Nieuw hier en een aantal foto's van mijn tuin.

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Nieuw hier en een aantal foto's van mijn tuin.

Berichtdoor Ververized op 21 apr 2019 22:42

Bedankt voor jullie reacties :thumb_up: en wat betreft de borders, het zou niet mijn eerste keuze zijn geweest maar ik moest het doen met de bestaande situatie, maar ben uiteindelijk zeer tevreden met het eindresultaat ;)

Ik ben trouwens woonachtig in Almelo.
Ververized
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 08 apr 2015 23:20
1 bedankjes

Re: Nieuw hier en een aantal foto's van mijn tuin.

Berichtdoor Rob op 22 apr 2019 00:52

Welkom Verv!

Ik vind het wel erg fraai voor een paar weken werk.
Bestaande tuinen hebben dat vaak, en ik snap hier wel dat slopen een monsterklus is.
Ik ben ook wel van de niveauverschillen.

:thumb_up:

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11287
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1116 bedankjes

Re: Nieuw hier en een aantal foto's van mijn tuin.

Berichtdoor derfske op 24 apr 2019 16:05

ik hou ook van alles lekker vol te planten.. geeft toch wel een "tropischer" gevoel ofzo.. geen idee :lol: de kunst is ( naar mijn mening ) veel verschillende vormen en kleuren en groeiwijzes naast elkaar te zetten.. maar volgens mij delen we deze mening.. :lol: 8-)

die cordyline kom je wel aan het beschermen trouwens. we hebben wel rustige winters gehad nu.. maar ik heb 1 met -12 verloren.. en de rode is minder winterhart dan de groene :roll:
Laatst bijgewerkt door derfske op 25 apr 2019 23:25, in totaal 1 keer bewerkt.
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: Nieuw hier en een aantal foto's van mijn tuin.

Berichtdoor Folium op 24 apr 2019 22:21

De laatste paar winters zijn we niet meer onder de minus 6 graden vriestemperaturen gegaan en dan nog maar voor korte perioden, dat ziet er veelbelovend uit voor de toekomst.
Als dit ons nieuwe lokale klimaat wordt dan gaat er veel mogelijk worden zonder speciale winterbescherming.
Met (beschutte) terrassen werken of verhoogde borders met goede drainage zoals hier kan misschien al voldoende zijn .
Folium
 
Berichten: 181
Geregistreerd: 21 apr 2019 19:11
Woonplaats: Kluisberg / Mont-de-l'Enclus
11 bedankjes

Re: Nieuw hier en een aantal foto's van mijn tuin.

Berichtdoor derfske op 25 apr 2019 11:07

Ga daar maar niet van uit. Om de +-40 a 50 jaar hebben we serie koude winters in de tweede wereldoorlog was dat. In de jaren 60 ergens en van 2009 tot 2013. Elke keer werd het ergens wel eens -20

Je hebt warmtegolven (wind van spanje) en koudegolven (wind van rusland) als je wind van rusland komt wordt het normaal max -12. Normaal gezien dan. Is heel polen en duitsland en nedeland onder de sneeuw en komt dan de wind van rusland. Dan kan de grond warmte niet door de sneeuw komen en de zon reflecteert terug. En dan kun je wind krijgen van max -27.4 en dat is wat elke "horror winter" aan de band is.

Dus de komende 40 a 50 jaar ben je waarschijnlijk "veilig". Maar je kan wel rekenen op ooit -12 met harde wind :roll:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: Nieuw hier en een aantal foto's van mijn tuin.

Berichtdoor pampie op 25 apr 2019 17:33

Afgelopen winter nog hebben we hier in het Zuiden de min -12 en -13 gehad. Omgeving Mierlo. :shock:
Daardoor hebben bij ons 5 jonge Trachy's het leven gelaten in de volle grond in de achtertuin.
pampie
 
Berichten: 181
Geregistreerd: 11 apr 2018 20:05
Woonplaats: Mierlo
8 bedankjes

Re: Nieuw hier en een aantal foto's van mijn tuin.

Berichtdoor Folium op 25 apr 2019 20:38

Dag Derfke, ik ga er van uit dat de klimaatopwarming ons op dat vlak wel wat verbetering zal brengen.
Voor de uitzonderlijke uitschieters gaan we natuurlijk altijd wel een oogje in het zeil houden om te kunnen ingrijpen mocht het nodig blijken.
40-50 jaar temperatuur veiligheid is voor mij persoonlijk al voldoende want daarna lig ik zelf bijna zeker al verkild in de koud geworden grond.
Folium
 
Berichten: 181
Geregistreerd: 21 apr 2019 19:11
Woonplaats: Kluisberg / Mont-de-l'Enclus
11 bedankjes

Re: Nieuw hier en een aantal foto's van mijn tuin.

Berichtdoor derfske op 25 apr 2019 23:14

pampie ja zoals terecht vaker vermeld wordt..harde droge wind met -12 kan erger zijn dan -18 windstil. maar daar naast is het ook zo dat alle jonge plantjes minder winterhart zijn. volgende keer toch beschermen.. dat gaat toch makkelijk als ze klein zijn ;) eenmaal wat groter kunnen ze wel tegen een stootje..

folium sorry hoor mijn vertrouwen in de media/overheid is ver op.. genoeg wetenschappers die gepensioneerd of onafhankelijk zijn vertellen anders. zo zie je bijv. met de noordpool vortex dat vorige winter half usa -30 aan tikt. en tijdens dat de warmte golf over Australië gaat. en uiteindelijk zou de luchtstroom zich wat verplaatsen waardoor het hier wat warmer wordt. maar gemiddeld zou de temperatuur niet hoger zijn .. zo heeft de aarde ook een cyclus met ijstijden. en zo is daar ook resten gevonden in noord canada van akkerbouw van 4000 jaar geleden. terwijl daar nu ijsberen rond lopen. conclusie? het fluctueert gewoon heel erg. net als de 2009 -> 2013 horror winters en nu zou het opeens opwarmen :roll:

alle "problemen" worden uiteindelijk verdien modellen. vroeger het geklaag over co2 > co2 belasting op autos, roken is slecht > pakjes worden duurder. nu weer het klimaat gaat eraan > gas vlees stroom word duurder (en olie pompen gaat door en daar hoor je niks over).. ook liegen wetenschappers vaker: de olie raakt op > benzine prijzen stijgen, roken is niet slecht (vroeger) > iedereen begon met roken. stoffen wat als zwaar schadelijk voor de natuur wordt gezien door wetenschappers wordt opeens goed gekeurd als veilig voor hout impregneer.

als je naar de geschiedenis kijkt betaald de burger of de natuur altijd de prijs..
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: Nieuw hier en een aantal foto's van mijn tuin.

Berichtdoor Folium op 26 apr 2019 06:19

Halla Derfske, helemaal akkoord wat het gezonde wantrouwen in de media betreft, je kan maar best heel sceptisch zijn telkens als er in de media iets verschijnt waar er belangrijke socio/economische belangen mee gemoeid zijn, wees er maar zeker van dat er dan al heel wat gemanipuleer rond deze "berichtgeving" aan de gang is.
Zo ook het verhaal van de klimaatopwarming, het wordt gebracht op zo'n wijze alsof de mens invloed zou kunnen uitoefen op het globale klimaat, alsof de mens dat zou kunnen sturen door een bepaald aantal mensen een bepaald aantal handelingen meer of minder te laten stellen en belastingen te heffen.
Het klimaat is continue onderhevig aan verandering, klimaatstabilisatie zou pas abnormaal zijn.
Ik geloof enkel wat ik zelf aan den lijve kan ondervinden en daar zie ik dat het klimaat wel zachter wordt de laatste jaren, en als de huidige klimaatverandering deze keer de richting uitgaat van een verwarming dan is dat prima voor mij, veel beter dan een klimaatverkilling.
Aanpassing aan deze situatie is beter dan verzet tegen een voldongen feit.
Plantjes, plantjes , plantjes , en dan nog zuiderse plantjes !
Folium
 
Berichten: 181
Geregistreerd: 21 apr 2019 19:11
Woonplaats: Kluisberg / Mont-de-l'Enclus
11 bedankjes

Re: Nieuw hier en een aantal foto's van mijn tuin.

Berichtdoor derfske op 26 apr 2019 17:18

lekker nuchter denken dus ;) al zou een warmtegolf van 60 jaar wel lekker zijn toch :lol:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Petert en 33 gasten