Pagina 2 van 3

Re: Winterhardheid Echeveria

BerichtGeplaatst: 27 dec 2022 18:41
door Tim123
Axel Amsterdam schreef:Bedankt voor deze update. Ik heb 2 echeveria’s ongelabeld gekocht die er wel op lijken als ik me niet vergis. Of zie jij een duidelijk verschil Tim?
Ik ga ze in de lente uitplanten.


Ik vind vooral die rechts erg lijken :)
Natuurlijk nog wel een stukje mooier ;)

Re: Winterhardheid Echeveria

BerichtGeplaatst: 27 dec 2022 23:42
door Lagarto
Ik vind de bladvorm van vooral de rechter er weinig op lijken. Die van Tim heeft bijna cilindrische bladeren, deze en vooral die rechter heeft aan de bovenzijde vlakke bladeren.

Re: Winterhardheid Echeveria

BerichtGeplaatst: 27 dec 2022 23:49
door Tim123
Lagarto schreef:Ik vind de bladvorm van vooral de rechter er weinig op lijken. Die van Tim heeft bijna cilindrische bladeren, deze en vooral die rechter heeft aan de bovenzijde vlakke bladeren.


Mee eens, maar hij is enorm veranderd nadat ik hem in de volle grond plantte. Minder puntig en wat kleur verloren.
Hij heeft zich aan moeten passen aan vrijwel de hele dag volle zon en kleigrond.

Re: Winterhardheid Echeveria

BerichtGeplaatst: 28 dec 2022 00:16
door Axel Amsterdam
Ik zie het inderdaad. Ik heb hier wel een foto van een elegans van iemand in de uk die er in gespecialiseerd is. Dat wil niet zeggen dat andere cultivars of hybrides niet even hard kunnen zijn. Er zijn zoveel escheveria’s zie ik op World of Succulents.

Re: Winterhardheid Echeveria

BerichtGeplaatst: 28 dec 2022 00:20
door Axel Amsterdam
Nog een foto van elegans

Re: Winterhardheid Echeveria

BerichtGeplaatst: 28 dec 2022 18:33
door Tim123
Mooi! Is toch niet zo gek om er nog wat bij te zetten als ik dat zo zie :)

Re: Winterhardheid Echeveria

BerichtGeplaatst: 29 dec 2022 00:00
door Lagarto
Dit lijkt sterk op Echeveria's die ik in de veranda heb overwinterd. Tweede of derde winter dit jaar, dit jaar hebben ze dus ook zo'n -9 gezien :thumb_up: (afwachten nog... :fluiten: ) maar dus ook droog ( zie viewtopic.php?f=49&t=24862&start=280#p266025 ).

Re: Winterhardheid Echeveria

BerichtGeplaatst: 11 jan 2023 18:36
door Axel Amsterdam
Tim, ik heb me vergist. De grote echeveria waarvan je vindt dat die er op lijkt is chihuahuaensis. Hij was wel gelabeld.
Die van jou heb ik nagevraagd bij een kenner uit de UK. Dat is in ieder geval geen elegans. Maar dus wel winterhard.
Edit: ik zie dat jij aan echeveria clara denkt, daar lijkt hij inderdaad sterk op en dat zou dan dus naast elegans een nieuwe redelijk winterharde variant zijn.

Re: Winterhardheid Echeveria

BerichtGeplaatst: 18 feb 2023 17:46
door Axel Amsterdam
Ik zag deze foto’s van graptoveria opalina toevallig Tim. Deze lijken ook wel wat op die van jou.

Re: Winterhardheid Echeveria

BerichtGeplaatst: 18 feb 2023 17:49
door Axel Amsterdam
De bloemen van deze graptoveria zijn geel met oranje in het midden