iemand ervaring met de bergnacht orchidee ?

Als je vragen of berichten hebt over orchideeën mag je ze in deze rubriek plaatsen.

iemand ervaring met de bergnacht orchidee ?

Berichtdoor cetje op 01 apr 2016 04:36

ik heb me nieuwe zaden gekocht van de bergnacht orchidee ( Platanthera chlorantha) iemand van jullie die er ervaring mee heeft ?
Bijlagen
nacht orchidee.jpg
bergnacht orchidee
nacht orchidee.jpg (29.62 KiB) 6486 keer bekeken
cetje
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 31 maart 2016 16:29
0 bedankjes

Re: iemand ervaring met de bergnacht orchidee ?

Berichtdoor arpad veldhuis op 02 apr 2016 07:38

ik weet niet of je ervaring hebt met orchideeen zaaien maar dat is niet makkelijk.voor de rest is het een hele mooi winterharde ochidee
ik ben niet verslaafd,ik hebt gewoon teveel planten
arpad veldhuis
 
Berichten: 812
Geregistreerd: 03 aug 2009 10:34
Woonplaats: hengelo ov
57 bedankjes

Re: iemand ervaring met de bergnacht orchidee ?

Berichtdoor cetje op 03 apr 2016 07:24

met het zaaien heb ik nog weinig tot geen ervaring, ik ga dit nu met een 20 tal soorten proberen. ik ken de manier met de agar agar bodem en weet dat alles heel steriel moet gebeuren en dat ik geduld zal moeten oefenen maar das nu net het mooie aan het zaaien van orchideeen . met orchideeen onderhouden zelf heb ik redelijke ervaring. nu eens proberen uit zaad op te kweken wat terug een nieuwe uitdaging zal zijn, maar wie niet waagt niet wind. en voor de prijs van de zaden moet ik het niet laten om het te proberen. dus hopelijk lukt het mij we zullen zien.
cetje
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 31 maart 2016 16:29
0 bedankjes

Re: iemand ervaring met de bergnacht orchidee ?

Berichtdoor Gerrit Graat op 20 mei 2016 21:26

Zijn het zaden of zijn het sporen.Toch niet gekocht in China ik had er daar besteld en zijn het allemaal dennenbomen geworden.Volgens mij moeten er in de .zaden sporen zitten
Gerrit Graat
 
Berichten: 202
Geregistreerd: 06 feb 2010 13:41
Woonplaats: Haps
12 bedankjes


Keer terug naar Orchideeën

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten