cymbidium

Als je vragen of berichten hebt over orchideeën mag je ze in deze rubriek plaatsen.

Re: cymbidium

Berichtdoor xride1 op 09 sep 2010 19:22

Ik zou hem voorlopig toch nog even uit de veranda halen want als de zon zal schijnen gaat de temperatuur nog te hoog oplopen.

groetjes en veel succes
xride1
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 19 mei 2010 17:36
Woonplaats: Arendonk
14 bedankjes

Re: cymbidium

Berichtdoor p e t e r op 09 sep 2010 21:29

arian1970 schreef:Ik heb er hier ook, lekker laten bloeien in het voorjaar daarna naar buiten na de eerste vorst, ergens in een hoekje zetten niet in de volle zon, geef hem alleen water als het echt een paar weken niet meer heeft geregend, ik laat hem staan tot eind november wel helemaal tegen het huis aan ivm met vorst.
Dan haal ik hem naar binnen en zet hem op zolder neer, ik begin pas water te geven zodra de eerste bloemstelen zichtbaar zijn, dan gaat die ook naar beneden en bloeit die volop.
Ik moet er alleen wel altijd stokjes langs de bloemen zetten anders breekt de steel af onder het gewicht van de bloemen.

Schitterende plant


Ik doe het ook zo, enkel gaat hij net vorstvrij overwinteren in de veranda.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: cymbidium

Berichtdoor liesgorter op 12 feb 2011 20:57

Na de winter in een onverwarmde slaapkamer te hebben doorgebracht begint er een bloemstengel te groeien. Het is dus het beste om hem nu naar beneden in de warmte te halen zoals in vorige berichten is beschreven. Of zijn de meningen misschien veranderd?
Lies.
liesgorter
 
Berichten: 91
Geregistreerd: 28 jan 2010 22:22
1 bedankjes

Re: cymbidium

Berichtdoor liesgorter op 15 feb 2011 10:49

Bij het naar beneden halen en opnieuw ophangen is uitgerekend de bloemsteel afgebroken. Grote teleurstelling natuurlijk, maar groeien er nog opnieuw bloemen in of blijft het bij een stengel per seizoen. Dit is de eerste en enigste orchidee die ik heb,vandaar ook weinig ervaring, en daar blijft het ook bij,ik heb verder veel cactussen.
liesgorter
 
Berichten: 91
Geregistreerd: 28 jan 2010 22:22
1 bedankjes

Re: cymbidium

Berichtdoor xride1 op 15 feb 2011 13:00

oei oei,
dat is minder plezant! Heb je deze plant altijd hangen?
Het zou kunnen als het een grote plant is met vele scheuten dat er nog bloemstengels in komen.
In een van mijn planten stonden 3 stengels, 2 zijn er inmiddels verwelkt.
Afwachten maar....
xride1
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 19 mei 2010 17:36
Woonplaats: Arendonk
14 bedankjes

Re: cymbidium

Berichtdoor liesgorter op 15 feb 2011 18:09

bedankt voor je antwoord. Dit is een grote plant met diverse scheuten, dus er is nog hoop. Bij die andere mensen heeft hij nooit gebloeid en ik was zo blij dat ik er een bloemstengel in kreeg.
We wachten dan maar af en anders volgend jaar.
liesgorter
 
Berichten: 91
Geregistreerd: 28 jan 2010 22:22
1 bedankjes

Re: cymbidium

Berichtdoor turtleboy op 18 feb 2011 22:31

Kijk eens op deze site staat nuttige info http://www.de5cymbidium.eu/consumer/ind ... 28&lang=nl
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
Avatar gebruiker
turtleboy
 
Berichten: 2087
Geregistreerd: 29 jan 2010 17:01
Woonplaats: Maastricht
72 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Orchideeën

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten