Vreemde eend in de bijt

Heb jij een vraag over cactussen of succulenten? Post deze gerust in deze rubriek.

Re: Vreemde eend in de bijt

Berichtdoor margaretha op 25 okt 2010 21:03

ick schreef:Hoi Margaretha,

Volgens mij zijn het 2 iets verschillende namen voor dezelfde plant. Als ik één van de twee namen google, dan komen beide naamvarianten naar voren. Ik geloof dat 'Austrocylindropuntia.. ' de volledige naam is.
Maar je verstekelingen zien er echt hetzelfde uit als die van mij.

groet, rick


Dank je Rick,

Prachtige plant, hoeveel jaar is deze?

gr Margaretha
margaretha
 
Berichten: 236
Geregistreerd: 02 mei 2010 14:41
7 bedankjes

Re: Vreemde eend in de bijt

Berichtdoor ick op 26 okt 2010 09:24

Hoi Margaretha,

Dit exemplaar is ongeveer 15 jaar oud (ik heb er nog één die een paar jaar jonger is, van een ooit afgebroken stuk door omwaaien. Deze is wel ongeveer even hoog).
Ooit meegebracht vanuit de omgeving van Almería (Zuid-Spanje) als kleine stekjes. Geplant in een pot met een potgrond/scherp zand-mengsel en daarna nooit meer verpot.
Gelukkig groeit hij de laatste paar jaar langzamer, wsl. door gebrek aan voeding en ruimte voor de wortels. Ik zie er enorm tegenop om deze plant te verpotten, dus dat heb ik steeds uitgesteld en eigenlijk vind ik het wel prettig dat de groei er een beetje uit is. Want buiten dat de plant zo stekelig is, weegt hij ook flink wat.
Ik heb er meer gehad, maar heb deze 2 jaar geleden als test proberen te overwinteren onder een onverwarmd afdak, dat resulteerde in een hoopje snot... Ze zijn dus echt niet winterhard!
Vanaf een bepaalde hoogte (bij die van mij ongeveer vanaf één, anderhalve meter) gaat de plant zich vertakken. Bloeien heeft hij in al die jaren helaas nog niet gedaan.

Groet, rick
ick
 
Berichten: 714
Geregistreerd: 01 sep 2010 15:34
Woonplaats: NL-Utrecht
71 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Cactussen en succulenten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten