Drakenfruit cactus

Heb jij een vraag over cactussen of succulenten? Post deze gerust in deze rubriek.

Drakenfruit cactus

Berichtdoor 1994 op 05 feb 2017 23:21

Ik heb deze week een drakenfruit cactus (pitaya) laten bezorgen alleen een stukkie is nogal geel en ziet er niet goed uit

Moet ik deze verwijderen of laten zitten? en hoe kan ik hem het best verwijderen als het moet

Afbeelding
1994
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 05 feb 2017 23:19
0 bedankjes

Re: Drakenfruit cactus

Berichtdoor yvdr op 21 feb 2017 17:23

Beste,
Ik zou gewoon de natuur zijn werk laten doen en het stukje dus niet zelf verwijderen. Ik vrees dat als je het gele stukje verwijdert, je eventueel de plant kan beschadigen. Je zal zien dat de plant, mits een warm en licht plaatsje, snel zal uitgroeien . Veel succes ermee
yvdr
 
Berichten: 25
Geregistreerd: 06 feb 2013 22:38
Woonplaats: Noville-les-Bois- BELGIE
0 bedankjes

Re: Drakenfruit cactus

Berichtdoor HarryH op 05 jun 2018 23:34

Een paar jaar geleden heb ik wat pitaya zaadjes meegenomen van vakantie. Sinds ik deze gezaaid heb valt me op dat de cactus net onkruid is:
- als ik een afgesneden stuk met de onderkant in de grond steek loopt hij weer uit;
- mijn 'basisplant' is achter het raam op het oosten een woekerende kluwen van cactus aan het worden;
- mijn eigen afgesneden stekken zijn bijna een meter gegroeid waarna ik ze heb opgebonden aan een PVC-buis en afgetopt... en nu lopen ze zijwaarts weer behoorlijk uit.

Conclusie: mits je bij het afsnijden de onderkant in de grond steekt (en niet per abuis de bovenkant) heb je een cactus waar je lang plezier van kunt hebben! Hij kan tegen een stootje zeg maar.
HarryH
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 05 jun 2018 23:24
0 bedankjes


Keer terug naar Cactussen en succulenten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten