Wenslijst Pascal

In deze rubriek kunnen leden hun planten collectie en wenslijst starten met planten of zaden die ze reeds hebben (collectie) of ze nog graag wensen (wenslijst). Je kan je collectie en wenslijst achteraf nog aanpassen zodat deze up to date blijft.

Re: Wenslijst Pascal

Berichtdoor amourath op 20 jul 2010 13:23

lapalmeraie schreef:Ook Delhaize heeft regelmatig promoties met roebelenii's, goed zoeken wordt dus meestal wel beloond met een mooie palm voor weinig geld.


Klopt! Die van mij kwam van daar (zie dit topic) en ik heb daar ook al eens een olijfboompje gekocht voor weinig geld. Bij lidl en aldi staan ook soms interessante planten!

Als er zo'n interessante aanbieding is wordt die hier meestal ook wel gepost ;)
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Wenslijst Pascal

Berichtdoor pascal op 20 jul 2010 13:34

ah moet eens naar de delhaize afzakken dan, ben afgelopen week 3 keer naar de markt geweest en op geen enkele markt waren cocosnoten te vinden. Vorige keer in de ikea ook al geen cocos te vinden enkel Livistona rotundifolia (heb er toen dus ook mijn eerste palm van gemaakt)

ga volgende zondag nog eens naar Heist-op-den-berg, hopelijk hebben ze de phoenixen nog aan dezelfde prijs staan :-) en anders toch vanaf nu de vriendin verplichten naar de delhaize ipv de colroyt te gaan :D

merci voor de tips alvast!
pascal
 
Berichten: 147
Geregistreerd: 14 jun 2010 16:09
Woonplaats: Aarschot
1 bedankjes

Re: Wenslijst Pascal

Berichtdoor pascal op 02 aug 2010 21:41

weer eentje van de lijst. Ik meende een cocosnoot te kopen en te planten maar nu zag ik in de intratuin de cocos nucifera staan aan 6 euro. Plant is ongeveer 1m60 en heeft op dit moment 4 bladeren en 1 speer joepie :D

Staat wel (scheef) in een redelijk kleine pot maar durf hem niet goed verplanten. Hij heeft namelijk bruine punten en plekken (zelfs de speer heeft reeds bruine puntjes), wil zeker niets verkeerd doen met deze reeds moeilijke plant. En daarbij heb ik trouwens ook (nog) geen grote pot.
Bijlagen
IMG_0592.jpg
IMG_0592.jpg (172.37 KiB) 4434 keer bekeken
IMG_0593.jpg
IMG_0593.jpg (170.23 KiB) 4434 keer bekeken
pascal
 
Berichten: 147
Geregistreerd: 14 jun 2010 16:09
Woonplaats: Aarschot
1 bedankjes

Re: Wenslijst Pascal

Berichtdoor lapalmeraie op 02 aug 2010 23:16

Leuk hè. Adrian heeft pas gepost in welke grond hij ze zet. Zie hier.

Maar goed, als het misgaat moet je maar denken dat een bos bloemen vele malen meer kost en maar hooguit 2 weken meegaat. Hier heb je minstens enkele maanden plezier van.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: Wenslijst Pascal

Berichtdoor pascal op 04 mei 2011 22:57

cocospalm is helaas heengegaan nadat mijn vriendin hem perse in de donkerste kamer van het huis moest zetten :(

De kiwibes is door een weggelopen geit die enkele weekjes in onze tuin heeft doorgebracht (tot ik de eigenaar 2km verder vond) volledig tot op de grond weggegeten. 2 maanden geleden echter super hard uigeschoten en zitten reeds knopjes op dus ik hoop op de eerste besjes!

Voor de rest kan ik helaas nog niets schrappen, ben in de winter er totaal niet mee bezig geweest (ook niet meer op de site geweest :oops: )
pascal
 
Berichten: 147
Geregistreerd: 14 jun 2010 16:09
Woonplaats: Aarschot
1 bedankjes

Re: Wenslijst Pascal

Berichtdoor pascal op 14 mei 2011 19:41

voila we zijn bij europalms geweest. Super vriendelijk daar!

Jubaea chilensis en butia eriospatha worden van het lijstje geschrapt (twee zaailingen van ieder)

ik ben een gelukkig mens :D
pascal
 
Berichten: 147
Geregistreerd: 14 jun 2010 16:09
Woonplaats: Aarschot
1 bedankjes

Re: Wenslijst Pascal

Berichtdoor Christophe op 14 mei 2011 22:45

pascal schreef:ik ben een gelukkig mens :D

Kijk eens aan! :thumb_up:
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Wenslijst Pascal

Berichtdoor lapalmeraie op 15 mei 2011 20:24

Mooi zo :D
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14412
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
830 bedankjes

Re: Wenslijst Pascal

Berichtdoor pascal op 20 mei 2011 13:20

Ik heb een verstekeling ontdekt!

In het potje van de jubaea zat een zaadje waar vanonder al een klein puntje/worteltje van een 3mm uit gekomen was. Het zaadje is een stuk kleiner dat dat van de jubaea... Ik denk eigenlijk dat het een butia zaadje is, dat uit het andere potje gevallen is!

Heb het zaadje (ongeveer een diameter van 1-1.5 cm) heb ik in een flesje opgepot met het puntje naar beneden en een plastic folie erover voor het vocht. Ik ben benieuwd of die doorkiemt en wat het juist is! (yeeha hopelijk 5 voor de prijs van 4 dus) :D
pascal
 
Berichten: 147
Geregistreerd: 14 jun 2010 16:09
Woonplaats: Aarschot
1 bedankjes

Re: Wenslijst Pascal

Berichtdoor pascal op 27 sep 2012 10:59

Het zit me niet echt mee...

De enige takil (van het het zaad van het forum) is gisteren gestorven. En de rest komt totaal niet uit (ook niet die ik heb geweekt, in de koelkast en terug geweekt).

De enig overlevende TF zaailing die buiten gezaaid is, is spoorloos verdwenen (ik verdenk de eksters die hier altijd rondvliegen) en van de 70 uitgekomen TF's zijn er na 2-3 jaar nog 8 over... (gisteren geteld). Nu moet ik wel zeggen dat ik avn die TF's er minstens 20 heb weg gegeven omdat ik er te veel had (nu dus zeker geen probleem meer :( )

en die 2 jubaea chilensis zaailingen van het bericht hierboven hebben ook al lang de geest gegeven (en die verstekeling is nooit uitgekomen)

Hopelijk lukken de iets grotere/duurdere planten (2 jubaea chilensis en 1 chamaerops humilis) beter. Hoewel de jubies bijna niets gegroeid zijn na hun verplanting... Ik vrees dat ik iets te nonchalant ben voor deze hobby (En dan moet je weten dat ik een tuin van 15 are heb) :(

Nu het is niet allemaal kommer en kwel want de archontophoenix myolensis waarvan ik er 3 van de 12 heb kunnen overhouden zijn wel super aangeslagen (1 is altijd goed geweest en 2 zijn na een jaar stilstand terug begonnen)! Echt het pronkstuk van onze woonkamer (zo lang hij er nog in past). De ananas is mega groot, pompelmoes en granaatappel boompjes zijn goed uitgekomen en 1 albizia leeft nog
pascal
 
Berichten: 147
Geregistreerd: 14 jun 2010 16:09
Woonplaats: Aarschot
1 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Planten collecties en wenslijsten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten