Dicksonia aquarossa met phalaenopsis op stam - ervaringen??

Als je vragen of berichten hebt over orchideeën mag je ze in deze rubriek plaatsen.

Dicksonia aquarossa met phalaenopsis op stam - ervaringen??

Berichtdoor lily-anne op 14 okt 2010 08:46

Ik heb een boomvaren ( dicksonia squarossa ) die half september binnen
komt om te overwinteren in de veranda en half mei terug naar buiten gaat op een beschermde plaats.Nu had ik ook een kleine phalaenopsis en kwam ik op het idee om die aan de stam te hangen zodat hij zich met zijn wortels kan vastzetten tussen de oude stelen van de boomvaren en zo kan verder groeien .De temperatuur in de veranda hou ik boven de 6 graden .Water krijgt de phal. als ik de boomvaren water geef in de kop en op de stam .Wat denken jullie hiervan ? Zou de phalaenopsis op deze manier kunnen groot kunnen worden en uiteindelijk bloeien en zou de dicksonoia squarossa niet te veel afzien van die wortels of verstikt worden door de wortels ?
Iemand al iets dergelijks geprobeerd met een boomvaren ?
groetjes
Lily-Anne
Bijlagen
squarossa + phal 300 .jpg
squarossa + phal 300 .jpg (98.08 KiB) 2693 keer bekeken
Avatar gebruiker
lily-anne
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 09 maart 2010 10:31
Woonplaats: Sint-Niklaas (oost-vlaanderen)
13 bedankjes

Re: Dicksonia aquarossa met phalaenopsis op stam - ervaringe

Berichtdoor arpad veldhuis op 14 okt 2010 17:54

ik denkt niet dat dit goed gaat een phalaenopsis moet warmer staan dan 6gr en als je ze water geeft blijft de phalaenopsis te nat in de winter en dan hebt je kans op koprot bij deze tempraturen.in de zomer is er teveel schommeling in de nacht en dag tempratuur voor een orchidee die warte nodig hebt.ik denkt dat je meer kans maakt met een orchidee die kou kan hebben b.v Coelogyne cristata

gr arpad
ik ben niet verslaafd,ik hebt gewoon teveel planten
arpad veldhuis
 
Berichten: 812
Geregistreerd: 03 aug 2009 10:34
Woonplaats: hengelo ov
57 bedankjes

Re: Dicksonia aquarossa met phalaenopsis op stam - ervaringe

Berichtdoor lily-anne op 15 okt 2010 10:15

't ja, daar heb ik niet aan gedacht dat het wat te koud zou kunnen zijn , enfin , hij hangt er wel mooi in en ziet er wel natuurlijk uit - ik laat hem dan maar hangen en zie hoe lang het goed gaat .Ik zal dan eens op zoek moeten gaan naar een Coelogyne cristata orchidee of een andere ,die deze omstandigheden wel kan verdragen .
Als er iemand me zo een orchidee kan verkopen , laat het dan gerust weten via pb
bedankt
Lily-Anne
Avatar gebruiker
lily-anne
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 09 maart 2010 10:31
Woonplaats: Sint-Niklaas (oost-vlaanderen)
13 bedankjes

Re: Dicksonia aquarossa met phalaenopsis op stam - ervaringe

Berichtdoor Davy op 22 nov 2010 22:46

In principe moet dat lukken. Een orchidee groeit van nature ook op bomen! Wel inderdaad zoeken naar een andere soort!
Davy
 
Berichten: 626
Geregistreerd: 13 sep 2008 09:42
Woonplaats: Moerbeke-Waas
12 bedankjes


Keer terug naar Orchideeën

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten