Welke is de beste/voordeligste verwarming voor middelgrote s

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: Welke is de beste/voordeligste verwarming voor middelgro

Berichtdoor derfske op 13 feb 2018 22:58

mijn petroleum kacheltje staat in mijn onverwarmde geisoleerde aanbouw.. en hij verbruikt tot nu toe 6 liter (wat natuurlijk niks is) en alle planten staan zoor een raam van 3 m2 :lol:

nu zoals ik eerder verteld heb.. glas heeft een enorme slechte isolatie waarde (enkel glas r waarde 0.175).. zelfs hr++ glas is nog een lachertje tegenover nieuwbouw dak isolatie.. (0,875 tegenover 6.0)

wat ik dus ga doen is in mijn aanbouw dakramen maken. ik heb 8 kozijnen met hr+ glas op de kop weten te tikken. dat worden 4 dakramen van 2 lagen hr+ glas en daarboven gehard glas.. r waarde komt dan op 1.6 uit. lichtdoorlaatbaarheid van +-70% :thai:

mijn serre zelf ga ik niet verwarmen.. deze gebruik ik voor lekker te zitten in de lente / herfst. nu staan daar 3 chamaerops die naar binnen gaan als het nog harder gaat vriezen :thumb_up:
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske

13 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterbescherming