Momenteel maar 1 wens

In deze rubriek kunnen leden hun planten collectie en wenslijst starten met planten of zaden die ze reeds hebben (collectie) of ze nog graag wensen (wenslijst). Je kan je collectie en wenslijst achteraf nog aanpassen zodat deze up to date blijft.

Momenteel maar 1 wens

Berichtdoor griet82 op 12 apr 2011 16:11

Hoi,

kan iemand me helpen? Heeft iemand thuis pepino's en kan iemand stekjes missen? Want ik vind geen winkel waar ik pepino's kan kopen, niet online en ook niet in floralux. Ik vind alleen zaadjes, en daarvoor is het denk ik al te laat.

Groetjes
Griet
griet82
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 01 apr 2011 11:17
Woonplaats: Wielsbeke / Ooigem
0 bedankjes

Re: Momenteel maar 1 wens

Berichtdoor orinoco op 12 apr 2011 16:59

Ik denk dat momenteel juist de aangewezen tijd is om dergelijke planten te zaaien (maart-april). En of stekken zoveel sneller gaat dan zaaien ? Hoe dan ook,succes in ieder geval.

Groet,Ben
orinoco
 
Berichten: 1364
Geregistreerd: 03 nov 2010 21:43
Woonplaats: Papendrecht (NL)
78 bedankjes

Re: Momenteel maar 1 wens

Berichtdoor griet82 op 12 apr 2011 17:58

Bedankt, Ben ik denk dat ik toch dan die zaadjes zal bestellen
griet82
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 01 apr 2011 11:17
Woonplaats: Wielsbeke / Ooigem
0 bedankjes

Re: Momenteel maar 1 wens

Berichtdoor Patty op 12 apr 2011 19:18

Hallo Griet82,
Ik heb een pepino waar ik stekjes vanaf kan nemen. Maar hoe komen ze bij je, het is niet naast de deur. Ik ga dit jaar naar Haps, jij ook?

Patty
Patty
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 07 apr 2009 19:48
Woonplaats: Oosterhout, Gelderland
29 bedankjes

Re: Momenteel maar 1 wens

Berichtdoor amourath op 12 apr 2011 20:25

Pepino's vind je in de supermarkt maar meer rond de eindejaarsperiode, dan heeft zowel Carrefour als Delhaize ze.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Momenteel maar 1 wens

Berichtdoor griet82 op 12 apr 2011 21:21

Patty schreef:Hallo Griet82,
Ik heb een pepino waar ik stekjes vanaf kan nemen. Maar hoe komen ze bij je, het is niet naast de deur. Ik ga dit jaar naar Haps, jij ook?

Patty

Hey,

ik weet zelfs niet wat haps is, ik heb net de zaadjes besteld bij het vlaamse zaadhuis, en op die manier ga ik ze zelf eens proberen kweken. Indien het niet gaat ga ik ook even kijken in de eindejaarsperiode in de supermarkten, maar alvast bedankt voor het voorstel, stel dat het niet zou lukken, wat is haps eigenlijk?

Groetjes
griet82
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 01 apr 2011 11:17
Woonplaats: Wielsbeke / Ooigem
0 bedankjes

Re: Momenteel maar 1 wens

Berichtdoor griet82 op 12 apr 2011 21:23

amourath schreef:Pepino's vind je in de supermarkt maar meer rond de eindejaarsperiode, dan heeft zowel Carrefour als Delhaize ze.


Hey,

bedankt, ik ga ook naar de carrefour in Waregem, is het daar dat ze ze hebben? En de delhaize op de Gentseweg?

Groetjes
Griet
griet82
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 01 apr 2011 11:17
Woonplaats: Wielsbeke / Ooigem
0 bedankjes

Re: Momenteel maar 1 wens

Berichtdoor orinoco op 12 apr 2011 21:27

Haps is een plaats in het oosten van Noord Brabant (NL). Elk jaar wordt daar op 2e pinksterdag een exotenbeurs georganiseerd.

Groet,Ben
orinoco
 
Berichten: 1364
Geregistreerd: 03 nov 2010 21:43
Woonplaats: Papendrecht (NL)
78 bedankjes

Re: Momenteel maar 1 wens

Berichtdoor amourath op 12 apr 2011 21:37

griet82 schreef:Hey,

bedankt, ik ga ook naar de carrefour in Waregem, is het daar dat ze ze hebben?


Inderdaad! In december - januari vind je daar véél tropisch fruit: papaya, pitahaya, tamarillo, grenadilla, nashipeer, pepino, ramboetan,...

Op dit moment van het jaar is het eerder beperkt, je kan er bvb wel sharonfruit en granaatappels kopen.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Momenteel maar 1 wens

Berichtdoor griet82 op 13 apr 2011 16:41

amourath schreef:
griet82 schreef:Hey,

bedankt, ik ga ook naar de carrefour in Waregem, is het daar dat ze ze hebben?


Inderdaad! In december - januari vind je daar véél tropisch fruit: papaya, pitahaya, tamarillo, grenadilla, nashipeer, pepino, ramboetan,...

Op dit moment van het jaar is het eerder beperkt, je kan er bvb wel sharonfruit en granaatappels kopen.


Hey, ik denk dat je het een beetje verkeerd begrepen hebt, ik had graag een plant gehad, niet het fruit, dat wil ik dan later zelf kweken, maar toch bedankt, want als het me niet lukt het te kweken nu, kan ik het nog altijd eens proeven rond december :D
griet82
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 01 apr 2011 11:17
Woonplaats: Wielsbeke / Ooigem
0 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Planten collecties en wenslijsten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten