projecten sinds 2017

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

projecten sinds 2017

Berichtdoor bjornobo op 05 feb 2018 15:50

hallo,

Zoals in een andere link aangegeven, 2 jaar geleden een nieuw huis gekocht met veel meer tuin. Sindsdien staan er vele projecten op stapel waarvan er een aantal zijn gerealiseerd:

* grote trachy's in de voortuin (zie link)
*4 dakramen zodat ik veel daglicht heb in de hal, zodat ik een plantenmuur kan realiseren met 250 planten.
*Volledige renovatie van de tuin met nieuw zwembad, jacuzzi en koivijver en veel plantenborders
*realisatie van 4,5 meter hoge waterval
*bouw voliere van 7 bij 8 meter met tropische planten
*bouw aanbouw huis met nachthok voliere
*bouw kas aan huis met verblijf landschildpadden incl. woestijn aanplant
*bouw paludarium in kas van 2m bij 1,8m en 2,3 m hoog ( is een tropisch verblijf voor amfibieën en reptielen)
*kleine overwinteringskas voor mijn planten van 4 bij 2,2m en 2,3 meter hoog.

De eerste 4 punten zijn in 2017 gerealiseerd. zie fotoverslag.
http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=9&t=13436&start=20

(slechte foto's van de plantenwand met rondom steenstrips. ik zal nog actuele foto's maken, veel planten zijn flink gegroeid. De planten zijn altijd in de schaduw om verbranding te voorkomen.
Afbeelding
Afbeelding

Tuinontwerp, als je goed kijkt zie je dat ik veel hoekjes in de tuin heb door de rare vorm, de schuine zijde ligt aan een sloot en andere andere kant ligt een weide. Ik heb heel nadrukkelijk de bebouwing en beplanting aan de 'zichtzijde' laag gehouden, de tropische hoge beplanting moet dus ergens anders komen (in dit geval rond de waterval en zwembad)
Afbeelding

In maart 2017 hebben 2 graafmachines de tuin af- en uitgegraven, daarna is met 70 kub de tuin weer opgehoogd, waar nodig.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Onder toeziend oog van de 2 opzichters wordt de vijver uitgegraven:
Afbeelding
In geheel eigen belang wordt er meegegraven aan het gat voor de trampoline, deze wordt omringd met bamboe en in de zomer met canna's en bananen.
Afbeelding
Vervolgens 6 cm dikke roofmate isolatie waar het zwembad op geplaatst wordt. Dit omdat zwembaden in Nederland (over het algemeen) te koud zijn om lekker te zwemmen, ga ik het water verwarmen.
Laatst bijgewerkt door bjornobo op 05 feb 2018 17:53, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
bjornobo
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 06 mei 2010 17:54
Woonplaats: Den Bosch
21 bedankjes

Re: projecten sinds 2017

Berichtdoor bjornobo op 05 feb 2018 16:05

na enkele maanden buffelen met 1 hovenier is dit eindresulaat:
koi vijver, wil ik uiteindelijk (ondanks afraden) toch waterplanten in hebben:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met grindroosters voor de ramen, zodat grauacker grind goed blijft liggen, in totaal is er 12 ton Grauacker grind en steen verwerkt in de tuin, waarvan de zwaarste (met de hand geplaatst!) ruim 300 kilo weegt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is mijn zicht vanuit mijn tv- kamer, dus bewust geen waterval en de professionele filterinstallatie onder waterniveau, zodat ik over de vijver de weide nog kan zien
Avatar gebruiker
bjornobo
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 06 mei 2010 17:54
Woonplaats: Den Bosch
21 bedankjes

Re: projecten sinds 2017

Berichtdoor bjornobo op 05 feb 2018 16:25

Zwembad heb ik in kunststof volledig vooraf laten maken, de gehele filter, verlichting en verwarming heb ik zelf gedaan.
Deze werd in het voorjaar 2017 geleverd:
Afbeelding
deze is dus bewust boven maaiveld geplaast, ik wilde geen hek en doordat deze 60cm hoger ligt kan ik mijn planten in pot er uit het zicht, achter plaatsen.
Afbeelding
de afwerking rondom is met keramisch hardsteen gedaan, dezelfde tegels als de stapstenen in het gras en het zonterras. hiervoor is annijsnetel geplaatst, deze is redelijk winterhard en met spelen, chloorwater en voetballen, voldoende sterk om dit allemaal te overleven. Deze moet nog wel aanzienlijk hoger worden.
Afbeelding
er staan 2 grote magnolia grandiflora's aan de linkerzijde in de volle grond, daarnaast staan er 5 steeneiken (Quercus ilex) in leivorm achter het zwembad, dat is extra privacy en om de buren niet te laten schrikken als ik in zwembroek van de glijbaan ga. Voordeel is dat deze wintergroen is en daarom dus ook minder blad in mijn zwembad laat vallen.
Avatar gebruiker
bjornobo
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 06 mei 2010 17:54
Woonplaats: Den Bosch
21 bedankjes

