Inpakken

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Inpakken

Berichtdoor lapalmeraie op 02 dec 2016 15:47

Ik heb even een nieuwe video gemaakt van hoe ik palmen zonder hokje eenvoudig en vlug inpak.
Dit zijn de hardere palmen of diegenen die te groot worden voor een hokje.
Uiteraard kan er nog een laag isolerend plastic rond wanneer het écht heel koud zou worden.



Grt
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: Inpakken

Berichtdoor Carlo op 02 dec 2016 16:11

Bravo! :thumb_up:
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1926
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes

Re: Inpakken

Berichtdoor Rob op 02 dec 2016 23:27

Goeie video Niek.
Ik doe vergelijkbare techniek al een jaar of 4.
Oude metingen die ik had gaven een voordeel van tussen 5 en 10° tussen buitenlucht en rondom de palm.

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11287
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1116 bedankjes

Re: Inpakken

Berichtdoor Bermuda op 03 dec 2016 15:24

Zo doe ik het ook! Bij de musa's gebruik ik noppenfolie in plaats van de laatste grote hoes. :thumb_up:
Bermuda
 
Berichten: 192
Geregistreerd: 26 jul 2014 22:33
Woonplaats: Utrecht
25 bedankjes

Re: Inpakken

Berichtdoor lapalmeraie op 05 dec 2016 10:13

Bedankt voor de leuke reacties ! ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35