Jozef op 19 apr 2019 07:10

Ik vertrek op Palmvrienden, leuk hoor. Een beetje jaloers hier. :mrgreen:
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten