Pagina 4 van 4
Re: Washingtonia uit winterberscherming

Geplaatst:
22 jan 2026 12:32
door lapalmeraie
Wel opletten voor extremen met die methode want het kan dan overdag relatief warm worden terwijl het 's nachts even hard afkoelt. Ben zo al Butia's verloren.
Ik gebruik de techniek nog steeds maar met de folie enkel op het bovenste deel zodat het veel minder opwarmt overdag. Vooral om droog te houden dus.
Re: Washingtonia uit winterberscherming

Geplaatst:
23 jan 2026 22:47
door Lagarto
OK ik houd het in de gaten, dank je wel. Was eertijds onder de 10 graden gebleven meen ik, dus dat zal hier meevallen. Als de zon schijnt staat die door obstakels niet de hele dag op de tent. Ik dacht juist expres de nachtvorsten af te wisselen met positieve dagtemperaturen, waardoor ze de nachtvorsten langer zouden kunnen volhouden.
Re: Washingtonia uit winterberscherming

Geplaatst:
08 maart 2026 15:47
door lapalmeraie
Re: Washingtonia uit winterberscherming

Geplaatst:
08 maart 2026 21:17
door Dennis_S
Dat komt vast wel weer goed! Hier issie ook weer uit zijn jas, een 4m hoge koker van transparante golfplaat. Ideaal, maar blij dat die weer een poosje weg is. Hier is ie prima door de winter gekomen, hopen op blijvend gunstig weer!
Re: Washingtonia uit winterberscherming

Geplaatst:
09 maart 2026 11:15
door lapalmeraie
Netjes!
Dat komt zeker wel goed. Hij is immers niet aan zijn proefstuk toe hè.

Re: Washingtonia uit winterberscherming

Geplaatst:
14 maart 2026 23:52
door Rob
Hier ook beide uit de geringe bescherming die ik ze heb geboden.
Vorstschade aan kruin bleef deze winter ook erg beperkt met een minimum in de -4 ergens.