Yme's tuin

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Yme's tuin

Berichtdoor yme op 16 mei 2020 20:14

en weer wat verder in de tijd... maar natuurlijk nog steeds vorig jaar :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

helaas heb ik niet alles door de winter gekregen: Canna bird of paradise en Hedychium King liggen in de kliko en helaas heb ik ook wat schade aan mijn Macrozamia, wt pas optrad nadat de temperaturen omhoog gingen (en nadat ik had bemest) maar daarover een andere keer

groetjes,

Yme
yme
 
Berichten: 517
Geregistreerd: 04 aug 2015 20:39
Woonplaats: Amsterdam
43 bedankjes

Re: Yme's tuin

Berichtdoor draco op 16 mei 2020 21:11

Je tuin heeft in korte tijd een aardige metamorfose ondergaan Yme. Knap gedaan. :thumb_up:
Die agave-achtige plant op de voorgrond met spikkels op het blad welk geslacht/soort is dat?
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Yme's tuin

Berichtdoor yme op 16 mei 2020 21:24

Thanks!

Dat is een Mangave "gonzaloi". Deze winter te weten gekomen dat ie echt geen spatje nachtvorst trekt: koude vlekken en tot daarna weg. Nu dus een paar blaadjes wat minder, maar gelukkig is e de groei vrij rap en staat de lelijke zijde nu naar achter.

Groetjes,

Yme
yme
 
Berichten: 517
Geregistreerd: 04 aug 2015 20:39
Woonplaats: Amsterdam
43 bedankjes

Re: Yme's tuin

Berichtdoor Mate op 17 mei 2020 08:20

Wat een schitterende borders heb je gemaakt zeg. Lekker vol maar overzichtelijk. Verliezen moeten we mee leren leven en leren we weer van.
Mooie update :thumb_up:
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: Yme's tuin

Berichtdoor draco op 17 mei 2020 10:34

yme schreef:Thanks!

Dat is een Mangave "gonzaloi". Deze winter te weten gekomen dat ie echt geen spatje nachtvorst trekt: koude vlekken en tot daarna weg. Nu dus een paar blaadjes wat minder, maar gelukkig is e de groei vrij rap en staat de lelijke zijde nu naar achter.

Groetjes,

Yme


Die is een stuk robuuster dan mijn Manfreda's, Waar heb je die op de kop getikt Yme?
Ik vind ze erg attractief deze hybrides, zie https://www.waltersgardens.com/photo_essay.php?ID=215

groet,
Han
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Yme's tuin

Berichtdoor Eduard op 17 mei 2020 10:55

Hoi, sommige foto's zijn zwart in beeld! vind dat je sowieso een trage foto host hebt met kennelijk heel grote bestanden, het laden duurt erg lang :(
Wat ik wel zie ziet er keurig uit :thumb_up:
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10299
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
998 bedankjes

Re: Yme's tuin

Berichtdoor Dennis_S op 17 mei 2020 11:34

Dat ziet er erg fraai uit!
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Yme's tuin

Berichtdoor draco op 17 mei 2020 14:37

Eduard schreef:Hoi, sommige foto's zijn zwart in beeld! vind dat je sowieso een trage foto host hebt met kennelijk heel grote bestanden, het laden duurt erg lang :(
Wat ik wel zie ziet er keurig uit :thumb_up:


Het probleem dat je hier signaleert, herken ik wel maar ervaar ik hierbij niet Eduard. De afbeeldingen staan meteen bij opening paraat. :)
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Yme's tuin

Berichtdoor yme op 17 mei 2020 20:28

Gezellige reacties iedereen! leuk om te lezen!

@Han: gekocht bij Willem Alsemgeest. Ik zag deze plant toevallig op een foto die hij me stuurde. Gelijk gevraagd of de plant te koop was. De kleinste mocht ik kopen Later heb ik er nog eentje gekocht via Willem gekocht.
Verder ben ik ook best fan van Mangaves. Het komt toch in de buurt van de bromelia look, met een tropisch (nat/vochtig) gevoel. vandaar dat ik er dus drie op basis van jouw tip bij Het Oosten heb gekocht. Will ook graag Mangave Aztec king willen kopen. Via ebay wel een Amerikaan gevonden, maar die verstuurde alleen zonder fytocertificaat, wat ik uiteindelijk toch niet aandurfde.

@Eduard: goed dat je het schrijft, als er meer mensen last hiervan hebben kan ik natuurlijk van host veranderen. Ikzelf, met onze belabberde verbinding, heb ook nergens last van. Foto's zijn rond de 700 kb, dus ook niet echt groot.

groetjes,

Yme
yme
 
Berichten: 517
Geregistreerd: 04 aug 2015 20:39
Woonplaats: Amsterdam
43 bedankjes

Re: Yme's tuin

Berichtdoor Mate op 17 mei 2020 20:36

yme schreef:Gezellige reacties iedereen! leuk om te lezen!

@Han: gekocht bij Willem Alsemgeest. Ik zag deze plant toevallig op een foto die hij me stuurde. Gelijk gevraagd of de plant te koop was. De kleinste mocht ik kopen Later heb ik er nog eentje gekocht via Willem gekocht.
Verder ben ik ook best fan van Mangaves. Het komt toch in de buurt van de bromelia look, met een tropisch (nat/vochtig) gevoel. vandaar dat ik er dus drie op basis van jouw tip bij Het Oosten heb gekocht. Will ook graag Mangave Aztec king willen kopen. Via ebay wel een Amerikaan gevonden, maar die verstuurde alleen zonder fytocertificaat, wat ik uiteindelijk toch niet aandurfde.

@Eduard: goed dat je het schrijft, als er meer mensen last hiervan hebben kan ik natuurlijk van host veranderen. Ikzelf, met onze belabberde verbinding, heb ook nergens last van. Foto's zijn rond de 700 kb, dus ook niet echt groot.

groetjes,

Yme


Geen last van de foto's hoor. Eduard belt nog in met een 56kb modem dus ligt aan hem :lol: ;)
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten