Tuinaanleg in Venda

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Tuinaanleg in Venda

Berichtdoor batdah op 28 jul 2019 23:08

palmgek schreef:Mooi dat je deze stap hebt kunnen maken, Batdah. Lijkt me een heerlijk leven daar, zeker als je onafhankelijk bent en werk er slechts voor de hobby bij kan doen. Wist overigens niet dat het binnenland van Portugal zo goedkoop is. Ken alleen de touristische streek rond Lissabon welke ook nog steeds goedkoper is als hier maar nog lange na niet zo goedkoop als wat jij schetst :thumb_up:
Iets wat mij in Brazilie erg aanspreekt is de mogelijkheid om je boodschappen nog op een lokale markt te kunnen doen, daar waar de grootschalige massaproductie (die er natuurlijk ook wel is) nog niet is doorgedrongen. Onbespoten fruit van een lokaal boertje en vlees dat niet afkomstig is uit de bio industrie. Neem bijvoorbeeld een gegrild kippetje, iets wat we in BR regelmatig eten. Deze is niet te vergelijken met de massaal gefokte plofkip uit NL. Een stuk kleiner en dus minder gewicht maar wel veel meer smaak!

Succes met het realiseren van je plannen, ik volg de vorderingen!

Dank..
Die lokale producten zijn hier ook te koop...ik hoop tzt weer gewoon uit eigen tuin te eten...de groenten dan..

En die grilkippen...frango haan hier worden volop verkocht...ik heb ze nog nooit gegeten maar ik denk dat dat vergelijkbaar is...de grootste groep buitenlanders hier zijn immers de Brazilianen ...gevolgd op grote afstand door de engelsen..
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Tuinaanleg in Venda

Berichtdoor batdah op 11 aug 2019 15:59

http://forum.plantenliefhebbers.nl/view ... =79&t=1421

De overgang van Azië (Rhododendron) naar Afrika (Protea en anderen) ...en werk aan de tank...
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Tuinaanleg in Venda

Berichtdoor Rob op 11 aug 2019 23:34

:off_topic:

Interressant forum Batdah! Nog nooit gezien.... :fluiten:

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11280
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1115 bedankjes

Re: Tuinaanleg in Venda

Berichtdoor Pita op 12 aug 2019 21:29

Vind dit topic ook wel tof hoor. Jullie zijn dus net geëmigreerd en wij ook. Beetje vanwege dezelfde beweegredenen. Ik zit valencia spanje. De winters zijn zacht en kort en de zomers warm en lang. Daarbij houden wij van de gastvrijheid (soms tot volslagenheid aan toe) de prijzen natuur (in mijn geval ook veel vuurwerk) en de rust.

Jullie hebben ook zo'n 3500m2 toch? Erg leuk om te volgen en ben benieuwd hoe het verloop zal zijn :thumb_up:
Pita
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 16 jul 2015 22:57
Woonplaats: Montroi, Valencia, Spanje
33 bedankjes

Re: Tuinaanleg in Venda

Berichtdoor Mate op 13 aug 2019 05:28

Zeker een leuk topic :thumb_up:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: Tuinaanleg in Venda

Berichtdoor batdah op 14 aug 2019 00:51

Pita schreef:Vind dit topic ook wel tof hoor. Jullie zijn dus net geëmigreerd en wij ook. Beetje vanwege dezelfde beweegredenen. Ik zit valencia spanje. De winters zijn zacht en kort en de zomers warm en lang. Daarbij houden wij van de gastvrijheid (soms tot volslagenheid aan toe) de prijzen natuur (in mijn geval ook veel vuurwerk) en de rust.

Jullie hebben ook zo'n 3500m2 toch? Erg leuk om te volgen en ben benieuwd hoe het verloop zal zijn :thumb_up:

We hebben om en nabij de 3000m2....we weten dat nog niet precies....door de buurman kwamen we erachter dat we nog een landje bezitten met olijfbomen...we wisten niet dat het erbij hoorde...inmiddels hebben we dat ontdaan van de meeste bomen..we hebben er 7 behouden....dat is voor ons genoeg...dat landje ligt helemaal bovenaan...ik ga daar citrusbomen planten en Hulst tesamen met nobilis sparren voor kerstgroen .

Eerdaags verwacht ik het verslag van de landmeters en weten we precies wat we hebben...
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Tuinaanleg in Venda

Berichtdoor batdah op 14 aug 2019 00:52

Rob schreef::off_topic:

Interressant forum Batdah! Nog nooit gezien.... :fluiten:

Ha ha zo zie je maar...er is meer dan je denkt ;)
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten