Agave overwinteren

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: Agave overwinteren

Berichtdoor palmgek op 15 nov 2021 22:27

Gelukkig viel dat mee Tim, onder de kiezels had ik worteldoek gespannen. Echter helemaal ontkom je er niet aan want voor de planten moesten er natuurlijk gaten in het doek worden gemaakt.
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3680
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
447 bedankjes

Re: Agave overwinteren

Berichtdoor tankton op 16 nov 2021 00:00

Die agaves zijn 1 ding, maar opuntias.... Brrr :lol:
We are here to care for the garden
tankton
 
Berichten: 503
Geregistreerd: 11 okt 2021 10:45
37 bedankjes

Re: Agave overwinteren

Berichtdoor johny op 16 nov 2021 09:29

momenteel staat daar geen onkruid zeker weten, Rischard kan dat wel bevestigen denk ik :lol: :lol:
johny
 
Berichten: 818
Geregistreerd: 26 jan 2021 11:25
89 bedankjes

Re: Agave overwinteren

Berichtdoor GaveAgave op 16 nov 2021 11:34

Tim123 schreef:Bedankt, het betreft allemaal eigen zaailingen.
Ik heb de afgelopen 2 jaar buiten onder afdakje of in koude kas agave Paryi, Chrysantha en Americana overwinterd en hoewel die eerste 2 best wat kunnen hebben, is me vooral opgevallen hoeveel sterker de Americana (mits droog) is dan wordt beweerd. Degene die ik binnen overwinterde is wel 4 keer zo groot.

Dit jaar heb ik zaailingen van de Stricta, Multifilifera, Utahensis Nevadensis, Utahensis var. Eborispina, Titanota en de Montana, ivm ruimte gebrek hou ik het meeste op zolder (ze zijn nu toch nog klein) maar ik zal van alles wat uitproberen in de onverwarmde kas. :)


Die utahensis planten houden echt van droog als ze iets groter zijn. Heb hier zaailingen uthansis nevadensis en utahensis kaibabensis. Kan helaas op dit moment geen uthanensis ebospirina zaden vinden, zou die graag zaaien komend jaar.
Overigens staan zaailingen hier wel binnen, en die krijgen ook nog wel water en groeien ook. Iets grotere planten krijgen niet, of nauwelijks, water. De planten die in de kas staan, staan helemaal droog.
GaveAgave
 
Berichten: 251
Geregistreerd: 23 aug 2021 16:31
38 bedankjes

Re: Agave overwinteren

Berichtdoor Tim123 op 16 nov 2021 20:45

GaveAgave schreef:
Tim123 schreef:Bedankt, het betreft allemaal eigen zaailingen.
Ik heb de afgelopen 2 jaar buiten onder afdakje of in koude kas agave Paryi, Chrysantha en Americana overwinterd en hoewel die eerste 2 best wat kunnen hebben, is me vooral opgevallen hoeveel sterker de Americana (mits droog) is dan wordt beweerd. Degene die ik binnen overwinterde is wel 4 keer zo groot.

Dit jaar heb ik zaailingen van de Stricta, Multifilifera, Utahensis Nevadensis, Utahensis var. Eborispina, Titanota en de Montana, ivm ruimte gebrek hou ik het meeste op zolder (ze zijn nu toch nog klein) maar ik zal van alles wat uitproberen in de onverwarmde kas. :)


Die utahensis planten houden echt van droog als ze iets groter zijn. Heb hier zaailingen uthansis nevadensis en utahensis kaibabensis. Kan helaas op dit moment geen uthanensis ebospirina zaden vinden, zou die graag zaaien komend jaar.
Overigens staan zaailingen hier wel binnen, en die krijgen ook nog wel water en groeien ook. Iets grotere planten krijgen niet, of nauwelijks, water. De planten die in de kas staan, staan helemaal droog.


Goed om te weten, dan doe ik het juiste aangezien ik hetzelfde doe :) de Eborispina is toevallig de enige waarvan ik een zaailing heb gekocht (omdat ik ook geen zaden kon vinden) de zaailing heb ik gekocht via eBay en ben erg tevreden met de nette verzending en het was letterlijk de agave van de foto :)
Tim123
 
Berichten: 397
Geregistreerd: 28 mei 2019 19:00
Woonplaats: Zoetermeer
27 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterbescherming

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten