Cypripedium tijd

Als je vragen of berichten hebt over orchideeën mag je ze in deze rubriek plaatsen.

Re: Cypripedium tijd

Berichtdoor arpad veldhuis op 28 apr 2014 18:24

mooi stefan,de mijne hebt de aanval van slakken niet overleeft :( ik zal morgen eens foto's maken van de cypripedium's die nu bloeien bij mijn
ik ben niet verslaafd,ik hebt gewoon teveel planten
arpad veldhuis
 
Berichten: 812
Geregistreerd: 03 aug 2009 10:34
Woonplaats: hengelo ov
57 bedankjes

Re: Cypripedium tijd

Berichtdoor dest_planten op 28 apr 2014 21:22

arpad veldhuis schreef: ik zal morgen eens foto's maken van de cypripedium's die nu bloeien bij mijn


Ik ben benieuwd naar de foto's !

Groeten,

Stefan
Avatar gebruiker
dest_planten
 
Berichten: 1750
Geregistreerd: 18 aug 2008 21:51
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas (Oost-Vlaanderen)
50 bedankjes

Re: Cypripedium tijd

Berichtdoor arpad veldhuis op 29 apr 2014 17:34

1559.JPG
Cypripedium pluto
1559.JPG (67.37 KiB) 6509 keer bekeken
1560.JPG
cypripedium pluto
1560.JPG (64.36 KiB) 6509 keer bekeken


dit is een soort wat ik nog niet de naam van weet :)



1561.JPG
1561.JPG (46.28 KiB) 6509 keer bekeken
1562.JPG
1562.JPG (51.61 KiB) 6509 keer bekeken


ik denk dat ik volgende week nog meer in bloei hebt
Bijlagen
1558.JPG
cypripedium michael roth
1558.JPG (57.71 KiB) 6509 keer bekeken
ik ben niet verslaafd,ik hebt gewoon teveel planten
arpad veldhuis
 
Berichten: 812
Geregistreerd: 03 aug 2009 10:34
Woonplaats: hengelo ov
57 bedankjes

Re: Cypripedium tijd

Berichtdoor dest_planten op 29 apr 2014 20:43

Hoi Arpad,

Mooie Cypen. :thumb_up: :thumb_up:

Die C. Pluto staat al op mijn verlanglijstje.

Groeten,

Stefan
Avatar gebruiker
dest_planten
 
Berichten: 1750
Geregistreerd: 18 aug 2008 21:51
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas (Oost-Vlaanderen)
50 bedankjes

Re: Cypripedium tijd

Berichtdoor arpad veldhuis op 01 mei 2014 12:57

en de volgende bloeien :D

IMG_1908[1].JPG
michael ws
IMG_1908[1].JPG (38.36 KiB) 6492 keer bekeken
IMG_1913[1].JPG
karl heinz
IMG_1913[1].JPG (49.27 KiB) 6492 keer bekeken
IMG_1910[1].JPG
pubescens
IMG_1910[1].JPG (47.37 KiB) 6492 keer bekeken
ik ben niet verslaafd,ik hebt gewoon teveel planten
arpad veldhuis
 
Berichten: 812
Geregistreerd: 03 aug 2009 10:34
Woonplaats: hengelo ov
57 bedankjes

Re: Cypripedium tijd

Berichtdoor dest_planten op 01 mei 2014 14:07

Hoi Arpad,

Mooie hybriden !!! :thumb_up: :thumb_up:

Waar haal jij die allemaal ?

Bij staan er ook nog in knop maar ik zal nog even moeten wachten. :)

Groeten,

Stefan
Avatar gebruiker
dest_planten
 
Berichten: 1750
Geregistreerd: 18 aug 2008 21:51
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas (Oost-Vlaanderen)
50 bedankjes

Re: Cypripedium tijd

Berichtdoor arpad veldhuis op 01 mei 2014 17:32

ik haal veel bij e-bay vandaan en dan als zaailingen sommige zeggen dat het moeilijk is om zaailingen op telaten groeien,maar ik hebt nog geen problemen ermee.en bij de bekenste cypripedium kwekerij http://www.w-frosch.de/ maar moet wel zeggen je moet er snel bij zijn om daar wat tekopen niet denken ooo ik kan nog wel even wachten want dan is alles weg ;)
ik ben niet verslaafd,ik hebt gewoon teveel planten
arpad veldhuis
 
Berichten: 812
Geregistreerd: 03 aug 2009 10:34
Woonplaats: hengelo ov
57 bedankjes

