Aloe polyphylla

Heb jij een vraag over cactussen of succulenten? Post deze gerust in deze rubriek.

Aloe polyphylla

Berichtdoor enrico op 16 sep 2014 01:31

Iemand anders al een spiraal aloe geprobeerd?
Met een afdakje zou je de meeste winters door moeten komen? Ik heb er 2 geplant dit voorjaar en ze groeien hard door. We zullen zien de komende winter.
Bijlagen
aloe p.jpg
aloe p.jpg (199.3 KiB) 17745 keer bekeken
enrico
 
Berichten: 176
Geregistreerd: 10 apr 2011 23:27
14 bedankjes

Re: Aloe polyphylla

Berichtdoor s.janssen op 16 sep 2014 22:45

Een Aloe die hier nog hoog op het lijstje staat!

Heb je de Aloe aristata ook al geprobeerd?
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: Aloe polyphylla

Berichtdoor enrico op 17 sep 2014 09:55

Aristata staat ernaast :), niet op deze foto te zien. Polyphylla is erg makkelijk te zaaien en ze groeien snel, stuk goedkoper dan planten kopen en je hebt er gelijk meer. Ik had op gothe (growing on the edge) gelezen dat iemand veel succes had met de zaden gewoon in water laten liggen tot ze kiemen. En dat is gebleken, na een paar weken waren ze op een na allemaal ontkiemd. De eerste al na 2 dagen!
enrico
 
Berichten: 176
Geregistreerd: 10 apr 2011 23:27
14 bedankjes

Re: Aloe polyphylla

Berichtdoor erna op 17 sep 2014 12:26

hallo Enrico,

Ik heb er eentje in pot, maar bij mij doet hij het niet zo goed. Hoe verzorg je jouw plant ? Veel of weinig water ? welke potgrond ?

dank bij voorbaat,

groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: Aloe polyphylla

Berichtdoor enrico op 17 sep 2014 14:45

Hoi Erna,

Had ook een beetje moeite het goede substraat te vinden, wat bij mij goed werkt zijn grove stukken cocosvezels (gewoon in zakken te koop als bodembekking) gemengd met cocospotgrond 60/40 ongeveer. In gewone potgrond gingen ze achteruit, de aloe op de foto had bijna geen wortels meer toen ik t substraat veranderde. Dit mengsel heb ik nu ook in de volle grond gebruikt,

Groet Eric
enrico
 
Berichten: 176
Geregistreerd: 10 apr 2011 23:27
14 bedankjes

Re: Aloe polyphylla

Berichtdoor erna op 17 sep 2014 16:35

ok, bedankt, mijn exemplaar staat in potgrond voor cactussen. Ik zal eens op zoek gaan naar de cocospotgrond.

groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: Aloe polyphylla

Berichtdoor s.janssen op 17 sep 2014 22:06

Let wel Erna dat ze goed opdrogen tussen de buien door, ze kunnen veel hebben maar dagenlang nat staan gaan de meeste succulenten toch echt kapot van, het blijven toch andere omstandigheden vergeleken met de herkomstgebied, in dit geval Drakensberg. Ik merk het hier ook, je vergist je nog wel is hoeveel water de agaves, aloe en cactussen nodig hebben op dagen met veel zon, het zijn maar kleine potjes natuurlijk.

Ik zal ze niet in pure cocos zetten, je kan beter een goed afwaterend mengsel vinden dan een mengsel wat veel water op neemt.

@Erna, heb je al is naar Seramis gekeken, hier doen veel succulenten het heel goed op ;)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: Aloe polyphylla

Berichtdoor erna op 18 sep 2014 11:51

Bedankt voor de informatie Sylvan, ga eens googelen.

groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: Aloe polyphylla

Berichtdoor Ruudcactus op 20 sep 2014 10:18

Deze komen uit een gebied met veel regenval en ze kunnen dus ook heel wat water hebben.
Gr
Ruud
Ruudcactus
 
Berichten: 483
Geregistreerd: 23 aug 2011 21:09
Woonplaats: Wilnis
39 bedankjes

Re: Aloe polyphylla

Berichtdoor draco op 20 sep 2014 21:23

Ruudcactus schreef:Deze komen uit een gebied met veel regenval en ze kunnen dus ook heel wat water hebben.
Gr
Ruud


Desalniettemin zal een goed drainage van het substraat belangrijk zijn. Bij mijn exemplaar in pot en onder glas waren de wortels vorig jaar aangetast doordat de aarde te lang nat bleef. In weerspraak tot de neerslagrijke habitat, is de waterbehoefte van deze Aloe beperkt in overeenstemming met het succulente karakter.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Cactussen en succulenten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten