Samen met u onder een paraplu

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Samen met u onder een paraplu

Berichtdoor kenbeimer op 12 okt 2016 10:27

Mijn Yucca Rigida staat sinds dit jaar in de volle grond. Ik weet dat ze best tegen een beetje vorst kunnen, maar niet als de voetjes nat zijn. We wonen in Nederland, dus dat kan nog wel eens een probleem worden.

Ik heb twee linker handen, het eerste dat in mij op komt is een groot zeil eroverheen met haringen. Als ik een beetje logisch nadenk, realiseer ik me dat dat niet erg handig is. Kent iemand een handige werkende oplossing, die ook ik met mijn 2 linkerhanden kan realiseren?
Hobbyist in kweken van planten vanaf het zaadje. Eenmaal opgegroeid gaan ze in de verkoop in 50% van de bruto inkomsten gaan naar mijn stichting OKids; www.oldenzaalkids.nl
kenbeimer
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 22 jan 2013 10:01
Woonplaats: Oldenzaal
1 bedankjes

Re: Samen met u onder een paraplu

Berichtdoor Jozef op 12 okt 2016 18:54

Ja hoor een bamboestok, een flinke paraplu en klustape. Zo hou ik hier Yucca's droog. En de meeste palmen ook, overigens.
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Samen met u onder een paraplu

Berichtdoor kenbeimer op 12 okt 2016 22:47

Het toeval treft dat er een heuse bamboeplant van 5 meter naast staat. :P
Hobbyist in kweken van planten vanaf het zaadje. Eenmaal opgegroeid gaan ze in de verkoop in 50% van de bruto inkomsten gaan naar mijn stichting OKids; www.oldenzaalkids.nl
kenbeimer
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 22 jan 2013 10:01
Woonplaats: Oldenzaal
1 bedankjes

Re: Samen met u onder een paraplu

Berichtdoor Ivan op 13 okt 2016 00:10

Als je weinig inspiratie hebt maar hier wat rond neust bij winterbescherming daar staan legio voorbeelden. Zelfs met twee linkerhanden beun je met een stel panlatten en stukjes golfplaat of folie nog wel iets in elkaar.
Ivan
 
Berichten: 1041
Geregistreerd: 31 aug 2011 08:51
65 bedankjes

Re: Samen met u onder een paraplu

Berichtdoor Jozef op 13 okt 2016 20:50

Sluit me bij Ivan aan, gewoon durven. Bamboe stokken koop je ook in de meeste bouwmarkten als je eigen bamboe niet wilt gebruiken.
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes

Re: Samen met u onder een paraplu

Berichtdoor kenbeimer op 14 okt 2016 09:36

Die bamboe groeit sneller aan als onkruid, dat komt vast wel goed. Ik kreeg ook nog een tip om het deksel van een broeikasje te gebruiken, want die heb ik hier toch ergens slingeren. Maar dat klinkt in mijn ogen weer "te simpel om goed te zijn".
Hobbyist in kweken van planten vanaf het zaadje. Eenmaal opgegroeid gaan ze in de verkoop in 50% van de bruto inkomsten gaan naar mijn stichting OKids; www.oldenzaalkids.nl
kenbeimer
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 22 jan 2013 10:01
Woonplaats: Oldenzaal
1 bedankjes

Re: Samen met u onder een paraplu

Berichtdoor Jozef op 14 okt 2016 21:05

Laat maar eens wapperen dan die linkerhandjes.. :mrgreen:
Jozef
 
Berichten: 3534
Geregistreerd: 15 dec 2013 10:25
Woonplaats: Kaatsheuvel
604 bedankjes


Keer terug naar Winterbescherming

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten