hedychium rubrum

Zoek je nieuwe exotische zaden of planten. Plaats dan je zoekertje in deze rubriek.
Forumregels
Het vermelden van de eigen locatie is verplicht!
Dit maakt het helpen bij de zoektocht immers een stuk eenvoudiger.

hedychium rubrum

Berichtdoor AIREMULP op 09 jun 2019 12:52

knol of stek
One life, live it !!
AIREMULP

133 bedankjes

Re: hedychium rubrum

Berichtdoor draco op 09 jun 2019 16:40

Hans Prins verkoopt deze plant. Ik heb hem helaas niet kunnen overhouden (in de kas).
https://www.degroeneprins.nl/assortiment/

Groet,
Han
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

474 bedankjes

Berichtdoor AIREMULP op 10 jun 2019 07:00

Ga ik daar even kijken . Is het trouwens een makkelijke bloeier die redelijk vroeg in het seizoen bloeit ?

Edwin
One life, live it !!
AIREMULP

133 bedankjes

Berichtdoor draco op 10 jun 2019 10:11

Mijn ervaring was van korte duur Edwin. Mijn stekplant van half augustus had al een bloemknop maar had waarschijnlijk een voorsprong opgebouwd in de tunnelkas. Tijdens de vorstvrije overwintering is er blijkbaar iets mis gegaan. Ik wil dit seizoen nog een keer naar de kwekerij.
Over het algemeen heb ik hier weinig succes met Hedychiums. Ik heb verschillende soorten uitgeprobeerd in de tuin. Sommigen hielden het een paar jaar uit. Alleen densiflorum 'Stephen' weet van geen wijken. De tuin is momenteel ook te schaduwrijk voor deze planten. Het zonneterras biedt eventueel nog de mogelijkheid voor een kuip met deze gember.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

474 bedankjes

Berichtdoor IQuax op 16 jun 2019 15:35

Hier vorig jaar Hedychium rubrum in de volle grond gezet. Komt nu na de winter weer op. Maar is wel laat. Was niet zo'n strenge winter, maar heeft hier toch aardig gevroren en een nat voorjaar gehad. Redelijk sterke variant dus zou ik zeggen. Maar of die in de volle grond genoeg groeit in de zomer om te bloeien, is maar de vraag. In de volle grond in elk geval geen vroege bloeier denk ik. Ik heb hem 2 jaar geleden ook van Hans gekocht.
IQuax

12 bedankjes

Keer terug naar Gezocht