Winterplan tropische planten.

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Winterplan tropische planten.

Berichtdoor Guidonno op 08 okt 2019 21:20

Hi,

Sinds dit jaar heb ik veel tropische planten aangeschaft die in de winter bescherming nodig hebben of naar binnen moeten. Gelukkig heb ik de beschikking tot een mooie schuur waar het één en ander kan onderbrengen.

De schuur wordt minimaal 2 graden (-8 buiten) en heeft een luchtvochtigheid van 70. Volgens mij wel fijne condities. Bij extreme kou kan de kachel aan of zetten we de wasmachine aan. Met de wasmachine stijgt het richting de 6 graden bij -8.

Planten in de schuur:
Dwarf Cavendish & Musa Sikkimensis:
Cooperi's:
Blechnum Braziliaans:
Colocasia Tea Cup:

Planten buiten
Trachy. Fort: onderkant stam + wortels afdekken met juten.
Trachy Wag: onderkant stam + wortels afdekken met juten.
Extreme kou? Dan kern extra beschermen.

Welke bewatering raden jullie aan voor de schuur planten? Één keer per maand een kleine beetje bevochtigen? En de Cooperi's iets extra besproeien? Alle planten zitten normaal op een bewaterings systeem in de kuip. Ik kan ze uit de grond halen en in de schuur plaatsen zonder wortel schade.
Mijn tropische collectie: Trachy Fortunei/Wagarius, Cyathea Cooperi(Revolutum)/Brownie, Blechnum brasiliens, Fatsia Japonica, Sikkimensis Red Tiger, Dwarf Cav, Alocasia TeaCup, Strelitzia Nicolai/Regina
Guidonno
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 24 okt 2018 10:45
19 bedankjes

Keer terug naar Winterbescherming

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten