onze tuin

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: onze tuin

Berichtdoor exoten vriend op 11 dec 2018 18:51

draco schreef:Wat doet een grasveld ook in een exotentuin? ;) Persoonlijk moet ik er niets van hebben. Je kunt zoveel meer daarvoor in plaats uitplanten. Gras is ecologisch nutteloos en alleen geschikt als je geiten houdt. Afgezien hiervan staan je exoten er overigens prachtig bij. :thumb_up:



dank u.....het gras is voor de hondjes en persooonlijk heb ik ook graag een beetje gras wat er normaal zeer mooi bij staat :thai:
Avatar gebruiker
exoten vriend
 
Berichten: 863
Geregistreerd: 06 apr 2012 10:36
Woonplaats: deerlijk
89 bedankjes

Re: onze tuin

Berichtdoor exoten vriend op 11 dec 2018 18:54

dank u luc en draco
dennis ...het verlangen naar de zomer is er hier ook zeker hoor :happy_thai:
Avatar gebruiker
exoten vriend
 
Berichten: 863
Geregistreerd: 06 apr 2012 10:36
Woonplaats: deerlijk
89 bedankjes

Re: onze tuin

Berichtdoor Eduard op 11 dec 2018 20:08

exoten vriend schreef:
draco schreef:Wat doet een grasveld ook in een exotentuin? ;) Persoonlijk moet ik er niets van hebben. Je kunt zoveel meer daarvoor in plaats uitplanten. Gras is ecologisch nutteloos en alleen geschikt als je geiten houdt. Afgezien hiervan staan je exoten er overigens prachtig bij. :thumb_up:



dank u.....het gras is voor de hondjes en persooonlijk heb ik ook graag een beetje gras wat er normaal zeer mooi bij staat :thai:



Mooi geheel :thumb_up: nu nog wat extra boomvarens ;) Gras brengt "innerlijke rust" dat schort bij sommige mede forumleden die hebben liever een vol tuincentrum met planten en beelden, ieder zijn ding.....
lang leve het groene gras :applaus:

Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10318
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
1001 bedankjes

Re: onze tuin

Berichtdoor draco op 12 dec 2018 01:41

Eduard schreef:
exoten vriend schreef:
draco schreef:Wat doet een grasveld ook in een exotentuin? ;) Persoonlijk moet ik er niets van hebben. Je kunt zoveel meer daarvoor in plaats uitplanten. Gras is ecologisch nutteloos en alleen geschikt als je geiten houdt. Afgezien hiervan staan je exoten er overigens prachtig bij. :thumb_up:



dank u.....het gras is voor de hondjes en persooonlijk heb ik ook graag een beetje gras wat er normaal zeer mooi bij staat :thai:



Mooi geheel :thumb_up: nu nog wat extra boomvarens ;) Gras brengt "innerlijke rust" dat schort bij sommige mede forumleden die hebben liever een vol tuincentrum met planten en beelden, ieder zijn ding.....
lang leve het groene gras :applaus:

Eduard.

'Gras brengt innerlijke rust' welke geregeld wordt verstoord door luidruchtige grasmaaiers. Dankzij de droogte was dat de afgelopen wel een stuk minder. :D
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6751
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
685 bedankjes

Re: onze tuin

Berichtdoor exoten vriend op 12 dec 2018 06:54

Eduard schreef:
exoten vriend schreef:
draco schreef:Wat doet een grasveld ook in een exotentuin? ;) Persoonlijk moet ik er niets van hebben. Je kunt zoveel meer daarvoor in plaats uitplanten. Gras is ecologisch nutteloos en alleen geschikt als je geiten houdt. Afgezien hiervan staan je exoten er overigens prachtig bij. :thumb_up:



dank u.....het gras is voor de hondjes en persooonlijk heb ik ook graag een beetje gras wat er normaal zeer mooi bij staat :thai:



Mooi geheel :thumb_up: nu nog wat extra boomvarens ;) Gras brengt "innerlijke rust" dat schort bij sommige mede forumleden die hebben liever een vol tuincentrum met planten en beelden, ieder zijn ding.....
lang leve het groene gras :applaus:

Eduard.


Vind dat je gelijk hebt over het gras...
Wat betreft meer boomvarens... de schaduw plaatsen in men tuin zijn miniem
Heb nu al de dicksonia antartica (volle grond) de cyathea australis( volle grond) cyathea cooperi (pot) cyathea tomentosima (pot) cyathea Tiny top (pot)cyathea browni (pot) en dan nog de kweekje s maar daar was je al op de hoogte van he..... groeten Gunther
Avatar gebruiker
exoten vriend
 
Berichten: 863
Geregistreerd: 06 apr 2012 10:36
Woonplaats: deerlijk
89 bedankjes

Re: onze tuin

Berichtdoor Dennis_S op 12 dec 2018 08:45

Persoonlijk vind ik gras de ultieme ondergrond voor een palm. Ik vind het erg fraai en exotisch als een mooie palm op een ondergrond van frisgroen gras staat. Bovendien is de geur van vers gemaaid gras heerlijk, vast iets uit mijn jeugd (waarin ik nog steeds vertoef uiteraard....). Ik heb een fluisterstille elektrische grasmaaier en mijn gras is in 90 seconden gemaaid. Het is dan ook maar 25 m2. En zelfs in een zomer als deze is het dan ook geen enkel probleem om dit frisgroen te houden. Maar eens, als ik toch een dat gras zou omspitten, dan kan ik weer eens hebberig gaan shoppen ;). Echter, het gras heeft ook een ontwerpfunctie in mijn tuin. Zonder gras zou het ruimtelijk niets voorstellen.
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: onze tuin

Berichtdoor Jozef op 14 dec 2018 07:25

Als ik de ruimte zou hebben had ik ook gras, de combinatie vind ik mooi. Deze tuin ziet er fraai uit en ook de combinatie van de palmen met de lichte steentjes er om heen is aantrekkelijk. :thumb_up:
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: onze tuin

Berichtdoor exoten vriend op 14 dec 2018 15:45

Jozef schreef:Als ik de ruimte zou hebben had ik ook gras, de combinatie vind ik mooi. Deze tuin ziet er fraai uit en ook de combinatie van de palmen met de lichte steentjes er om heen is aantrekkelijk. :thumb_up:

dank u jozef
Avatar gebruiker
exoten vriend
 
Berichten: 863
Geregistreerd: 06 apr 2012 10:36
Woonplaats: deerlijk
89 bedankjes

Re: onze tuin

Berichtdoor exoten vriend op 14 dec 2018 16:03

gisteren zowat alles beschermd wat nodig voor die paar nachten dan zou het weer iets zachter worden en pak ik alles weer uit

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en de zaailingen wat dichter bij het huis gezet aan de zuidmuur zodat deze iets warmer hebben

Afbeelding
Avatar gebruiker
exoten vriend
 
Berichten: 863
Geregistreerd: 06 apr 2012 10:36
Woonplaats: deerlijk
89 bedankjes

Re: onze tuin

Berichtdoor exoten vriend op 18 dec 2018 21:45

de meeste planten terug buiten gezet met dit zachte weer

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


de phoenix canariensies laat ik opgebonden staan voorlopig en de washingtonia houd voorlopig enkel de boomjas aan

de boomvarens in volle grond ook terug uitgepakt en de boomvarens in pot ook terug buiten

Afbeelding
Avatar gebruiker
exoten vriend
 
Berichten: 863
Geregistreerd: 06 apr 2012 10:36
Woonplaats: deerlijk
89 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten

cron