enkele foto's uit de tuin...

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: enkele foto's uit de tuin...

Berichtdoor lapalmeraie op 14 jul 2009 22:15

Ik heb het gezien :mrgreen:
Geweldig... maar ik ga nog plaats tekort komen om ze allemaal boven m'n bed te hangen :lol:
Tnx Davy!
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14408
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
828 bedankjes

Re: enkele foto's uit de tuin...

Berichtdoor Exotic Life op 15 jul 2009 19:40

Tsja, ik heb mijn mening al gegeven op andere forums over je tuin Kristof, toppie! Zou het ook eens graag in het echt komen bekijken, alleen zit ik altijd zo volgestampd... ;)

Over de Jubaea Davey, in het begin doen ze inderdaad erg weinig en ik moet zeggen dat de jouwe en die van Kristof een mooi formaat vind om mee te beginnen. Echter heb ik eens foto's gezien van iemand uit Engeland (Nigel) die toch op een stuk koelere plek woont als ons en de winters in de mildere gebieden van het land echt niet onder dan de zijne, en dit exemplaar was enorm gegroeid. Ze lijken dus wanneer ze gesetteld zijn echt wel aardig te kunnen groeien.

Ikzelf heb hem niet in de tuin staan, ik woon nog bij mijn ouders en er komt een moment dat ik op mezelf ga en dan zet ik liever een "dure" aankoop in de eigen tuin. Al hoewel ik een nieuwe border heb gemaakt dit voorjaar wat nu nog leeg is waar een mooie Jubaea echt niet in zou misstaan! Helaas ben ik na afgelopen winter gaan twijfelen omdat ook Jubaea veelal het loodje legde ook beschermde exemplaren en er komt ooit nog een moment dat we een gelijkwaardige winter kregen. Aan de andere kant kwamen de Jubaea's beter naar voren deze winter dan de Butia, en die is dit voorjaar ook weer geplant. Dusja ooit komt die Jubaea er, maar hoe en wanneer? want het blijft in ieder geval een schitterende palm!

Robbin
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: enkele foto's uit de tuin...

Berichtdoor lapalmeraie op 17 jul 2009 15:17

Voila, het is een feit. Jouw tuin is opgenomen in de exotentuinen pagina :D
Bedankt!

Vriendelijke groeten
LP
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14408
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
828 bedankjes

Re: enkele foto's uit de tuin...

Berichtdoor Davy op 18 jul 2009 17:57

Exotic Life schreef:
Over de Jubaea Davey, in het begin doen ze inderdaad erg weinig en ik moet zeggen dat de jouwe en die van Kristof een mooi formaat vind om mee te beginnen.
Robbin


Hij zou volgens de verkoper toch al 15 a 17 jaar zijn en ze zouden inderdaad eens ze zo groot zijn wat sneller gaan. Op dit moment is er niet echt groei van de nieuwe buitenste bladeren maar vooral in het midden: er zitten verschillende speren en die komen blijkbaar nu wat open. Het is nogal een "gepers" nu precies. Ik denk dat het typisch is voor een Jubea want die maakt eerst een dikke stam aan. Een Trachy bv heeft meestal 2 speren per keer in aangroei voor de volgende. Bij mijn Jubea kun je makkelijk 4 tellen.

Over de winter: ik ga in hat najaar zowiezo een dak maken voor hem. Het is van belang dat hij droog de winter in gaat. Dat zou moeten schelen normaal.
Davy
 
Berichten: 626
Geregistreerd: 13 sep 2008 09:42
Woonplaats: Moerbeke-Waas
12 bedankjes

Re: enkele foto's uit de tuin...

Berichtdoor zaagmans op 29 jul 2009 17:10

Ik ben jaloers! Mooie tuin hoor. Als het mooi weer is kom ik een keer bij je in de tuin zitten om foto's te maken en dan mensen wijs te maken dat ik in spanje op vakantie ben geweest :)
zaagmans
 
Berichten: 124
Geregistreerd: 25 jul 2009 12:20
1 bedankjes

Re: enkele foto's uit de tuin...

Berichtdoor hetzotteke op 18 aug 2009 09:08

da's geen tuin meer é ... da's een domein :P

prachtige collectie zunne... om van te kwijlen !
hetzotteke
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 09 aug 2009 23:08
Woonplaats: Gistel, Belgie
0 bedankjes

Re: enkele foto's uit de tuin...

Berichtdoor kristof p op 18 aug 2009 18:10

hetzotteke schreef:da's geen tuin meer é ... da's een domein :P

prachtige collectie zunne... om van te kwijlen !


op de foto's toont het groot maar in werkelijkheid is het echt niet zoo groot hoor.

gr
Kristof
kristof p
 
Berichten: 295
Geregistreerd: 01 mei 2009 09:34
Woonplaats: koekelare (west-vlaanderen)
23 bedankjes

Re: enkele foto's uit de tuin...

Berichtdoor francois eijkhout op 21 feb 2010 15:49

Hoi Kristoph je hebt een schitterende tuin petje af dit is mijn voorbeeld alleen is mijn tuin wat minder groot maar ook niet klein leuk dat je wat foto,s liet zien groeten uit las palmas de oude tonge
Avatar gebruiker
francois eijkhout
 
Berichten: 1308
Geregistreerd: 09 jan 2010 15:31
Woonplaats: Oude Tonge Zuid Holland
84 bedankjes

Re: enkele foto's uit de tuin...

Berichtdoor videomaster op 21 feb 2010 16:44

lapalmeraie schreef:Voila, het is een feit. Jouw tuin is opgenomen in de exotentuinen pagina :D
Bedankt!

Vriendelijke groeten
LP


En de mijne weer niet.... :(
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: enkele foto's uit de tuin...

Berichtdoor lapalmeraie op 22 feb 2010 00:08

videomaster schreef:
lapalmeraie schreef:Voila, het is een feit. Jouw tuin is opgenomen in de exotentuinen pagina :D
Bedankt!

Vriendelijke groeten
LP


En de mijne weer niet.... :(


:lol:

Je hebt nog te weinig exoten staan videomaster :mrgreen:
Pas als jij een beuk kunt overwinteren spreken we verder... 8-)

Nee serieus, er bestaat geen twijfel over de schoonheid van jouw tuin(en).
Die zijn gewoon prachtig! Maar de opzet van mijn blog is vooral de basis meegeven van het houden/verzorgen/kweken van exoten. De exotentuinenpagina is er om te laten zien wat er in ons klimaat mogelijk is en hoe dit alles gecombineerd kan worden tot één mooi geheel. ;)

Maar, nogmaals, dat neemt niet weg dat je schitterende tuin hebt én dat je een aangenaam en trouw forumlid bent :thai:

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14408
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
828 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten