Pagina 3 van 3

Re: Collectielijst en Wenslijst JmC4c

BerichtGeplaatst: 21 maart 2012 21:24
door JmC4c
Mijn kleine tetrapanax steroidal giant is kapotgevroren deze winter doordat ik hem niet had beschermd. Daarom op zoek naar een nieuwe.

Re: Collectielijst en Wenslijst JmC4c

BerichtGeplaatst: 21 maart 2012 21:32
door luc
Kan nog altijd vanuit de wortel terug opkomen
grt

Re: Collectielijst en Wenslijst JmC4c

BerichtGeplaatst: 21 maart 2012 21:36
door StijnV
Inderdaad, is bij mij ook al 4 jaar achtereen afgevroren.
En deze komt altijd terug.
Meer nog: in plaats van één plant, krijg je er waarschijnlijk 20 in de plaats.
Eind april, begin mei zou deze moeten terugkomen vanuit de wortel.

Re: Collectielijst en Wenslijst JmC4c

BerichtGeplaatst: 12 apr 2012 12:02
door JmC4c
Momenteel nog niets te zien van de tetrapanax.
Alvast :thai: voor de gegeven hoop :thumb_up:

Re: Collectielijst en Wenslijst JmC4c

BerichtGeplaatst: 12 apr 2012 15:29
door Dimi Exotisch Hofke
Hier beginnen de scheuten weer overal boven te schieten. Moet eerst eens een methode vinden om die te kunnen oppotten, want telkens ik ze uitsteek (met een stuk hoofdwortel van de moederplant eraan zelfs) gaan ze nog steeds kapot na een tijdje... :onzeker: Als dat dus lukt mag je er zeker één hebben hoor van mij mocht het nog nodig zijn tegen dan ! En het is ook de steroidal giant... ;)
Foto's van die moederplant zijn te vinden in mijn foto-topic, link staat in mijn signatuur hieronder...

Re: Collectielijst en Wenslijst JmC4c

BerichtGeplaatst: 21 jun 2012 23:22
door JmC4c
Ondertussen mijn collectie kunnen aanvullen met Gunnera Manicata ,tetrapanax steroidal Giant en Musella Lasiocarpa ( :thai: Exotopia en Waterboyke)

Heb nog iets nieuws op de wenslijst -> Paulownia Tomentosa

Re: Collectielijst en Wenslijst JmC4c

BerichtGeplaatst: 24 jun 2012 21:25
door Exotopia
Hey JM,

Ik vrees dat het voor de paulownia misschien wat te laat is. Een paar maanden geleden, op de plantenmarkten in Bokrijk en Hombeek heb ik'm wel zien staan. De vraagprijzen kunnen nogal es variëren dacht ik.
Bij de Bock in Oudenaarde hebben ze'm ook voor 15 EUR en dat vind ik toch wel veel.
Nog nen tip mocht je verschillende maten zien: koop de kleinste want dit boompje groeit razendsnel! (na het knotten heb ik al meer dan 4 meter gehaald in één seizoen)

Mocht je iemand weten waar je even met je spade langsheen zijn/haar Paulownia 'mag' steken... het is via wortelstek dat je ze kan vermeerderen. Zaaien zou minder aan te raden zijn. Misschien dat ik het volgend jaar wel es probeer met mijn 2 Paulownia's.

En uit nieuwsgierigheid: ga je het boompje laten groeien of ieder jaar zijn bol der af (zoals bij de mijne) :lol:

Greetz
Jan

Re: Collectielijst en Wenslijst JmC4c

BerichtGeplaatst: 24 jun 2012 22:18
door JmC4c
Hey Jan,

Reuze :thai: voor de tip :thumb_up:
Had niet gedacht dat ze deze ginds hebben. Heb vlug de catalogus geraadpleegd en ze zijn tussen 150/175 cm voor 15 euro en in stock ;)
edit : De stock was de grotere en duurdere planten, dus niets meegenomen

En omdat deze zo prachtig en opvallend mijn nieuwsgierige blik aantrok, bij U. Ga ik hem ook zoals jou behandelen. Want heb geen zin om een boom van 10 meter in mijne hof te hebben :lol:

Groeten , Jean-Marie