Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Mate op 15 feb 2020 08:51

Zooooo ben er ff voor gaan zitten maar wat was dat de moeite waard zeg..GE-wel-dig :!: wat een werk maar een schitterend resultaat. Zitten hele dikke knapen tussen en ik als liefhebber van de dacty, ben erg benieuwd hoe deze het gaat doen de komende jaren.
Thanks voor het delen van je heerlijke plek :thai:

Gr Matko.
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor exoten vriend op 15 feb 2020 11:13

Prachtig Dimi... :thumb_up:
Een tuin met zeer prachtige planten, mooi om in echt te zien ;)
Hoe is het met de kleine boomvarens?
Groeten Gunther
Avatar gebruiker
exoten vriend
 
Berichten: 863
Geregistreerd: 06 apr 2012 10:36
Woonplaats: deerlijk
89 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor batdah op 15 feb 2020 14:51

Prachtig, lang geleden...... :applaus:

Je bent er in geslaagd de palmobsessie met en lustoord te combineren....ooit begonnen met een dorre lap grond... ;)
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Eduard op 15 feb 2020 16:18

Zeer mooie update Demi :thumb_up: al heb ik nog steeds het meest bewondering voor alles wat je van kleins af aan hebt grootgetrokken, grote planten kopen zijn niet je eigen verdiensten maar ik geef je de complimenten voor de soort en vooral de samenstelling zoals b.v. het trio Trithrinax campestris :applaus:
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10299
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
998 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Lieven op 16 feb 2020 10:41

:shock: :shock:

Wat een verzameling :thumb_up:

Staat je eerste brahea armata ook nog in de tuin?

Mvg, Lieven
Lieven
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 26 jul 2013 11:20
Woonplaats: Oostham
50 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Jozef op 16 feb 2020 11:26

Had je film op Facebook gezien, ik dacht meteen wat een gemis om dit niet meer op palmvrienden te zien. Des te leuker dat je dit nu ook hier hebt gepost. :thumb_up: :thumb_up:
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor joskes op 16 feb 2020 17:58

Dimi,
De mooiste exotentuin die ik al gezien heb PROFICIAT!!!!!!!!! :thumb_up: :thumb_up: :thumb_up:
joskes
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 30 mei 2019 06:38
Woonplaats: Kortrijk
20 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 17 feb 2020 18:02

@Matko, Bedankt voor de complimenten ! :thai: Ik ben inderdaad ook erg benieuwd hoe de dacty het gaat doen de komende jaren. Updates zullen er zeker wel komen. Ik hou ook van deze Phoenix, mijn exemplaar is ook erg blauw wat ik natuurlijk top vind.

@Gunther, Thanks ! De kleintjes doen het nog steeds erg goed. Krijgen dan ook veel liefde natuurlijk. Ze zijn klaar om dit jaar lekker groot te worden ;)

@batdah, Bedankt, dat zijn mooie woorden :thumb_up: Inderdaad weer veel te lang geleden (a) maar nog steeds niet verdwenen...

@Eduard, Dank je :thai: Ja ik begrijp je en deel zelf ook die mening hoor. Maar sommige soorten zijn zo'n trage groeiers in ons klimaat dat je ze wel groot moet aankopen wil je toch genieten van een mooi formaat. Daarom dit trio Trithrinax in mooi formaat gekocht. Was meteen verliefd op de geweldige stammen vol stekels wat eigen is aan deze soort. Idem voor de Jubaea, die wil ik ook nog graag de hoogte in zien gaan dus een groter exemplaar is dan wel nodig ;) De armata is ook een van mijn favorieten, de fantastische bloeiwijze van deze soort had ik graag eens willen meemaken in eigen tuin dus dan moet je daar ook niet mee een kleintje mee beginnen natuurlijk. En zo'n dikke knots is ook wel geweldig om te zien natuurlijk. Ik kijk al uit als die binnen een jaartje een mooie volle compacte kroon heeft gekregen en dit lelijke blad verdwenen is :thumb_up: En wat de boomvarens betreft moet ik het jou natuurlijk niet vertellen hoe lang het zou duren voor dergelijke formaten te bereiken... Wat variatie in lengte maakt het zoveel mooier en zo een groot exemplaar kun je al eens schuin plaatsen om onderdoor te lopen 8-) Het is inderdaad niet fijn dat ze uit de wilde natuur worden gekapt maar ze kunnen dan toch beter hier nog een tweede & goed leven krijgen in onze tuinen...

@Lieven, Bedoel je mijn allereerste armata die op de plek stond waar nu het trio Trithrinax staat ? Nee die ben ik tot mijn grote spijt verloren. Lang verhaal maar het komt er op neer dat die zichzelf kapot gegroeid heeft. Soort van verstopping zoals het vaak gebeurt bij de princeps. De andere (kleine) armata staat wel nog steeds te blinken achteraan de tuin hoor. In de video op minuut 11.00 ;)

@Jozef, Fijn om te horen :thumb_up: ik wist niet dat je ook op FB zat, zijn we al vrienden ?

@Joskes, Bedankt, dat zijn lieve woorden ! :thai: (a) Er zijn nog zeer veel andere mooie pareltjes van tuinen hier aanwezig hoor op het forum :thumb_up:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Eduard op 17 feb 2020 19:03

Ik wilde er eigenlijk niets over zeggen Demi maar nu je het er over hebt, die dikke lange zit qua leeftijd tussen 100 a 200 jaar in, die worden nooit meer zo mooi als in hun natuurlijke habitat buiten het fijt dat nog steeds hele percelen tegen de vlakte gaan [Tasmania] om die stammen er uit te halen zolang die handel vraag blijft duren :fluiten:

Geniet ervan ;)
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10299
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
998 bedankjes

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Dennis_S op 17 feb 2020 23:46

Persoonlijk ben ik ook van mening dat we geen planten moeten aanschaffen die in het wild verzameld zijn. Goed punt van Eduard en dat mag best hier gezegd worden toch? Boomvarens, Trithrinax is helaas makkelijker uit de natuur te halen dan dat ze een beetje op te kweken zijn. Mijn Dicksonia is van zaailing tot nu in zes jaar uitgegroeid tot 50 cm stamhoogte, maar ik heb geduld. En mijn geduld wat betreft mijn Trithrinax ligt begraven onder de plant. Die mag klein blijven want dat maak ik toch niet meer mee.

Anyway, het is wel een mooie verzameling aan het worden zo waarin ook wel gekweekte planten bij jou echt al mooie vormen beginnen aan te nemen of al hebben!! Beter hier blijven posten!
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten