winterhard????

Als je vragen of berichten hebt over orchideeën mag je ze in deze rubriek plaatsen.

Re: winterhard????

Berichtdoor jos944 op 06 maart 2015 17:23

rietorchis (Dactylorhiza majalis ) inheems volledig winterhard.
(maar moeilijk verkrijgbaar).
Ik heb mijn halve tuin inmiddels volstaan :-)

pleione formosana winterhard
pleione bulbocodioides (niet volledig winterhard).
Bletilla striata winterhard
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 12 mei 2012 10:32
Woonplaats: huizen
135 bedankjes

Re: winterhard????

Berichtdoor Fabienne op 29 apr 2015 20:43

Ik heb ook veel soorten cypripediums staan en die doen het super, ieder jaar meer en meer neuzen die uit de grond komen. Ik heb er veel gekocht bij Phytesia, is wel een eind rijden maar de moeite.
Fabienne
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 21 apr 2015 10:04
0 bedankjes

Re: winterhard????

Berichtdoor anouk op 30 apr 2015 00:15

Hoi, je hebt meerdere soorten trycyrtissen. Zijn winterhard, vorig jaar gepland en komen weer op. Met het hardere blad vind ik mooier. Ze zijn wel wat wilder dan bletilla's en andere tuin orchideen. Verder kan ik je de planten bij Judith prins aanraden, mooi assortiment. Ik heb zelf vorig jaar verschillende bletilla's gekocht o.a. ook bij intratuin vaak bij vijverplanten beschikbaar. Hiernaast heb ik verschillende cypripediums en pleiones. Allen hebben de winter overleefd. succes!
anouk
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 26 dec 2012 14:59
0 bedankjes

Re: winterhard????

Berichtdoor arpad veldhuis op 30 apr 2015 03:36

anouk schreef:Hoi, je hebt meerdere soorten trycyrtissen. Zijn winterhard, vorig jaar gepland en komen weer op. Met het hardere blad vind ik mooier. Ze zijn wel wat wilder dan bletilla's en andere tuin orchideen. Verder kan ik je de planten bij Judith prins aanraden, mooi assortiment. Ik heb zelf vorig jaar verschillende bletilla's gekocht o.a. ook bij intratuin vaak bij vijverplanten beschikbaar. Hiernaast heb ik verschillende cypripediums en pleiones. Allen hebben de winter overleefd. succes!



trycyrtissen zijn geen orchideeen ;)



ps:
ik denk nog 3 a4 weken en dan begint bij mijn het feest weer dan bloeien er weer cypripediums :applaus:
ik ben niet verslaafd,ik hebt gewoon teveel planten
arpad veldhuis
 
Berichten: 812
Geregistreerd: 03 aug 2009 10:34
Woonplaats: hengelo ov
57 bedankjes

Re: winterhard????

Berichtdoor RdB op 01 mei 2015 07:46

Tricyrtis is niet alleen geen orchidee, de winterhardheid valt ook tegen. In 2010 of 2011 ben ik alle 6 soorten die had kwijt geraakt. Dus beschut plaatsen of eventueel afdekken is aan te bevelen.

Ruud
Avatar gebruiker
RdB
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 28 nov 2012 14:42
10 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Orchideeën

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten