Tips voor Vanda verzorging

Als je vragen of berichten hebt over orchideeën mag je ze in deze rubriek plaatsen.

Tips voor Vanda verzorging

Berichtdoor PaulSnijders op 08 mei 2013 22:10

Kan er iemand mij nog wat extra tips geven over de verzorging van de Vanda - orchidee? Ik heb onlangs een plant besteld en ontvangen maar de verzorgings tips die er op hun site staat is beknopt: http://www.plantcomplete.nl/winkel/vanda-blauw-in-michelle-vaas/ . Omdat het een van de duurste planten is die ik ooit gekocht heb vroeg ik me af of iemand me super tips kan geven zodat ik zo lang mogelijk van die schitterende plant kan genieten!
PaulSnijders
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 08 mei 2013 21:52
0 bedankjes

Re: Tips voor Vanda verzorging

Berichtdoor RdB op 12 mei 2013 10:46

http://www.nov-orchidee.nl/bb/viewtopic.php?f=5&t=628

Dit is ongetwijfeld het langste en meest uitgebreide Vanda in huis draadje dat er is.

Ruud
Avatar gebruiker
RdB
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 28 nov 2012 14:42
10 bedankjes

Re: Tips voor Vanda verzorging

Berichtdoor turtleboy op 09 jun 2013 19:35

ook een interessante link:
http://www.claessenorchideeen.nl/
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
Avatar gebruiker
turtleboy
 
Berichten: 2087
Geregistreerd: 29 jan 2010 17:01
Woonplaats: Maastricht
72 bedankjes

Re: Tips voor Vanda verzorging

Berichtdoor sara736 op 24 okt 2014 07:55

Ik dompel ze elke week een minuut of zo, is ook al genoeg. Als ze nog vochtig zijn sla ik een weekje over.
sara
sara736
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 24 okt 2014 07:49
0 bedankjes

Re: Tips voor Vanda verzorging

Berichtdoor s.janssen op 24 okt 2014 23:42

Ik had ze laatst ook gezien bij Groenrijk in Dronten maar ik schrok mij rot van de prijs van de plant incl vaas. Ik was in staat om de plant uit de vaas te trekken en er zo mee naar de kassa te lopen. Wat de plant dan kost zie ik bij de kassa wel. Maar dat feestje ging niet door. Tegenwoordig kan je haast niet zonder meer krijgen ;)

Naar mijn zoektocht op internet kwam ik leukere prijzen tegen, met name op marktplaats zie ik wel eens Vanda's voor bij komen voor 15-25 euro (afhankelijk van bloemkleur). Ik denk inderdaad dat je een behoorlijke prijs hebt betaald voor deze orchideeën.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: Tips voor Vanda verzorging

Berichtdoor turtleboy op 25 okt 2014 10:52

Heb laatst weer een leuk adresje gevonden bij een orchideeën hobbyist/kweker en ook nog hier vlak in de buurt dus het loont de moeite om eens rond te kijken op het net,en de prijzen zijn een stuk vriendelijker dan het tuincentrum! ;)
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
Avatar gebruiker
turtleboy
 
Berichten: 2087
Geregistreerd: 29 jan 2010 17:01
Woonplaats: Maastricht
72 bedankjes

Re: Tips voor Vanda verzorging

Berichtdoor Hanselman op 26 okt 2014 13:56

Goedemiddag,

kijk eens voor meer informatie op http://www.groeninfo.com . Hier zitten diverse groenfreaks die je geheid antwoordt hierop kunnen geven. Heb net gekeken en er zijn op dit moment 167 onderwerpen op het gebied van Vanda,s

m.v.g.
Hans. :mrgreen:
Hanselman
 
Berichten: 403
Geregistreerd: 07 jan 2013 23:31
Woonplaats: Heerlen
30 bedankjes

Re: Tips voor Vanda verzorging

Berichtdoor Ivan op 07 maart 2015 21:34

vandaag 3 vanda's voor niks bij tuincentrum :o

vroeg of ze decoratie waren of voor de verkoop... nee decoratie maar moeten weg want zijn uitgebloeid en droog. zouden weggegooid worden... nou.......... dan wil ik ze wel.... wat moet je ervoor hebben?? neem zo maar mee is wel goed ;)

waren wat droog maar helemaal geen slechte ofzo, vriendin weer blij mee :thumb_up:
Ivan
 
Berichten: 1041
Geregistreerd: 31 aug 2011 08:51
65 bedankjes


Keer terug naar Orchideeën

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten