Bananenplanten gezocht,BE VL-Brabant

Zoek je nieuwe exotische zaden of planten. Plaats dan je zoekertje in deze rubriek.
Forumregels
Het vermelden van de eigen locatie is verplicht!
Dit maakt het helpen bij de zoektocht immers een stuk eenvoudiger.

Bananenplanten gezocht,BE VL-Brabant

Berichtdoor TropicalVictoria op 10 aug 2017 09:45

Hallo beste Palmvrienden ,

Ik ben (opnieuw ) op zoek naar enkele bananenplanten wegens sterfte van eigen planten na een " tamelijk " langdurige afwezigheid en de foute verzorging van de planten , een laatste poging om nog de pups te redden mocht eveneens niet meer slagen omdat deze te lang bij de moederplant zaten .
Doch , ik hield zo ontzettend veel van dit soort plant en het gaf zoveel leuks in huis dat ik mij in eigen huis desondanks talloze andere exoten plots in een nogal '' leeg " huis bevind ...
1 van de bananen was een dwerg , de andere was dit weliswaar niet en beiden gaven me evenveel plezier , ik zoek dus beide versie's , ongeacht de soort , maar geen te jonge planten meer , noch wens ik zaden aangezien deze steeds ter beschikking zijn maar ik er niet op wens te wachten .

In de hoop dat er ook palmvrienden hier aanwezig per toeval enkele banaantjes verkopen , graag verneem ik van U een seintje met vermelding van leeftijd , prijs , en tevens hoe deze verzorgd werd (kwestie van niet te drastisch wijziging te brengen in het patroon van hoe de plant leeft ) .

Met vriendelijke groeten en dank vooraf ,
V.
( Vlaams Brabant in BELGIE , niet NL ! Ik sta thans ook open om eventueel per verzending planten te kopen mits speciale verpakking en tracking , waarbij ik dan ook uiteraard de gehele verzendkost voor eigen rekening neem ... )
Het totaal gewenste aantal betreft 3 planten .
blanke halfbloed met een passie en groot respect voor alle natuur ,verzot op mijn tropische planten maar ook op mijn Belgische planten;Regelmatig op expeditie in de tropen waar je lekker kokosnoten kan meenemen naar gelieve :p !
TropicalVictoria

0 bedankjes

Re: Bananenplanten gezocht,BE VL-Brabant

Berichtdoor p e t e r op 10 aug 2017 11:22

Ik kan er in de tuin altijd wel wat afsteken. Maar ik verzend liever niet.
Altijd welkom om eens te komen kijken in de tuin.

Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

409 bedankjes

Berichtdoor Rob op 11 aug 2017 00:03

Hi Tropical.

Ik zou je willen adviseren om in October naar de Canna Banana ruilbeurs te gaan - meestal zijn er daar een pak mensen die van hun meer tere plantjes af willen...Ik heb daar meermalen hele zaaken vol met Basjoo voorbij zien komen ...

Wees gewaarschuwd: Ik ga zelf ook de boel aflopen voor de koopjes ;)

2008/2009, min -14.7°C_____2013/2014, min - 0.8°C
2009/2010, min -10.0°C_____2014/2015, min - 3.6°C
2010/2011, min - 7.9°C_____2015/2016, min - 5.9°C
2011/2012, min -14.7°C_____2016/2017, min - 7.9°C
2012/2013, min - 7.9°C_____
Rob
Moderator
Moderator

576 bedankjes

Berichtdoor TropicalVictoria op 11 aug 2017 04:47

p e t e r schreef:Ik kan er in de tuin altijd wel wat afsteken. Maar ik verzend liever niet.
Altijd welkom om eens te komen kijken in de tuin.

Peter

Hallo Peter , dank voor de reactie , bij deze zou ik zeer graag eens langskomen , enkele pups zijn ook prima , groeit toch tamelijk snel vind ik en des te jonger gepot des te beter voor de plant denk ik persoonlijk , een wat oudere plant uithalen en verpotten vraagt meestal nog even tijd eens die hier in een pot terecht is gekomen terwijl ik zelf ondervonden heb dat afgestoken pups het altijd beter doen en mede daarbij zijn jouw planten eveneens een beetje extra blij dat ze die " last " niet meer dragen ...
Van waar bent U juist aub ??
Graag zou ik eens afspreken de komende we(e)k(en) indien akkoord voor u ? zou een privéberichtje kunnen ajb om verder te spreken ? Mochten er nog plantjes zijn die U verkoopt , altijd geïnteresseerd ! Over de prijs doe ik vaak niet moeilijk(tenzij het gaat om mensen die er dan nihil van kennen maar wel alles dat nog maar op een palm of tropische plant lijkt extreem prijzig te koop aanbieden lol ! ) en ik ben slechts in veronderstelling dat beide partijen wel groot genoeg zijn om daarover uit te komen uiteraard ... ;)

Dank alvast !! en benieuwd , razendbenieuwd zelfs om eens te mogen kijken ook ! Let er niet op dat ik mogelijks sta te kwijlen op Uw planten :oops: :shock: :mrgreen: , aangezien ik opmerk dat U hier beheerder bent ben ik in de veronderstelling wel wat meer te zullen zien dan slechts een aantal banaantjes hihi :mrgreen: , hopelijk tot gauw ! ( ik MIS de banaantjes hier echt fel , mag dan wel vreemd klinken misschien maar geeft ergens een leegte bij mij )
Hartelijke groet ,
Vix
blanke halfbloed met een passie en groot respect voor alle natuur ,verzot op mijn tropische planten maar ook op mijn Belgische planten;Regelmatig op expeditie in de tropen waar je lekker kokosnoten kan meenemen naar gelieve :p !
TropicalVictoria

0 bedankjes

Berichtdoor TropicalVictoria op 11 aug 2017 04:55

Rob schreef:Hi Tropical.

Ik zou je willen adviseren om in October naar de Canna Banana ruilbeurs te gaan - meestal zijn er daar een pak mensen die van hun meer tere plantjes af willen...Ik heb daar meermalen hele zaaken vol met Basjoo voorbij zien komen ...

Yeah , dat advies is toch ter harte genomen :thumb_up: !! En dan beschaamd moeten bekennen dat ik zelfs überhaupt geen weet had dat die bestond hé ! OMG akward moment LOL ! :D
Een suuuuuuuupergrote dankjewel !!!
Ik heb wel altijd zaden ter beschikking maar dat duurt altijd zo lang om erop te wachten :cry: !
Nu , ik ben het lichtelijk zat om alleen maar palmen en andere exoten te verkrijgen op die wijze en veronderstel dat dit ook best te begrijpen is als men weet dat ik eigenlijk quasi alle exoten hier ben kwijtgeraakt door afwezigheden en dan zo alleen nog een te grote palm over heb die inmiddels klaar is om te verhuizen naar een tuincentrum hier wat verderop ( zo'n echte echte palm uit een kokosnoot dan nog pfffff , waarom is die toch zo groot geworden ! ) en enkele Phoenix soortjes en her en der wat andere tropische planten , triest als je je huis vol had , dus bij deze loop ik jou mogelijks tegen 't lijf haha ! Ik koop ze normaliter toch niet maar als het is zoals jij het hier uitlegt ...mmmh hahah !!! Kans is dus groot dat ik een vriend vraag om chauffeur te spelen owv zijn leuke grote ruimte in zijn camionette :mrgreen: :mrgreen: :thumb_up: , gaat daar amusant worden , dat weet ik nu al :p .
THANKS !!!
TropicalVictoria

0 bedankjes

Berichtdoor guardian1967 op 08 okt 2017 07:24

Ik heb nog musella lasiocarpa staan die 30-40cm groot zijn
Neerpelt (B)
https://www.instagram.com/eddyfeyen1967/?hl=nl

2016 min. -11,00°C -------- max. +34,50°C
2017 min. -10,00°C -------- max. +35,00°C
guardian1967

78 bedankjes

Berichtdoor Carlo op 08 okt 2017 11:04

Kijk eens bij aangeboden. Ad Elias bied verschillende mooie soorten aan in één koop.
Carlo

113 bedankjes

Berichtdoor Rob op 12 okt 2017 23:18

TropicalVictoria schreef:
Rob schreef:Hi Tropical.

Yeah , dat advies is toch ter harte genomen :thumb_up: !! En dan beschaamd moeten bekennen dat ik zelfs überhaupt geen weet had dat die bestond hé ! OMG akward moment LOL ! :D
Een suuuuuuuupergrote dankjewel !!!
Ik heb wel altijd zaden ter beschikking maar dat duurt altijd zo lang om erop te wachten :cry: !
Nu , ik ben het lichtelijk zat om alleen maar palmen en andere exoten te verkrijgen op die wijze en veronderstel dat dit ook best te begrijpen is als men weet dat ik eigenlijk quasi alle exoten hier ben kwijtgeraakt door afwezigheden en dan zo alleen nog een te grote palm over heb die inmiddels klaar is om te verhuizen naar een tuincentrum hier wat verderop ( zo'n echte echte palm uit een kokosnoot dan nog pfffff , waarom is die toch zo groot geworden ! ) en enkele Phoenix soortjes en her en der wat andere tropische planten , triest als je je huis vol had , dus bij deze loop ik jou mogelijks tegen 't lijf haha ! Ik koop ze normaliter toch niet maar als het is zoals jij het hier uitlegt ...mmmh hahah !!! Kans is dus groot dat ik een vriend vraag om chauffeur te spelen owv zijn leuke grote ruimte in zijn camionette :mrgreen: :mrgreen: :thumb_up: , gaat daar amusant worden , dat weet ik nu al :p .
THANKS !!!

We gaan je aldaar zien Vic. Ik zal er zeker ook gaan zijn.
Als alle bananen al weg zijn dan staan ze achter in mijn wagen :)

2008/2009, min -14.7°C_____2013/2014, min - 0.8°C
2009/2010, min -10.0°C_____2014/2015, min - 3.6°C
2010/2011, min - 7.9°C_____2015/2016, min - 5.9°C
2011/2012, min -14.7°C_____2016/2017, min - 7.9°C
2012/2013, min - 7.9°C_____
Rob
Moderator
Moderator

576 bedankjes

Keer terug naar Gezocht