Washingtonia robusta in volle grond overwinteren

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: Washingtonia robusta in volle grond overwinteren

Berichtdoor djoeke op 10 dec 2010 16:20

Ik ga het ook zien als een experiment hoor tis een zaailing van mezelf dus als 'k hem verlies kost het me niks , enkel wat moeite maar daar doen we het voor :)
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
Avatar gebruiker
djoeke
 
Berichten: 3868
Geregistreerd: 01 sep 2009 21:42
Woonplaats: 9170 Sint-Pauwels( oost vlaanderen)
131 bedankjes

Re: Washingtonia robusta in volle grond overwinteren

Berichtdoor Eduard op 10 dec 2010 17:41

Hey Amourath, druk maken nee ! Discussie ja! daar hebben jullie kennelijk moeite mee! het zou toch van de gekke zijn dat ik hier niet op een normale manier voor mijn mening mag uitkomen! Kijk op deze manier is het veel duidelijker geworden en zijn de kudde schapen al enigszins bedaart! Want daar zijn er veel van! En heeft Robbin zijn verhaal uit de doeken kunnen doen, wat in eerste instantie voor MIJN gevoel onduidelijk was en mensen zich gelijk aangesproken voelen dit ook te moeten doen, en daar ging het om, nu staat het voor iedereen vrij te bepalen of af te wegen om hier aan te beginnen of niet ;) kijk wat hem niet bevalt lapt hij aan zijn laars, [zijn eigen woorden] zo kan ik het ook! Want daar spreekt hij zich tegen! maar goed laten we het hierbij.
En druk maken :!: ik noem het emotie, en dat krijg je nu eenmaal als je diep in die planten wereld omgaat, dan gaat dat leven bij de mens, en kan het wel eens gevoelsmatig botsen, maar dat mag verder geen belemmering zijn om voor je mening uit te komen, en zolang dat binnen fatsoensnormen blijft heb ik daar zelf geen moeite mee, en wie mij kent weet dat ik nooit een hand voor de mond hou of me ga inhouden, ik ben oprecht en zal altijd voor mijn mening blijven uitkomen! Take it or leave it!
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10318
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
1001 bedankjes

Re: Washingtonia robusta in volle grond overwinteren

Berichtdoor Exotic Life op 10 dec 2010 20:22

Eduard,

Het bovenstaande berichtje is dan wel niet aan mij gericht maar ik spring daar toch even op in. Begrijp me niet verkeerd maar ik bedoelde het totaal niet negatief aangesproken hoor, en heb ook totaal geen moeite met dicussie's. Zonder discussie zou een forum immers waardeloos zijn en zolang het op deze manier gaat vind ik het net zoals jouw prima. Dat is 1 van de redenen waarom ik nog nauwelijks post op andere forums (Op weergerelateerde topics na dan) vanwege de manier van discusseren. Mede daarom behoort dit forum voor mij op dit moment toch 1 van de betere in Nederlandstalig opzicht.

Ik heb echter ook een uitgesproken mening over bepaalde dingen en ben ook niet van om de rug maar recht voor zijn raap en ga dus zeker een discussie niet altijd uit de weg. Vroeger wilde ik daar nog wel eens emotioneel mee omgaan maar sinds Exotic Life tevens een bedrijfsnaam is moet ik hier simpelweg toch mee oppassen. Het is echter alleen zo dat ik het soms genoodzaakt vind om discussie's als dit te voeren aangezien het niet juist aanvoelt aangezien ik naast regelmatig planten verkoop ik ook nog altijd een pure liefhebber bent en net zoals jullie een bloedhekel hebben aan koude winters.

Betreft emotie, dat vind ik ook moeilijk mee te geven in tekst. Ik lees bijvoorbeeld nu jouw zin dat wat me niet bevalt ik toch wel aan me laars lap, dat je het zo ook kan. Dat komt vanuit de zin "Palmen uit zulke gebieden kunnen als experiment hier dienen, en lap ik de klimaatzones aan me laars." Echter vat je dat volgens mij nu op een verkeerde manier op in tegenstelling hoe ik dat bedoel, maar probeer dat maar eens uit te leggen via internet, onmogelijk en daarom ga ik daar ook maar niet op in. Ik ken je ook niet persoonlijk, in tegenstelling tot andere jouw wel kunnen. Het zou immers ook kunnen dat ik misschien wel de dingen anders opvat dan jij bedoeld maar ook vanuit deze kant is emotie van een persoon niet mee te "lezen".

Ben het dus volkomen verder met je eens, zeker je mening blijven geven. Diepgaande discussie's met wederzijds respect kunnen juist zeer informatief of verhelderend zijn. Uiteraard wanneer 2 personen totaal verschillende uitgesproken mening hebben of visie is dat vaak moeilijk te veranderen, en anderzijds maar goed ook. :)

Fijn weekend!
Exotic Life
 
Berichten: 823
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:06
Woonplaats: Steenbergen (West Brabant)
56 bedankjes

Re: Washingtonia robusta in volle grond overwinteren

Berichtdoor Eduard op 10 dec 2010 20:40

Hey Robbin, sportief :thumb_up:
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10318
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
1001 bedankjes

Re: Washingtonia robusta in volle grond overwinteren

Berichtdoor erna op 10 dec 2010 20:57

proficiat Robbin en Eduard !
2 mannen naar mijn hart !

Ook voor mij een interessante discussie.

groetjes, Erna
erna
 
Berichten: 3305
Geregistreerd: 07 maart 2010 16:14
Woonplaats: Keiem-Diksmuide
374 bedankjes

Re: Washingtonia robusta in volle grond overwinteren

Berichtdoor lapalmeraie op 11 dec 2010 00:25

Bedankt mannen, een tegenovergestelde mening op respectvolle wijze uitééngezet. Eén van de balangrijkste waarden van het Palmvrienden forum ;)

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: Washingtonia robusta in volle grond overwinteren

Berichtdoor djoeke op 11 dec 2010 11:59

:thumb_up: :thai:
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
Avatar gebruiker
djoeke
 
Berichten: 3868
Geregistreerd: 01 sep 2009 21:42
Woonplaats: 9170 Sint-Pauwels( oost vlaanderen)
131 bedankjes

Re: Washingtonia robusta in volle grond overwinteren

Berichtdoor stefan78 op 18 mei 2012 23:53

En mannen, hoe gaat het intussen met jullie Washingtonia's? ;)
stefan78
 
Berichten: 184
Geregistreerd: 03 jan 2012 01:20
Woonplaats: Kortessem (BE Limburg)
10 bedankjes

Re: Washingtonia robusta in volle grond overwinteren

Berichtdoor lucky op 19 mei 2012 12:45

Hallo Stefan78 mijn washingtonia goed de winter door. :thumb_up:
Is nu al zijn tweede blad aan het openen. :D
Gr luc
lucky
 
Berichten: 99
Geregistreerd: 20 feb 2011 17:39
Woonplaats: Ieper West-Vlaanderen
7 bedankjes

Re: Washingtonia robusta in volle grond overwinteren

Berichtdoor stefan78 op 20 mei 2012 01:39

Cool! Fantastisch toch hoe exotenliefhebbers erin slagen hun planten zo'n extreme winters succesvol te doen doorstaan!
stefan78
 
Berichten: 184
Geregistreerd: 03 jan 2012 01:20
Woonplaats: Kortessem (BE Limburg)
10 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterbescherming

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten