Pagina 2 van 2

Re: wenstlijst p e t e r

BerichtGeplaatst: 18 maart 2010 23:19
door shusui
Wel ik vrees ervoor...
Vorig jaar had ik ook voor het eerst knoppen erin staan en een hele winter naar de bloei uitgekeken , maar tevergeefs...
Ook enkele grote P. tomentosa in de buurt hadden dit dus het lag echt aan de vorst en niet omdat het zijn eerste bloei was.

Dan maar hopen op wat warmere winters zeker :D

Gr, Sven

Re: wenstlijst p e t e r

BerichtGeplaatst: 15 apr 2010 23:02
door p e t e r
shusui schreef:http://www.kwekerijbotanica.be/index.htm

De M. macrophylla hebben ze normaal nog wel in voorraad.
De M. grandiflora Edith Bogue staat niet in hun assortiment, maar vraag er maar eens naar.
Kans is groot dat ze hem toch hebben.

Tip : Magnolia Atlas is ook echt geweldig! ;)

gr, Sven


Sven,

Ik heb de M. macrophylla vandaag bij botanica gaan halen.
Ze gaven degelijk advies, en beschouwden deze zelfs niet als volledig winterhard.
Ze hadden trouwens nog een mooie grote tetrapanex S.G. staan voor 28 euro.

Peter

Re: wenstlijst p e t e r

BerichtGeplaatst: 15 apr 2010 23:10
door shusui
Hoi Peter,

Ik ga binnekort ook eens naar daar, of anders laat ik de planten meebrengen naar een plantenbeurs.
Ik heb de M. macrophylla, atlas,... gereserveerd.

gr,
Sven

Re: wenstlijst p e t e r

BerichtGeplaatst: 15 apr 2010 23:16
door p e t e r
Sven,

Ik had deze ook gereserveerd. Ik heb de grootste M. macrophylla mee. ;)
De andere waren kleiner.


Peter

Re: wenstlijst p e t e r

BerichtGeplaatst: 15 apr 2010 23:25
door shusui
gij durft :lol:

Hoe groot waren ze ongeveer?

Re: wenstlijst p e t e r

BerichtGeplaatst: 15 apr 2010 23:52
door p e t e r
De mijne is 1m25 ongeveer zonder pot. De kleinere ongeveer 40cm.

Peter

Re: wenstlijst p e t e r

BerichtGeplaatst: 17 apr 2010 13:53
door shusui
Ik ben gisteren ook tot bij Botanica geraakt , en heb me deze planten meegebracht
Magnolia:
-atlas
-macrophylla
-insignis(syn: Manglietia insignis)
-delavayi

-Paulownia elongata

Eigenlijk nog niet zo erg dat je de grootste macrophylla had meegenomen, deze geraakte toch niet meer bij in de auto. Want deze lag al vrij vol met allerlei boom- en gewone varens. :roll:

Gr, Sven

Re: wenstlijst p e t e r

BerichtGeplaatst: 17 apr 2010 14:05
door p e t e r
Dat zijn ook mooie soorten Sven.
Ze hebben me wel aangeraden om nog even te wachten met de aanplant tot na de nachtvorst.

Peter

Re: wenstlijst p e t e r

BerichtGeplaatst: 17 apr 2010 17:44
door shusui
idd, dat zijden ze bij mij ook.
Ik hou ze toch nog enkele weken in de serre, en de Magnolia insignis nog 1 of 2 jaartjes tot deze wat groter is voor hij buiten gaat.

Re: wenstlijst p e t e r

BerichtGeplaatst: 18 maart 2011 23:37
door p e t e r
Mijn lijstje voor 26 maart met de bijbehorende prijzen bij CB:

Eduard: Cyathea brownii': 10€

Olie1605: Brahea armata: 20€
Orinoco: 46,5€
2x Wodyetia bifurcata: plant 30-50 cm/2-3 bladeren/pot 9x9x20 cm: subtotaal 13 euro
2x Adonidia merrillii: plant 12-15 cm/1 blad/pot 7x7x18 cm: subtotaal 7 euro
2x Chamaedorea microspadix: plant 10 cm/2 bladeren/pot 7x7x18 cm: subtotaal 6 euro
2x Archontophoenix alexandrae: plant 10 cm/2 bladeren/pot 7x7x18 cm: subtotaal 6 euro
Macrozamia miquelii: plant 15 cm/1 blad/pot 7x7x18 cm: 5,00 euro
Zamia vazquezii: plant 20 cm/2 bladeren/pot 7x7x18 cm: 3,50 euro
Dioon spinulosum: plant 40-50 cm/1 blad/pot 12x12x20 cm en 9x9x20 cm: 6,00 euro


Christophe : Sabal minor Mc.Curtain - 12€

shusui: 10€
Paulownia elongata 5€
Colocasia 'Pink China' 5€

lapalmeraie: 36€: 2 Acoelorrhaphe wrightii + 2 Ravenala madagascariensis + 2 Ravenala m. (red form)

Grad85: canna musafolia grande?

Erna: OK

Als ik nog iets vergeten ben mag je me gerust een seintje geven.