Re: Cypripedium tijd

Berichtdoor lily-anne op 01 mei 2014 20:10

arpad veldhuis schreef:ik haal veel bij e-bay vandaan en dan als zaailingen sommige zeggen dat het moeilijk is om zaailingen op telaten groeien,maar ik hebt nog geen problemen ermee.en bij de bekenste cypripedium kwekerij http://www.w-frosch.de/ maar moet wel zeggen je moet er snel bij zijn om daar wat tekopen niet denken ooo ik kan nog wel even wachten want dan is alles weg ;)



Hallo Arpad , bedoel je zaailingen in agar-agar kopen en overzetten op medium? Kan je daar wat meer info over geven? Gaan ze recht in de tuin of in pot binnen opkweken? Welk medium gebruik je ? .....
Ik zou dat ook wel eens willen proberen met Cypripedium . Ik doe op het ogenblik een eerste poging om zaailingen van Ophris apifera ( bijen orchis) op te kweken - heb nog geen idee of ik wel goed gedaan heb.
Gr Lily-Anne
Avatar gebruiker
lily-anne
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 09 maart 2010 10:31
Woonplaats: Sint-Niklaas (oost-vlaanderen)
13 bedankjes

Re: Cypripedium tijd

Berichtdoor dest_planten op 01 mei 2014 23:36

arpad veldhuis schreef:ik haal veel bij e-bay vandaan en dan als zaailingen sommige zeggen dat het moeilijk is om zaailingen op telaten groeien,maar ik hebt nog geen problemen ermee.en bij de bekenste cypripedium kwekerij http://www.w-frosch.de/ maar moet wel zeggen je moet er snel bij zijn om daar wat tekopen niet denken ooo ik kan nog wel even wachten want dan is alles weg ;)


Hoi Arpad,

Ik koop mijn Cypripediums ook op E-bay maar dan bij een Nederlander. Hij verkoopt jonge Cypen maar ik heb bij enkele van de Cypen vragen over de naamgeving ervan.

Ik zal de website van Frosh in het oog houden.

Groeten,

Stefan
Avatar gebruiker
dest_planten
 
Berichten: 1750
Geregistreerd: 18 aug 2008 21:51
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas (Oost-Vlaanderen)
50 bedankjes

Re: Cypripedium tijd

Berichtdoor arpad veldhuis op 02 mei 2014 22:46

lily-anne schreef:
arpad veldhuis schreef:ik haal veel bij e-bay vandaan en dan als zaailingen sommige zeggen dat het moeilijk is om zaailingen op telaten groeien,maar ik hebt nog geen problemen ermee.en bij de bekenste cypripedium kwekerij http://www.w-frosch.de/ maar moet wel zeggen je moet er snel bij zijn om daar wat tekopen niet denken ooo ik kan nog wel even wachten want dan is alles weg ;)



Hallo Arpad , bedoel je zaailingen in agar-agar kopen en overzetten op medium? Kan je daar wat meer info over geven? Gaan ze recht in de tuin of in pot binnen opkweken? Welk medium gebruik je ? .....
Ik zou dat ook wel eens willen proberen met Cypripedium . Ik doe op het ogenblik een eerste poging om zaailingen van Ophris apifera ( bijen orchis) op te kweken - heb nog geen idee of ik wel goed gedaan heb.
Gr Lily-Anne


hoi lily-anne,
als ik ze koopt die zaailingen zijn ze al gewassen meestal was ik ze daarna nog een keer dat ik wel weet dat de voedingsbodem eraf is.dat zet ik ze in een pot(hoeft geen hoge tezijn de wortels van de cypripediums zijn oppervlakte groeies)ik zet ze in een mix van potgrond, tuin aarde en veel bims,lava.meestal zo veel dat ik meer steentjes hebt dan grond.de eerste 2 jaar zet ik ze in de winter binnen dat ze net geen vorst krijgen.ik laat de zaailingen dan 5 jaar in de zelfde pot staan tot dat ze bloeien dan pas gaan ze de volle grond in.ik hoop dat je erwat aan hebt ;) en anders vraag maar :lol:


@ stefan zaailingen in september en gedeelte planten in oktober dan kan je weer kopen en in het voorjaar kan je dan nog weer gedeelde planten kopen en zaailingen
ik ben niet verslaafd,ik hebt gewoon teveel planten
arpad veldhuis
 
Berichten: 812
Geregistreerd: 03 aug 2009 10:34
Woonplaats: hengelo ov
57 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Orchideeën

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten