Stapelia gigantea?????

Heb jij een vraag over cactussen of succulenten? Post deze gerust in deze rubriek.

Stapelia gigantea?????

Berichtdoor davea op 29 apr 2010 22:37

ik heb een plant staan, en deze groeit best snel. Steeds veel nieuwe stengels.
Ook zie ik constant kleine bloemknopjes verschijnen. Maar er is een probleem.

Deze knopjes groeien heel snel uit tot een grootte van 3mm. Daarna stopt het, kleuren ze rood
en verdrogen ze en vallen ze eraf.

Ik heb een foto toegevoegd. Het is dat kleine gele stekelte rechts aan de stengel. Als ze beginnen
zijn ze mooi groen, maar dit stopt na een paar dagen. Het gekke is dat de andere stapelia's het
wel goed doen. De plant staat trouwens goed licht naast de stapelia variegata die overigens goed bloeit en groeit. Het verdorren van de bloemen gebeurdt dus met elke knop. Ik heb zodoende nog geen bloem gezien.

Iemand een suggestie?


Enorm bedankt
Bijlagen
stapelia_bloem.jpg
kleine gele stekel is de bloemknop. Net boven de kleine groene uitloper
stapelia_bloem.jpg (57.81 KiB) 4689 keer bekeken
davea
 
Berichten: 322
Geregistreerd: 05 jul 2009 21:24
Woonplaats: Schiedam
2 bedankjes

Re: Stapelia gigantea?????

Berichtdoor Carlo op 06 nov 2011 10:41

Ik weet dat het al een heel erg oud topic is maar elke dag besproeien is de boodschap.
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1924
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes

Re: Stapelia gigantea?????

Berichtdoor coolgee6 op 13 dec 2014 07:05

heeft er iemand ervaring met puya's en zo ja ik heb 9soorten gezaait en het gaat best goed
alleen heb ik een vraag als er een plantje boven de grond kom gaat het goed maar dan na een paar dagen dan zie ik hem ineens verschompelen en dan is hij dood vind het heel raar weet iemend wat dat kan zijn
Try out our free oca certification and latest comptia training courses to get high flying success in final and exams, mcts is also very useful tool.
coolgee6
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 13 dec 2014 06:42
0 bedankjes

Re: Stapelia gigantea?????

Berichtdoor GoldDiamond op 20 apr 2015 01:07

Ik had ander half jaar geleden puya zaadjes gezaaid boven op grond en licht aangedrukt en onder een aquariumlicht gedaan en goed vochtig gehouden. 14 van de 16 zaadjes kwamen op waarvan ik nu 8 exemplaren heb. Heb ze al die tijd goed vochtig gehouden.
GoldDiamond
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 11 feb 2013 20:21
1 bedankjes


Keer terug naar Cactussen en succulenten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten