projecten sinds 2017

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: projecten sinds 2017

Berichtdoor Helinde op 10 sep 2018 20:16

Wat een strak gazonnetje zonder onkruid! Hoe krijg je dat voor elkaar?
Helinde
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 21 maart 2016 17:02
Woonplaats: Hedel
23 bedankjes

Re: projecten sinds 2017

Berichtdoor boesboes op 10 sep 2018 22:53

Ik ben onder de indruk....geheel mijn smaak :applaus: .
boesboes
 
Berichten: 207
Geregistreerd: 15 dec 2015 21:46
Woonplaats: Heerlen
6 bedankjes

Re: projecten sinds 2017

Berichtdoor Mate op 12 sep 2018 11:26

Wauw :P
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2884
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
329 bedankjes

Re: projecten sinds 2017

Berichtdoor draco op 12 sep 2018 16:31

Welverdiend na alle inspanningen. Top!
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6745
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
683 bedankjes

Re: projecten sinds 2017

Berichtdoor Eduard op 12 sep 2018 20:42

Mooie rustgevende tuin met veel gemakken, genieten :thumb_up:

Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10307
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
999 bedankjes

Re: projecten sinds 2017

Berichtdoor bjornobo op 14 sep 2018 10:28

Dank voor de complimenten. De laatste weken veel moeten graven achter het huis (uit het zicht) om vorstvrije waterleiding naar de vijver en waterval aan te te leggen. Nu weer leuke dingen doen zoals een schildpaddenverblijf, ook omdat dit wel zichtbaar een daarom dankbaar werk is.

Helinde schreef:Wat een strak gazonnetje zonder onkruid! Hoe krijg je dat voor elkaar?

Het gazon is 85m2 en ik vond een grasrobot een beetje overdreven, maar in de zomermaanden is het noodzakelijk om dagelijks :shock:!! te maaien en te sproeien. Ik werk graag in de tuin maar dagelijks maaien in de zomer voelt als een 'moetje' en dan vind ik het minder leuk. Daarnaast is het ook vermakelijk om de robot het werk te zien doen. Dus op aanraden van 2 hoveniers de robot en sproei installatie geïnstalleerd.
Omdat de robot dagelijks maait, krijgt onkruid geen kans, het gemaaide gras is direct voeding en hoeft niet van het veld te worden verwijderd omdat het nog niet te lang is. En omdat het dagelijks wordt gemaaid krijg je geen gele plekken, omdat de onderlaag niet stikt door lang gras.
Natuurlijk nog wel werk aan ( voeding en kalk strooien en sommige kanten bijwerken en incidenteel onkruid, maar het meeste van het werk wordt dus automatisch gedaan)

Ook pop-up sproeiers geïnstalleerd. De hydrofoorpomp zuigt het water uit de sloot en de kwaliteit van het gras is aanzienlijk verbeterd sinds ik slootwater geef tov het leidingwater dit voorjaar.

Dus ook voor een kleiner gazon, is een grasrobot en sproei installatie een aanrader. In tijd ga je je investering zeker terugverdienen en je gazon blijft echt mooier.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Gisteren nieuwe verblijf voor jonge sterschildpadden afgerond, is niet heel groot (1,5 bij 4 meter) maar met vloerverwarming, gras, rotsen,boomschors en 3 schuilmogelijkheden al aardig klaar. Als ze groter worden krijgen ze weer een groter verblijf. Omdat het tegen een schuine helling is (Totale hoogte ongeveer 1,6 meter), heb ik mooi zicht op ze als ik beneden op de houten vlonder zit. Rechts is de trap (deze was 2 meter breed en daar heb ik de helft voor het schildpaddenverblijf voor opgeofferd dus deze is nog 1 meter breed. Links van het verblijf komt een volière, aan de linkerplank van het verblijf wordt later het net van de volière aan vastgemaakt, dus ze komen direct aan elkaar.
Volgende week wordt het 26 graden, dan kunnen 6 kleine schildpadden de hele dagen naar buiten!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
bjornobo
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 06 mei 2010 17:54
Woonplaats: Den Bosch
21 bedankjes

Re: projecten sinds 2017

Berichtdoor Dennis_S op 15 sep 2018 08:27

Mooi allemaal hoor! Liefhebber in hart en nieren!
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: projecten sinds 2017

Berichtdoor leroy op 17 sep 2018 08:29

mooi hoor, super gedaan voor de schildpadden! :thumb_up:
www.lelepalms.jouwweb.nl, shantung-kuntao.jouwweb
leroy
 
Berichten: 855
Geregistreerd: 04 nov 2011 11:19
63 bedankjes

Re: projecten sinds 2017

Berichtdoor bjornobo op 02 dec 2018 23:13

Tijdje niets gepost maar wel heel druk geweest. Ik had onder de dennebomen achter de plantenborder nog ongeveer 8m2. Door de dennenbomen groeit er niets en het loopt 3,5 meter schuin naar de sloot. Na lang wikken en wegen besloten er toch iets mee te doen ook al is het moeilijk omdat het extreem afloopt naar de sloot.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Door de 2 bomen achter de volière heb ik lang getwijfeld om de boom door het dak van de volière te laten lopen maar dat raadde iedereen in de Volierebouw wereld af. Uiteindelijk gaat het door storm en de groei van de boom toch problemen geven.
Dus besloten de volière naar voren te plaatsen half achter de border en half in de border. De voorzijde van de volière staat haaks op het huis en inrichting tuin, dan kijk je het mooiste door de gaas en heb je een groot en goed zicht op de volière.

Afbeelding

Ik heb er 2 vliegluiken ingemaakt die ik met een stalen pin open en dicht kan doen via de zijkant. Achter het rechtervliegluik heb ik een nachthok van 1 bij 1 en 2 meter hoog gebouwd. Daar kan ik voeren via een draaiplateau maar ook in de buiten volière heb ik een voerluik gemaakt. Daarnaast verwarming, verlichting een camera'tje met infrarood in het nachthok geplaats. Met de camera kan de vogels beter in de gaten houden.

Afbeelding

Afbeelding
Nu nog kiezen welke vogels, dat is nog best moeilijk, waarschijnlijk een middelgrote ara soort (roodoor of blauwkeel) of een grote amazone soort.

Ben nu een kinderkamer met badkamertje aan het verbouwen. In de Kerstvakantie ga ik het automatisch watersysteem van mijn plantenwand aanleggen (zie pagina 1). Ook zal ik hier een foto reportage van maken.
Avatar gebruiker
bjornobo
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 06 mei 2010 17:54
Woonplaats: Den Bosch
21 bedankjes

Re: projecten sinds 2017

Berichtdoor leroy op 03 dec 2018 11:49

jij blijft maar doorgaan.....ziet er wederom super uit! Mooi gemaakt en wat een afwerking zeg!
Geen half werk :thumb_up:
www.lelepalms.jouwweb.nl, shantung-kuntao.jouwweb
leroy
 
Berichten: 855
Geregistreerd: 04 nov 2011 11:19
63 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten

cron