Re: projecten sinds 2017

Berichtdoor bjornobo op 05 feb 2018 16:30

Dit is de ombouw van de jacuzzi geworden in douglashout, links kun je naar de trap van de glijbaan en ingang trampoline achter de bamboe ( Phyllostachys nigra).
Afbeelding
Voorjaar 2018 ga ik met visdraad spannen om passieflora tegen het douglas te laten groeien, de voorzijde van de ombouw staat op het zuiden en heeft de gehele dag zon.
Avatar gebruiker
bjornobo
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 06 mei 2010 17:54
Woonplaats: Den Bosch
21 bedankjes

Re: projecten sinds 2017

Berichtdoor draco op 05 feb 2018 16:52

Een indrukwekkend project op een mooie lokatie met hopelijk behoud van het uitzicht!
Nu nog zonnepanelen op het dak voor de duurzame energievoorziening.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: projecten sinds 2017

Berichtdoor bjornobo op 05 feb 2018 17:34

Afbeelding
En dan in september de bouw van een 4,5 meter hoge waterval. hiervoor zijn er betonbandjes gelijmd, vervolgens met vijverrubber bekleed. De waterval heeft 5 keer een val van tussen de 60 cm en 110cm. het water komt uit in een ondiepe vijver van 4m2 die heel ondiep is ( 60cm) dit is bewust gedaan omdat deze boven het niveau van de sloot moet blijven en omdat ik er in de toekomst een volière overheen wil bouwen en er dan dieren wil houden die makkelijk uit de vijver moeten kunnen komen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Er zijn oa 5 soorten magnolia's, 2 soorten albizia's aangeplant, daarnaast veel laagblijvende planten. Bedoeling is dat achter de waterval en vijver het helemaal dichtgroeit, ook nog met bananen en canna's, Voor de waterval en vijver zal het laaggroei blijven.
Mogelijk dat ik met hoge palen, staaldraad en zwarte netten, dit jaar een aanvang maak voor de volière van 7 bij 8 meter, deze zal minimaal 4,5 meter hoog worden om de albizia's de ruimte te geven. omdat deze hoog wordt, zal ik eerst bij de gemeente informeren wat ik mag.
Laatst bijgewerkt door bjornobo op 05 feb 2018 17:46, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
bjornobo
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 06 mei 2010 17:54
Woonplaats: Den Bosch
21 bedankjes

Re: projecten sinds 2017

Berichtdoor bjornobo op 05 feb 2018 17:36

draco schreef:Een indrukwekkend project op een mooie lokatie met hopelijk behoud van het uitzicht!
Nu nog zonnepanelen op het dak voor de duurzame energievoorziening.


Draco, goed opgemerkt, vorige week zijn er 33 panelen geleverd ( JA Solar 300 WP per stuk ) met Solar Edge, Deze ga ik zelf leggen de komende weken.
Avatar gebruiker
bjornobo
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 06 mei 2010 17:54
Woonplaats: Den Bosch
21 bedankjes

Re: projecten sinds 2017

Berichtdoor draco op 05 feb 2018 19:13

Super! 10.000 Wp zal goed van pas komen met alle beoogde voorzieningen. De vijverpartij met cascade is ook bijzonder geslaagd.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: projecten sinds 2017

Berichtdoor Eduard op 05 feb 2018 19:43

Mooi project Bjorn :thumb_up: ziet er schitterend uit met die stenen, daar zullen heel wat kuub voor aangeleverd zijn :fluiten:
Welke reptielen houd je buiten de landschildpadden?

Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10297
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
998 bedankjes

Re: projecten sinds 2017

Berichtdoor Jozef op 05 feb 2018 19:50

Top wat een project, indrukwekkend. :thumb_up:
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten