Aloe Striatula

Heb jij een vraag over cactussen of succulenten? Post deze gerust in deze rubriek.

Aloe Striatula

Berichtdoor daniell op 07 feb 2017 02:23

Iemand ervaring?
daniell
 
Berichten: 250
Geregistreerd: 19 jun 2016 00:18
Woonplaats: Amsterdam
6 bedankjes

Re: Aloe Striatula

Berichtdoor Willem1 op 12 feb 2017 01:08

Dat vraag ik me ook af, iemand ervaring?
Avatar gebruiker
Willem1
 
Berichten: 82
Geregistreerd: 19 feb 2012 17:39
Woonplaats: Beilen
5 bedankjes

Re: Aloe Striatula

Berichtdoor draco op 12 feb 2017 02:21

Is niet winterhard als je dat soms bedoeld. Het is een zone 9 plant die in het oorspronggebied met lichte vorst en dito sneeuwval te maken heeft. Ik heb ervaring met diverse Aloe soorten in de vorstvrije kas en qua verzorging is er weinig onderscheid.
Als je geïnteresseerd bent in 'winterharde' succulenten is dit boek aan te raden: Cacti & Succulents for Cold Climates van Leo J. Chance (Timber Press, London £ 25)
https://www.amazon.co.uk/Cacti-Succulen ... ents+books
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Aloe Striatula

Berichtdoor s.janssen op 12 feb 2017 23:36

Er zijn diverse mensen in met name de UK die goede ervaringen in volle grond, ik heb er 2 planten van staan die op het moment in de overwintering staan. Hiervan gaat er eentje in de volle grond dit jaar. Hier staat ook al 2 jaar een Aloe aristata.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: Aloe Striatula

Berichtdoor enrico op 16 feb 2017 15:40

Heb er 1 onder afdak staan, kouder dan -7 heeft ie nog niet gehad. Voordeel van deze aloe is dat je m makkelijk kan stekken als backup en dat hij weer opnieuw uit kan lopen. Als een Aloe polyphylla wegrot dan heb je ook echt niets meer.

groet Eric
enrico
 
Berichten: 176
Geregistreerd: 10 apr 2011 23:27
14 bedankjes


Keer terug naar Cactussen en succulenten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten