De tuin van Exotic Life

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: De tuin van Exotic Life

Berichtdoor Dennis_S op 11 nov 2014 22:21

:o
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life

Berichtdoor s.janssen op 11 nov 2014 23:21

Dit is ook niet verkeerd thuis komen na een reis vanuit de downunder ;)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life

Berichtdoor trachycarpus op 12 nov 2014 11:30

Hoi ,


Ik heb sinds enige jaren ook een canariensis staan in volle grond , doet het goed, maar heb zoals ik hier ook al las, wel probleem met ( de onderste ) geelwordende bladeren, kan ik hier iets tegen doen?

Bedankt
trachycarpus
 
Berichten: 225
Geregistreerd: 14 jan 2011 22:43
6 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life

Berichtdoor palmgek op 12 nov 2014 14:37

Welcome terug Robbin :thumb_up:
Goed om weer een update te zien van je monsters :o Het formaat wordt steeds lastiger in te schatten vanaf foto.
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3684
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life

Berichtdoor Exotic Life op 14 nov 2014 15:47

Bedankt voor de positieve reacties mensen, ik zal er eerdaags nog enkele uploaden voor de geïnteresseerden. Voorlopig nog geen winteracties, de tuin staat er mij nog veel te goed bij. De aankomende week slechts de kas wat vullen.

Waterboyke schreef:Eindelijk nog eens een update van Robbin :thumb_up: Geweldig man, wat is die stam weer flink gegroeid seg. Volgend jaar worden de planken weggedrukt ;) Ga je het gat niet groter maken ? Echt mooi die bloei ook en dat je er dan nog driemaal van mag genieten is helemaal top :applaus: Geef je nog steeds geen voeding aan de palmen ? Vind het dan nog erg goed meevallen van gele bladeren. Krijg hier ook last van gele bladeren bij de oudste bladeren wat ik toch wil proberen tegengaan...
De Washi is precies ook al goed de hoogte ingegaan, heb je daar nog betere foto's van ? Toch prachtig om te zien dat het zeker kan in onze kikkerlandjes, als je het maar goed aanpakt :thumb_up: Genieten Robbin, dank voor de update :thai: En :welkom: back in de kou :tong:


Klopt, de stam is de afgelopen jaren enorm in omvang toegenomen. Het vult nagenoeg de gehele vierkante meter, al betwijfel ik of de dikte nog veel (snel) gaat toenemen de aankomende jaren. Aan de hoogte waar de bloemen verschijnen is duidelijk te zijn dat de stam nu ieder jaar meer omhoog gaat, waardoor ik de ruimte voorlopig nog wel voldoende acht.

Ik geef inderdaad nog steeds geen speciale voeding aan de palmen, het enige waar ze wel eens van willen mee profiteren is koemestkorrel. Er is nauwelijks vergeling op te merken, althans vergeling in de vorm van voedseltekort anders had dit ook bij nieuw blad te zien moeten zijn. Gele punten is naar mijn mening ook een beetje Phoenix-eigen. Overal waar ik Phoenix tegen kom, in ons klimaat of tot aan een nagenoeg tropisch klimaat is er altijd wel wat vergeling te spotten. Ter vergelijking de Washingtonia staat slechts enkele meter van de Phoenix en die heeft nog geen puntje geel/bruin, met uitzondering van oud blad die de winter door is geweest. Mogelijk dat ze met extra voeding sneller groeien, maar ze groeien mij al snel genoeg :)

Afbeelding
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life

Berichtdoor Dennis_S op 14 nov 2014 22:16

Allemachtig, wat een apparaat....!
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life

Berichtdoor dj_embé op 14 nov 2014 22:22

Vet! Ik hoop dat de mijne dit evenaart in vaste grond volgend jaar!
Avatar gebruiker
dj_embé
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 09 jun 2014 20:59
Woonplaats: Wijchmaal (Peer) Limburg, België
88 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life

Berichtdoor wsnbm op 17 nov 2014 10:49

Good to have you back :thumb_up:

Hopelijk volgen er ook nog foto's van Australië?
;)
Groet,
John
Avatar gebruiker
wsnbm
 
Berichten: 2457
Geregistreerd: 26 jul 2010 10:43
Woonplaats: Rotterdam
186 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life

Berichtdoor Exotic Life op 17 nov 2014 13:45

wsnbm schreef:Good to have you back :thumb_up:

Hopelijk volgen er ook nog foto's van Australië?
;)


Ik ben de foto's nu aan het uitzoeken en zal her en der wel eens wat gaan plaatsen. :)

Voor nu....

Good old Chamaerops humilis

Afbeelding

Zijn blauwe broer.
Afbeelding

En de kleinste (vulcano) van het stel...
Afbeelding

Dahlia imperalis heeft een flinke hoogte bereikt dit jaar, mede doordat de "stam" vorige winter in tact is gebleven. De onderkant is dikker dan een flinke vuist, en de toppen zitten vol met knoppen/bloemen.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Exotic Life op 19 nov 2014 22:00, in totaal 1 keer bewerkt.
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: De tuin van Exotic Life

Berichtdoor Exotic Life op 17 nov 2014 13:57

Trachycarpus groeit er ook nog...

Afbeelding

Sterker nog, het groeit me soms iets te goed.... Mede dankzij de wind en vogels, komen er ieder jaar weer bergen zaailingen boven in de tuin, maar ook nabij gelegen gemeentetuin. Ik kan goed begrijpen waarom fortunei op sommige plekken ook daadwerkelijk als onkruid wordt en werd gezien. :)

Afbeelding

De grootste wagnerianus
Afbeelding

Mijn eerste exemplaar overleefde helaas de winter van 2010 niet anders had die ongetwijfeld een stuk groter geweest. Deze heeft dus nog bij lange na niet de grote als die van Dennis, maar het begin is er weer. Trachycarpus princeps.

Afbeelding

Parajubaea tvt, hier opgegroeid als zaailing en mogelijk volgend voorjaar dan toch volle grond in.

Afbeelding
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pita en 25 gasten