Een stukje paradijs op aarde

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor videomaster op 01 aug 2009 02:46

Een stukje paradijs op aarde leek me een goede titel om onze tuin voor te stellen. Denkelijk is elke palmvriend(in) hier op het forum op zijn/haar manier, voorkeur, mogelijkheden en tijd op zoek naar dit gegeven.
Groot voordeel bij ons is uiteraard dat we steeds het klimaat aan onze zijde hebben staan zodat we ons hierover niet al te veel zorgen moeten maken. Buiten onze stadstuin waarvan reeds enkele foto's op dit forum staan, begonnen we aan een tuin van om en bij de 45.000m² waarvan een 5.000m² als echte siertuin gaat fungeren, de rest een mengeling van rijstvelden, oliepalmen enz. beetje jungle-achtig.

Afbeelding

Rome is ook niet in één dag gebouwd, een verhaal in meerdere afleveringen..., eerste aflevering.

Alles heeft een begin, wegens wateroverlast tijdens het regenseizoen, diende er een 2000m² grond opgehoogd te worden om later een buitenverblijf op te zetten. We laten we de zware middelen aanrukken om de werkzaamheden te uitvoeren. De voornaamste zaak in onze streek is reserve aan water. Plaats genoeg dus we laten een extra waterreservoir uitgraven om de nodige grond te bekomen. Na drie dagen over en weer rijden met 4 vrachtwagens was de klus geklaard...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wordt vervolgd (indien interesse)
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor lapalmeraie op 01 aug 2009 11:43

Nogmaals wow :shock:
Dan zijn mijn 200m2 maar kinderspel. :lol:
Die hoofdvraag waar wij vermoedelijk allemaal mee zitten ontwijk je echter vakkundig: waar zit je? ;)

Ik doe alvast een eerste gok: ik dacht eerst Zuid-Amerika, maar door de rijstvelden ga ik nu eerder voor Azie :)
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14396
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor TropiRo op 01 aug 2009 12:15

Dat wordt een heel leuk project en je kan daar veel meer planten dan wij hier met dit klimaat, hoe ons op de hoogte van de vorderingen. Ik heb een vermoeden dat dit in Tailand is.

Gr, Ro
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor videomaster op 01 aug 2009 12:21

lapalmeraie schreef:Dan zijn mijn 200m2 maar kinderspel.
Hier is 45.000m² ook maar kinderspel hoor!
lapalmeraie schreef:Ik doe alvast een eerste gok: ik dacht eerst Zuid-Amerika, maar door de rijstvelden ga ik nu eerder voor Azie :)
Goede gok.... ;)

TropiRo schreef:Dat wordt een heel leuk project en je kan daar veel meer planten dan wij hier met dit klimaat, hoe ons op de hoogte van de vorderingen.
Morgen het vervolg... elke dag een beetje schrijven hé
TropiRo schreef:Ik heb een vermoeden dat dit in Tailand is.
U hebt hierbij een voetreis naar Scherpenheuvel gewonnen... :D Nu, toch een woordje uitleg: niet zomaar het toeristische Thailand zoals velen het kennen van de foldertjes, maar wel het echte authentieke Thailand, het noord-oosten gekend als de Isaanstreek... de armste streek in heel Thailand. "back to the roots"
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor Exotic Life op 01 aug 2009 15:02

Dat is inderdaad een mooi lapje grond! En zoals je zelf al aangeeft kost grond in verhouding met de grond hier daar in Thailand echt geen drol. Ik zag eens voor de grap op een website waar je huizen op stukken grond kon kopen, en daar had je echt bij wijze van spreke een huis op een flink stuk grond voor een appel en ei.

Ondanks je een hoop meer kan groeien in Thailand trekt Azie mij niet zo om te emigreren, ik vertrek liever naar ergens in Zuid Europa of Florida, echter is daar de grond weer duurder. Ik ben wel benieuwd naar het vervolg van het project.

Robbin
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor Christophe op 01 aug 2009 16:13

Waw, ziet er inderdaad veelbelovend uit. Ben super benieuwd naar de komende foto's.
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor lapalmeraie op 01 aug 2009 19:52

Haha, mooi hoor :lol:

Misschien kun je alvast een stukje tuin reserveren om voor ons bepaalde soorten te kweken :mrgreen:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14396
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor Christophe op 01 aug 2009 20:11

En onze volgende forumuitstap is naar .... Thailand! :D Grapje hoor ;)
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor amourath op 03 aug 2009 08:52

Christophe schreef:En onze volgende forumuitstap is naar .... Thailand! :D Grapje hoor ;)


Ik vind dat niet grappig :(

:mrgreen:

't Is echt wel een stukje paradijs... denk dat we hier allemaal wel een klein beetje tot heel erg jaloers zijn! :D
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Een stukje paradijs op aarde

Berichtdoor videomaster op 03 aug 2009 09:03

lapalmeraie schreef:Misschien kun je alvast een stukje tuin reserveren om voor ons bepaalde soorten te kweken


Daarvoor ben ik op dit forum terecht gekomen. Het stekken van bepaalde planten lukt... zaaien is nog een andere zaak.
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
Avatar gebruiker
videomaster
 
Berichten: 1578
Geregistreerd: 30 jul 2009 11:01
Woonplaats: Thailand
31 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten