Richard's Braziliaanse fotolog

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Richard's Braziliaanse fotolog

Berichtdoor Dennis_S op 20 mei 2022 16:40

Omgekeerde wereld...is dit ook bij jou in de buurt? https://www.terradaily.com/reports/Reco ... s_999.html
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Richard's Braziliaanse fotolog

Berichtdoor marinus op 20 mei 2022 17:26

Peter: Ik ben nog steeds jaloers!

Echt niet, met zeer ernstig hartfalen klasse 4
Ik vraag mij af hoe de mensen met ernstig hartfalen het daar uithouden, ondanks airco?
marinus
 
Berichten: 2440
Geregistreerd: 30 sep 2011 03:04
78 bedankjes

Re: Richard's Braziliaanse fotolog

Berichtdoor tankton op 20 mei 2022 19:06

Er zijn daar geen mensen met ernstig hartfalen, na middelmatig hartfalen houdt het op gok ik :lol:
We are here to care for the garden
tankton
 
Berichten: 512
Geregistreerd: 11 okt 2021 10:45
37 bedankjes

Re: Richard's Braziliaanse fotolog

Berichtdoor palmgek op 20 mei 2022 19:28

tankton schreef:Er zijn daar geen mensen met ernstig hartfalen, na middelmatig hartfalen houdt het op gok ik :lol:


Als je hiermee doelt op de kwaliteit van de gezondheidszorg moet ik je teleurstellen tankton! Het particuliere zorgstelsel is hier van veel betere kwaliteit als het Nederlandse. Het kost wel wat en voor de gemiddelde Braziliaan absoluut onbetaalbaar maar dan heb je wel wat. In Nederland betaal je je scheel voor ondermaatse zorg. Hier wordt nog preventief ingegrepen en daarbij wordt niet naar geld gekeken, ipv dat je wordt weggestuurd bij de huisarts met het advies " haal maar een paracetamolletje". Of na een aantal dagen al het ziekenhuis wordt uitgestuurd omdat het teveel kost en er bedden tekort zijn! Een aantal goede voorbeelden hiervan zijn de jaarlijkse baarmoederhals en borst kanker onderzoeken die hier al vanaf veel jongere leeftijd worden gedaan. En met reden!!

@ Marinus, het is maar net wat je gewend bent. Je moet een oudje die gewend is aan het klimaat hier, niet in de winter naar NL sturen. Dan krijgt die juist een hartaanval van de kou :lol:
Laatst bijgewerkt door palmgek op 20 mei 2022 19:33, in totaal 3 keer bewerkt.
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3684
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Richard's Braziliaanse fotolog

Berichtdoor marinus op 20 mei 2022 19:29

Dat denk ik ook
marinus
 
Berichten: 2440
Geregistreerd: 30 sep 2011 03:04
78 bedankjes

Re: Richard's Braziliaanse fotolog

Berichtdoor marinus op 20 mei 2022 22:13

:applaus: :thumb_up:
marinus
 
Berichten: 2440
Geregistreerd: 30 sep 2011 03:04
78 bedankjes

Re: Richard's Braziliaanse fotolog

Berichtdoor GaveAgave op 21 mei 2022 13:00

palmgek schreef:
tankton schreef:Er zijn daar geen mensen met ernstig hartfalen, na middelmatig hartfalen houdt het op gok ik :lol:


Als je hiermee doelt op de kwaliteit van de gezondheidszorg moet ik je teleurstellen tankton! Het particuliere zorgstelsel is hier van veel betere kwaliteit als het Nederlandse. Het kost wel wat en voor de gemiddelde Braziliaan absoluut onbetaalbaar maar dan heb je wel wat. In Nederland betaal je je scheel voor ondermaatse zorg. Hier wordt nog preventief ingegrepen en daarbij wordt niet naar geld gekeken, ipv dat je wordt weggestuurd bij de huisarts met het advies " haal maar een paracetamolletje". Of na een aantal dagen al het ziekenhuis wordt uitgestuurd omdat het teveel kost en er bedden tekort zijn! Een aantal goede voorbeelden hiervan zijn de jaarlijkse baarmoederhals en borst kanker onderzoeken die hier al vanaf veel jongere leeftijd worden gedaan. En met reden!!

@ Marinus, het is maar net wat je gewend bent. Je moet een oudje die gewend is aan het klimaat hier, niet in de winter naar NL sturen. Dan krijgt die juist een hartaanval van de kou :lol:


Ik heb in redelijk wat verschillende landen op 4 continenten gewoond, en het valt me vaak op dat mensen denken dat het elders altijd minder/erger/gevaarlijker/etc is. Nederland is een goed land om te wonen, maar veel dingen zijn in andere landen beter geregeld dan in Nederland. Je hoort ook vooral nieuws over slechte dingen uit landen, en dat heeft invloed op je beeld over die landen dan.
GaveAgave
 
Berichten: 254
Geregistreerd: 23 aug 2021 16:31
40 bedankjes

Re: Richard's Braziliaanse fotolog

Berichtdoor palmgek op 21 mei 2022 15:23

Klopt helemaal GaveAgave, mensen die hun horizon durven te verbreden en wat levenservaring hebben, zijn zich daarvan bewust. Helaas zit de grote meerderheid in het vaste stramien en bewandelt het voor geplaveide pad, wat niet verder dan Europa komt (of soms een gesloten resort daar buiten) en gelooft heilig dat daar alles beter is.
Inderdaad niet vreemd als je de pathologische leugenaars gelooft die je dagelijks van alles via de media voorschotelen :lol: Perceptie en waarheid zijn niet hetzelfde, velen komen niet verder als perceptie.

Typerend ook dat dit soort personen op de inhoud van dit topic niet ingaan, maar alleen reageren als ze een mogelijkheid zien om onze woonomgeving zwart te maken. gezondheidszorg, armoede, klimaat, milieu..... geen mogelijkheid blijft onbenut :roll: Als je dan vervolgens de moeite neemt om met argumenten eea te weerleggen blijven ze stil. Wat zou zo iemand toch drijven? Het mag duidelijk zijn dat het niet gaat om gemeende bezorgdheid!
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3684
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Richard's Braziliaanse fotolog

Berichtdoor Rob op 21 mei 2022 22:53

Algemeen verschijnsel denk ik....iedereen denkt dat ie in het meest geweldige land ter wereld woont, en dat elders altijd slechter is. Weg van de minste weerstand, geen verandering, zelfbevestiging, geen risico. Gebeurt overal.
Patologische leugenaars zijn er overigens ook overal.
Best gewoon negeren, niet over opwinden, zelf nadenken, en eigen plan doen. :thumb_up:

PS: Mopperen en klagen is overigens wel een heel typisch Nederlands ding. en is er is altijd wel iets te zagen. Door de bank genomen ben ik niet heel ontevreden; het kon absoluut slechter.

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11287
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1116 bedankjes

Re: Richard's Braziliaanse fotolog

Berichtdoor johny op 21 mei 2022 23:36

Tis zoals tis gepikt van Richard :thumb_up:
johny
 
Berichten: 821
Geregistreerd: 26 jan 2021 11:25
89 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten