Wat voor Aloe?

Heb jij een vraag over cactussen of succulenten? Post deze gerust in deze rubriek.

Wat voor Aloe?

Berichtdoor maartje31 op 28 dec 2015 23:02

Vandaag heb ik deze Aloë in huis gehaald. De plant stond bij mijn oma en ziet er uit alsof hij dringend verzorging nodig heeft.

De plant is zo groot dat ik hem met stokjes rechtop moet houden, althans dat leek mij het beste.

Bij gebrek aan een stel groene vingers en plantenkennis, ben ik aangewezen op jullie hulp ;) Kan iemand mij vertellen wat voor soort Aloë dit is en hoe ik deze het beste kan verzorgen?

Afbeelding
maartje31
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 28 dec 2015 22:08
0 bedankjes

Re: Wat voor Aloe?

Berichtdoor Thunderfold op 29 dec 2015 19:05

De soort is moeilijk tezien. Niet in detail genoeg. Maar het lijkt me alvast een erg opgeschoten exemplaar van een soort mij onbekend. Wss tewarm en te donker gestaan.

Wat ik wel weet. Een aloe moet zoveel mogelijk licht hebben = direct aan een zuidraam zetten of liefst in een serre. Ook vorstvrij houden dus indien in die serre binnen nemen bij vorstvoorspellingen. Maar erna direct weer die serre in. het is een desert plant dus van oktober tot maart geen water. Pas daarna pas weer een lik water. Maar ook niet teveel. Vb regen is genoeg. Ook zou een grotere pot hem een groot plezier doen. En dan bedoel ik niet van vb 10cm naar 15cm. Das niet verpotten. Das enkel maar show geven. Dan bedoel ik van 10cm naar minimaal rond de 30cm. of van vb 15cm naar 40cm. Geen idee hoegroot die pot is nu. Pure compost gemengd met aarde uit de tuin en wat lava. Dan groeien ze echt hard en mooi. Hier doen mijn 10talen aloe soorten het allemaal prima op.
Avatar gebruiker
Thunderfold
 
Berichten: 176
Geregistreerd: 09 okt 2014 14:52
Woonplaats: ( West Vlaanderen ) Rekkem
19 bedankjes


Keer terug naar Cactussen en succulenten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten