Richard's Braziliaanse fotolog

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor batdah op 16 dec 2019 14:47

Richard,

Mooie lijst....als ik die zo bekijk heb je mijn geheugen weer opgefrist.
Heel veel namen ben ik vergeten maar nu ik ze bekijk komt het plaatje van de afgesneden bloem toch weer bovendrijven...zeker de helft hiervan werd rond de eeuwisseling als als snijbloem in NLverkocht.

In de 90 er jaren had ik wekelijks een grossier over de vloer die alleen tropische bloemen en snijgroen importeerde, deze had standaard altijd wel een soort of 12 Heliconia op vooraad...helaas zijn dit soort bedrijfjes inmiddels allemaal al decennia geleden uitgestorven...ik denk er met nostalgische gevoelens aan terug...
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor Folium op 22 dec 2019 08:43

Dag Richard, ik lees hier je woorden over het bevorderlijke serra klimaat wat toch zo'n wonderlijke en prachtige tropische flora en oplevert en kan dat alleen maar beamen.
Ik wou dat het greenhouse effect een beetje opschoot zodat de aarde terug in zijn geheel een tropisch paradijs kon worden zoals het ooit was.
Groen van pool tot pool en met de grootste biodiversiteit ooit gezien.
Je foto's tonen ons oogverblindend mooie planten die uit hun voegen barsten van gezondheid.
Folium
 
Berichten: 181
Geregistreerd: 21 apr 2019 19:11
Woonplaats: Kluisberg / Mont-de-l'Enclus
11 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor Jozef op 22 dec 2019 09:17

Yep erg fraai Richard. :applaus:
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor palmgek op 24 dec 2019 12:33

Nog een keer dan op verzoek van de niet FB gebruikers. Vandaag de dag is er al genoeg frustratie. Kerst is een tijd van acceptatie en verdraagzaamheid.

Nieuwe deur naar het buitentoilet, achterpoort en de voorpoort in de vernis laten zetten, ondertussen zelf een picanha op de BBQ klaargemaakt.
Boeketje weer ververst met nieuwe bloemen, de vorige was na 1.5 week toch wel enigzins verwelkt :fluiten:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3679
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor palmgek op 24 dec 2019 13:24

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3679
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor draco op 24 dec 2019 20:03

Tja hier valt je mond van open. :D Tussen al deze kleurenrijkdom, ontwaar ik zelfs een (vermoedelijk) Agave angustifolia. Ik ga de foto's vanavond eens rustig nader bekijken ter compensatie van de sombere mineurstemming die hier overheerst, de hele dag met buien afgewisseld door druilregen.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor palmgek op 24 dec 2019 23:38

Dankje Han :thumb_up:
Het is inderdaad erg stil op het forum. Triest en somber is de tijd van het jaar, jammer dat dit ook zo tot de leden doortrekt :roll:
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3679
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor Dennis_S op 25 dec 2019 00:32

Ach, van oudsher is dit altijd een wat stillere periode. Alles staat stil, is ingepakt en dus weinig vragen of dingen om te laten zien. Persoonlijk ben ik verre van somber in deze tijd van het jaar. Niets mooiers dan de seizoenswisselingen in dit land waardoor je straks weer extra geniet. Zoveel extra dat dat de stilstand in de winter weer goed maakt. Mooi om straks weer te zien of en hoe alles dit seizoen is doorgekomen. De berichten komen straks vanzelf weer. Voor mij is dit nog steeds de essentie van deze hobby, exotische planten door de winter heen helpen. Met alle respect, vakantieplaatjes hebben we allemaal wel, maar vanuit de hobby gezien zie ik het liefst een palm etc in een tuin op het noordelijk halfrond. Hou je los van de hobby ook van tropische planten groeiend in hun normale klimaat, dan kun je in dit topic zeker je hart ontsomberen! Ondertussen geniet ik ook in mijn eigen tuin:een oningepakte Washi, een nog frisgroene pol siergembers, een bijna bloeiende mimosa, een yucca die langzaam in bloei komt, na bloeiende Lantana's, nee somber is het hier nog niet! Plus, tot na Nieuwjaar geen vorst te zien!
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor Mate op 25 dec 2019 08:58

Richard...ge-wel-dig!!!.. wat een schitterende kleuren zeg..Blij met je updates want ik geniet er echt elke keer weer van :thai:

Gr Matko.
Een klein stukje Dalmatië in mn achtertuintje.
Mate
 
Berichten: 2875
Geregistreerd: 18 feb 2015 09:32
Woonplaats: hoofddorp
328 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor palmgek op 25 dec 2019 09:59

Dankje Mate :thumb_up:

Ach ja Dennis.... voor mij ligt de essensie van de hobby bij de planten zelf, mooie volwassen exoten ipv met kunst en vliegwerk marginale planten groeien, uiteraard muv enkele hardere soorten. En dus totaal niet bij het overwinteren hiervan. Wat mij betreft een noodzakelijk kwaad. Iets waar ik ieder jaar opnieuw tegenop zie, en met mij vele anderen. Kan me herinneren uit een post van jouw dat je hier ook tegenop zag, mn de bescherming van je Washingtonia. Dus begrijp je niet echt. Je reactie heeft met alle respect meer weg van afgunst en had je wat mij betreft achterwegen mogen houden.
De liefde voor planten begint voor mij bij de schoonheid van wat we niet gewend zijn, anders had ik wel eiken en berken aangeplant. Iets wat je bij de soortjes die ik hier toon nooit zal bereiken in NL. Vandaar dat ik me in NL ook beperk tot een andere keuze.
Daarnaast vind ik je verwoording dat iedereen vakantieplaatjes heeft ook wat misplaatst. Ik heb deze tuin zelf aangelegd en verzorg deze gemiddeld 2 maanden per jaar dus wel degelijk hobby.
Uit jouw reactie blijkt toch een soort van somber, triestig en bovenal misplaatst soort van afgunst. Iets wat mij uiteindelijk zal weerhouden om nog updates te geven. Dit is jouw mening los van je slechte argumenten. Maar is niet fe mening van de meerderheid op dit forum.
Succes met je winterbeschermings hobby en wens je een fijne kerst en een gelukkig(er) nieuwjaar :thai:
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3679
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten