Richard's Braziliaanse fotolog

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor palmgek op 18 aug 2017 12:07

Het zijn inderdaad Ravenala's, erg snelle groeiers hier. De jongste is de oudste in hoogte al ingehaald, waarschijnlijk vanwege de nieuwe scheuten die bij de oudste de snelheid eruit halen. De jongste is nu zo'n 3,5 meter hoog.
Dit is een tropische soort die warmte en volle grond nodig heeft, iets wat je ze in NL niet makkelijk Kan geven.
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3680
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor palmgek op 21 aug 2017 15:12

De Crinium blijft nieuwe bloemen openen, alhoewel ze van korte duur zijn zullen we er toch nog wel even van kunnen blijven genieten. Ik schat dat de bloem zo'n 30 knoppen had waarvan er inmiddels iets van 15 zijn uitgebloeid.
Ook weer een paar nieuwe aanwinsten uitgeplant, zoals de flessenpalm en een Pinanga achtige waarvan Ik niet 100% zeker ben, Graag jullie input :thumb_up:

Afbeelding

Afbeelding

Iemand een idee? Het blad is lichtelijk gevlekt en de bladslippen blijven in segmenten bij elkaar. Lopen overigens wel uit in een punt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En weer een slang gespot, mooi beestje ditkeer groen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3680
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor palmgek op 21 aug 2017 15:47

Kan haast niet wachten op het moment dat de mijne dit formaat heeft :D

Afbeelding

Afbeelding
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3680
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor palmgek op 22 aug 2017 16:50

Heb inmiddels zelf de exacte benaming kunnen achterhalen van de unknown Pinanga. I Jammer dat er totaal NIET wordt gereageerd. Voor mij is de lol eraf! Heb dan ook besloten om volledig te stoppen op dit forum, een beetje enthousiasme had me nog kunnen stimuleren.
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3680
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor Dennis_S op 22 aug 2017 22:06

Het is vakantietijd Richard. Er zijn maar weinig mensen actief op het forum, laat staan mensen die Pinanga kennen. Ik heb er nog nooit van gehoord zelfs.
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor lapalmeraie op 23 aug 2017 08:51

Dag Richard

Wat een evolutie zeg!!!! :shock:
Was al een tijdje niet meer echt in deze rubriek geweest en heb dus ook deze gemist, welke toch wel tot de favorieten behoort, eerlijk waar. Ik zie jaar daar nog met die jonge aanplanten staan. Prachtig.
Welke Pinanga is het nu uiteindelijk?

Grt
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor Dennis_S op 23 aug 2017 13:57

palmgek schreef:Heb inmiddels zelf de exacte benaming kunnen achterhalen van de unknown Pinanga. I Jammer dat er totaal NIET wordt gereageerd. Voor mij is de lol eraf! Heb dan ook besloten om volledig te stoppen op dit forum, een beetje enthousiasme had me nog kunnen stimuleren.


Helaas Niek, Richard geeft er de brui aan...
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor palmgek op 24 aug 2017 14:20

Dennis en evt. andere geinteresseerden,

Niek is volledig op de hoogte en ook hij deelt jammer genoeg dezelfde frustratie vwb. het forum.

Hieronder een deel van mijn correspondentie met hem omtrend bovenstaande. Ik had hem nl. Gevraagd om mijn beide albums van het forum te verwijderen.

Het feit dat mijn topics zeer frequent bezocht worden echter de reacties uitblijven doet me vermoeden dat er sprake is van jaloezie, of wellicht zelfs afgunst. Dit is NOOIT mijn intentie geweest!
Daarnaast is het meerendeel van mijn fotos toch al niet meer zichtbaar vanwege de betaalde hosting van photobucket.

Volgend jaar gaan we naar alle waarschijnlijkheid emmigreren wat betekend dat ik alleen nog maar fotos van hier zal hebben wat bovenstaande jaloezie wellicht Nog verder zal aanwakkeren.

Inmiddels heb ik hier een kennisenkring met palm liefhebbers opgebouwd, waaronder enkele zeer bekende en belangrijke personen die betrokken zijn geweest bij de opbouw van de botanische tuinen in Rio de janeiro en Recife. Enkele daarvan hebben zelfs boeken geschreven met palmen in de hoofdrol, zoals Harri Lorenzi en Ricardo Marinho, die heeft samengewerkt met Roberto Burle Marx de creator of Jardim Botanico in Rio.

Al met al een prima alternatief om mijn ervaringen te delen. Gisteren zijn we op bezoek geweest bij Ricardo die momenteel zijn eigen plantage heeft in onze regio. Zijn tuin is werkelijk fenomenaal! Na afloop van ons bezoek vertrokken we met een afgeladen auto zonder daar maar iets voor te hoeven betalen. In deze regio is het aantal mensen dat echt waarde geeft aan orrnamentale planten heel beperkt. Iemand die gelijk gezind is wordt dan meteen met open armen verwelkomd.

Ik zal mijn topic niet verwijderen en wellicht zelfs in de toekomst nog is een update geven maar momenteel ben ik er een beetje gefrustreerd van.

Ik vermoed dat eea heel herkenbaar is voor velen onder ons. Een reden ook waarom al meerderen leden vertrekken of minder actief zijn
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3680
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor p e t e r op 24 aug 2017 15:06

Ik zou het alvast zeer jammer vinden om zowel jouw als je topics te zien verdwijnen.
Deze bevatten een schat van informatie en foto's.

Ik denk dat elke exoten liefhebber onmiddellijk met je van plaats wil wisselen inclusief mezelf :).
Probeer het niet te zien als afgunst maar eerder als bewondering voor wat je reeds bereikt hebt.

Door de groei van Facebook en de smartphone is alles wat vluchtiger geworden. Jammer genoeg hebben we als forum niet de grote inkomsten en mogelijkheden die ze bij facebook bv wel hebben en gebeurt het beheer in onze vrije tijd . Hierdoor kiezen mensen helaas voor de makkelijkste weg om zaken te delen.

Toch hoop ik en waarschijnlijk meerderen onder ons in de toekomst je topic te kunnen blijven volgen.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor Lieven op 24 aug 2017 18:00

Zelf volg ik beide tuinen....
net zoals vele tuinen in deze rubriek.

Echter plaats ook ik zelden een reactie,
tenzij ik er toevallig iemand mee verder denk te kunnen helpen.

Het aantal keer bekeken toont de belangstelling voor je tuin!

Mvg, Lieven
Lieven
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 26 jul 2013 11:20
Woonplaats: Oostham
50 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten