Album: lapalmeraie

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Album: lapalmeraie

Berichtdoor lapalmeraie op 12 jun 2019 07:45

Bedankt!
Waterdicht was, naast het uiterlijk, het uitgangspunt. ;)
Ik heb daarom tussen de bamboe en heide mat een zware kwaliteit bouwplastic gelegd.
Zou sijpelt het water dat door de heidemat gaat netjes weg. Op enkele strategische plaatsen heb ik de folie overigens wel doorprikt zodat de wind kan ontsnappen als deze er eventueel onder slaat. Je wilt voorkomen dat het hele gebeuren opstijgt nietwaar :happy_thai:
Het geraamte staat overigens wel op de grond geschroefd maar toch... ik heb hier al zwaardere zaken zien vliegen.
De heidemat is normaal gezien behoorlijk duurzaam en voor de komende jaren zit dat wel snor. Desnoods breng ik over X-jaren nog eens een extra afwerkingslaag aan, mocht dat nodig blijken. Ik denk overigens dat vogels een grotere aanslag doen op de heidemat dan de tijd/het weer. :fluiten:

Grt
Niek

Ps. De volledige beschrijving van de bouw, stap voor stap, staat overigens als video op mijn site en YouTube kanaal. ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14407
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: Album: lapalmeraie

Berichtdoor JmC4c op 12 jun 2019 08:51

Die pergola is heel knap.. 8-)
Vrgr JM
Avatar gebruiker
JmC4c
Bedrijven
 
Berichten: 4987
Geregistreerd: 25 jun 2011 16:43
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
502 bedankjes

Re: Album: lapalmeraie

Berichtdoor draco op 12 jun 2019 09:14

lapalmeraie schreef:Bedankt heren ;)

Ik heb zelf overigens ook geen FB maar elke stem is er weer eentje toch :thumb_up:
De prijzen zijn waardebonnen bij Bamboo Import maw materiaal voor nieuwe creaties dus :lol:

@Han: dat valt eigenlijk nog heel goed mee!
Zowel de binnenbekleding als de afwerkingslaag laten meer licht door dan je zou verwachten.
Eigenlijk nog meer dan met het doek.

De bijlage 81A35D23-7A4F-43CE-88B3-93AFF9F3773C.png is niet langer beschikbaar.


Voor onze ogen lijkt er voldoende licht door te schijnen, maar planten 'zien' dat anders. Vanaf de bron (hier het buitenlicht) neemt onder het afdak de lichtintensiteit af met het kwadraat van de afstand. Je zou het voor de lol eens moeten meten met een luxmeter. Je hebt die al voor ± € 20.
Bij het raam meet ik bijvoorbeeld 2000 lux en op 3 meter afstand is dat nog maar 400 lux. Het is hier nu lichtbewolkt.
Bijlagen
DSCN3163.jpg
DSCN3163.jpg (132.91 KiB) 3626 keer bekeken
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6743
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Album: lapalmeraie

Berichtdoor lapalmeraie op 12 jun 2019 10:38

Klopt helemaal Han.
Ik moet het zelf ook vaak aangeven bij de vragen die ik via mijn site ontvang. Ik krijg dan foto's te zien van planten die "op een lichte" plek staan aldus de schrijver, op meters van het raam...

Tijdens de wintermaanden is het ook goed te zien hoe bepaalde planten echt extreem uitgerekter groeien binnen. Mijn Asparagus is daar een goed voorbeeld van. Die maakt dan pluimen van soms bijna 2M. Ook de Cycas is gekend om een zeer uitgerekte flush binnenshuis. Ik won er ooit zelfs nog een prijs mee op een fotowedstrijd hier. :D

Afbeelding

Nu staan er bij mij binnen vrijwel geen planten in de zomer en is het zoals gezegd dus lichter dan met het doek. Tijdens de wintermaanden zal het wel een verschil maken maar ik heb ramen aan de 3 gevels dus al met al valt het nog goed mee in huis. ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14407
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: Album: lapalmeraie

Berichtdoor draco op 13 jun 2019 09:30

:thai: :thumb_up: Niek.
Hier gaan de kamerplanten ook naar buiten in de zomer. Het wordt steeds lastiger om sociale media te mijden. Onze vaste telefoonverbinding is uitgevallen en ik kan mijn melding aan de provider alleen nog via twitter of facebook doorgeven. Dus heb ik gisteren à l' improviste een twitter rekening aangemaakt waarop ik gelijk -tig pagina's met vragen over mijn persoonlijke voorkeuren moest doorklikken. Ik krijg associaties met de reuzenteek die net over de grens in Duitsland is gesignaleerd. :lol:

groet,
Han
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6743
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Album: lapalmeraie

Berichtdoor lapalmeraie op 13 jun 2019 15:24

:lol:

Ik zit ook al lang op Twitter, het enige social media netwerk dat me echt boeit. Is vooral heel vluchtig en breed informatief, afhankelijk van wie je volgt natuurlijk.
Voel je vrij om te volgen, je hebt dan meteen wat "leads" van vele andere interessante accounts. ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14407
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: Album: lapalmeraie

Berichtdoor marinus op 13 jun 2019 16:34

Waar kun je die kopen? Ik zie op internet alleen veel hogere bedragen.
marinus
 
Berichten: 2439
Geregistreerd: 30 sep 2011 03:04
77 bedankjes

Re: Album: lapalmeraie

Berichtdoor lapalmeraie op 14 jun 2019 08:57

Op AliExpress begint de prijs al rond een tientje ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14407
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: Album: lapalmeraie

Berichtdoor lapalmeraie op 14 jun 2019 09:03

Trouwens nog effe een finishing touch geplaatst op het terras :)

http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14407
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: Album: lapalmeraie

Berichtdoor derfske op 15 jun 2019 02:09

draco schreef:
lapalmeraie schreef:Bedankt heren ;)

Ik heb zelf overigens ook geen FB maar elke stem is er weer eentje toch :thumb_up:
De prijzen zijn waardebonnen bij Bamboo Import maw materiaal voor nieuwe creaties dus :lol:

@Han: dat valt eigenlijk nog heel goed mee!
Zowel de binnenbekleding als de afwerkingslaag laten meer licht door dan je zou verwachten.
Eigenlijk nog meer dan met het doek.

81A35D23-7A4F-43CE-88B3-93AFF9F3773C.png


Voor onze ogen lijkt er voldoende licht door te schijnen, maar planten 'zien' dat anders. Vanaf de bron (hier het buitenlicht) neemt onder het afdak de lichtintensiteit af met het kwadraat van de afstand. Je zou het voor de lol eens moeten meten met een luxmeter. Je hebt die al voor ± € 20.
Bij het raam meet ik bijvoorbeeld 2000 lux en op 3 meter afstand is dat nog maar 400 lux. Het is hier nu lichtbewolkt.

Interessant! Ja het zelfde met bewolking. Dan leveren mijn zonnepanelen nog maar 5 a 10% van hun vermogen. Terwijl je zo geen verschil ziet buiten. Zo heb ik ook 12 led tl a 2200 lumen per stuk in mijn mini loods hangen. Van 5 bij 8 meter. In de avond denk je veel te veel licht. En overdag als je net uit de volle zon komt zie je even niks binnen. Je pupillen werken enorm goed haha
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten