Richard's Braziliaanse fotolog

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor Dennis_S op 25 dec 2019 12:35

Ochochoch, wat is dit nu weer voor reactie? Uit alles blijkt steeds weer dat je het niet leuk vindt als je plaatjes aandacht tekort komen. Jammer dat je je nu weer zo laat kennen. Geen updates meer, mij straf je er niet mee. Wat jij daar doet is niet het summum of iets wat we allemaal zouden willen of denk je soms van wel? Ben je er op uit dan om met je plaatjes zoveel mogelijk afgunst te kweken dan? Als we dan toch eerlijk zijn komt dat ook heel zielig over. Jammer, dat hoeft helemaal niet. Je foto's en planten zijn prachtig, maar jouw focus ligt gewoon anders. Je bent blijkbaar niet gelukkig genoeg hier en hebt een andere uitdaging nodig elders. Geen probleem, maar ga er niet van uit dat jouw hobby iedereen jaloers maakt. Je hoeft alleen maar water te (laten..) geven en het groeit wel. Probeer daar maar eens wat hosta's, berken of appels te kweken... Anyway, blijkbaar zien we nu geen posts meer van je, ik ga je wekelijkse update van je washintoniastam missen. Net zoals velen met mij. Jij ook de beste wensen en moge je nieuwe jaar zonder al die schreeuwen om aandacht gelukkiger verlopen! En excuus aan de meerderheid van dit forum dat jullie de updates moeten gaan missen, dat is nooit mij intentie geweest. Maar Richard zal vast nog wel blijven lezen...
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor Eduard op 25 dec 2019 12:43

Mooi om het zo te zien groeien Richard, "PRACHTIGE" plaatjes, ieder jaar mooier dat gaat thuis in Nl niet zo snel en beperkte groei van 6 Maanden dus niet te vergelijken, somberheid ligt aan het grijze weer en het niet actief kunnen zijn zo als we dat graag doen ;)
Komt er nog een update van je eigen nieuwe project waar de muren van afgerond waren?
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10297
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
998 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor palmgek op 25 dec 2019 13:29

Dankje Eduard, de serie foto:s met die bananen en Heliconia's zijn van ons terrein daar. De keermuren die we hebben gebouwd zijn onveranderd. Aangezien het bouwen van een huis daarop niet binnen mijn opneembare vakantiedagen budget valt, hebben we besloten om hier pas mee te beginnen als we hier wonen. Zodat we van begin tot eind van de bouw aanwezig kunnen zijn. Iets wat we door de jaren wel geleerd hebben dat dit belangrijk is.


@Dennis, misschien een tikje opgeschroefd :D maargoed, vindt ervan wat jij denkt. Ik maak er geen woorden meer over vuil. :off_topic:
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3679
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor Eduard op 25 dec 2019 14:26

Ja klopt Richard had er overheen gelezen het terrein ziet meer uit als jungle dan bouwterrein ook mooi natuurlijk ;)
Soms brand het bij mij ook wel eens dat er niets te plaatsen valt, helaas net zoals Dennis aangeeft komt die beleving pas weer in de lente maanden, nu enkel groene Trachy's en nog een paar groene boomvarens zolang het weer het toelaat :fluiten:
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10297
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
998 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor batdah op 25 dec 2019 16:45

Richard, het is een mooie update jammer voor ons niet facebook gebruikers dat het je laatste is ;) ik ga er geen facebook account voor aanmaken en het account van mijn vrouw ga ik er niet voor misbruiken.

Je hebt daar mooie planten staan en ook bijzonder soorten, het is voor het eerst dat ik een witte Ixora zie.....en die bevalt me wel... 8-) de rest ook maar er moet iets uitspringen en dat is deze.

Wat me opvalt is de bodem, zie ik dat goed.....is dat kaal wit zand? En dat de Nephrolepis daar zo welig op groeit of wordt er veel gemest?

Ik begrijp dat tropisch tuinieren daar erg makkelijk is daar in die grote tropische plantenbak maar ik zie het toch erg graag...zelf heb ik geen enkele ambitie in die richting vandaar ik in Europa gebleven ben :mrgreen: maar op deze manier zien we het toch en genieten we toch van alles waar ik toch geen plaats meer voor heb.

ps,
Kerst is traditioneel de periode dat hele families elkaar naar het leven staan en meer van dat, leuk dat op fora hetzelfde gebeurt :thumb_up:

Voor de liefhebbers die dat niet doen wens ik diegenen boas festas vanuit een eindelijk opdrogend Portugal met overdags 18 graden en 12 in de nacht waar de eerste narcissen reeds in bloei staan en ik denk eerdaags ook de mimosa 8-)
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor palmgek op 25 dec 2019 23:30

batdah schreef:
Wat me opvalt is de bodem, zie ik dat goed.....is dat kaal wit zand? En dat de Nephrolepis daar zo welig op groeit of wordt er veel gemest?



Batdah, klopt. Is zand, onze tuin grenst aan een duingebied vlak aan de kust en is daarmee alles behalve gemakkelijk. Een kale zandbodem die draineert als een wilde, een altijd heersende wind en een loodrecht brandende zon geeft totaal andere uitdagingen die ik door schande en schande nu redelijk in de vingers krijg.
Vreemd genoeg deert de schrale zandbodem de planten niet. Bijmesten doen we ook maar zelden en dan alleen met geitemest. Heb zelfs 6 maanden geleden een paar ravanala zaden in een pot gevuld met zand uit de tuin geplant, deze zijn al aardig gegroeid dat gaat prima.
Afbeelding


Inmiddels moet ik het weer met alleen de camera beelden doen :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3679
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor palmgek op 12 jul 2020 12:44

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3679
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor batdah op 12 jul 2020 16:07

De bodem is wel erg kaal! maar de planten komen zo wel goed uit ;)
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor palmgek op 12 jul 2020 19:23

Het terrein ligt pal achter de duinen. Veel wind, zand en zon. Niet ideaal voor gras, toch heeft het er altijd gelegen. In de toekomst wil ik het nog is proberen. Nu heeft dat nog weinig zin.

Afbeelding
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3679
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Vakantieplaatjes van een palmgek ;)

Berichtdoor draco op 13 jul 2020 00:36

Ik veronderstel dat de palmen worden geïrrigeerd of kunnen ze zich inmiddels zelf redden? Ik las onlangs dat in Nederland op grasland wordt geëxperimenteerd met 'pendelende' regenwormen om het regenwater beter vast te kunnen houden. https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/07/sa ... 020/07/08/#306
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten