Bezit banaantjes Gilian

In deze rubriek kunnen leden hun planten collectie en wenslijst starten met planten of zaden die ze reeds hebben (collectie) of ze nog graag wensen (wenslijst). Je kan je collectie en wenslijst achteraf nog aanpassen zodat deze up to date blijft.

Bezit banaantjes Gilian

Berichtdoor bananaking29 op 30 okt 2011 18:13

Heey,

Mijn bezit banaantjes:
Met * is nog niet zeker. moet eerst nog rondkomen.
De Groene zijn nieuw

musa chini champa
Musa laterita
Musa ornata Milkey way
musa sanguinea*
Musa sikkimensisxornata*
Musa aeae Florida*

Musa acuminata 'Borneo'
Musa siamensis
musa becarri
Musa thomsonii
musa cheesmanni
Musa Basjoo
Musa Basjoo red
Musa Ornata red
musa ornata pink
musa ornata purple
Musa 1000fingers
Musa Thai Black
Musa Sikkimensis Red tiger
Musa velutina
Musa dwarf cavendisch

Ensete Ventricosum
Ensete Ventricosum Maurelli
Ensete Glaucum
Ensete Livingstonium
zullen er vast meer worden :D

Foto's Van mijn nieuwste aanwinsten!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door bananaking29 op 28 maart 2013 18:03, in totaal 6 keer bewerkt.
bananaking29
 

Re: wenslijst Gilian

Berichtdoor GeL op 04 nov 2011 21:14

Een Latania lontaroides heb ik net gekocht van AIREMULP (Edwin) hier op het forum. :happy_thai:

Grtjs,
Michel
GeL
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 12 okt 2011 18:16
Woonplaats: Kortenberg
200 bedankjes

Re: wenslijst Gilian

Berichtdoor Christophe op 05 nov 2011 00:59

GeL schreef:Een Latania lontaroides heb ik net gekocht van AIREMULP (Edwin) hier op het forum. :happy_thai:

Grtjs,
Michel

Hier de (tijdelijke) link: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=45&t=5801
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Bezit banaantjes Gilian

Berichtdoor bananaking29 op 05 okt 2012 23:35

zo, weer eens een updatje gedaan,

alles wat groen is, is er nieuw bijgekomen! :D
bananaking29
 

Re: Bezit banaantjes Gilian

Berichtdoor Exotengek op 03 jan 2013 04:47

Musa draf cavendisch??

Musa dwarf cavendish ;)
Exotengek
 
Berichten: 493
Geregistreerd: 23 sep 2012 17:50
Woonplaats: Utrecht - Overvecht / Eindhoven.
11 bedankjes

Re: Bezit banaantjes Gilian

Berichtdoor s.janssen op 03 jan 2013 14:50

Nu de echte banaantjes nog Gilian ;)

:thumb_up:
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: Bezit banaantjes Gilian

Berichtdoor bananaking29 op 11 jan 2013 23:37

Hahaa Sylvan even weer een update gedaan :thumb_up:
bananaking29
 

Re: Bezit banaantjes Gilian

Berichtdoor Hitch op 12 jan 2013 13:00

Ik zie dat je die befaamde Musa basjoo 'Red' ook hebt (of gehad hebt). Ik heb deze 3 x gekocht en geprobeerd maar kan dat ding simpelweg niet in leven houden. Ik ga er van uit dat het een kruising is tussen een basjoo en een accuminata. Groei bleef steeds uit en hij had hoge t° nodig zowel om te kunnen overwinteren als om op gang te geraken. Geen plant voor buiten maar misschien wel een all-round serreplant waarbij de t° ook 's nachts niet onder de 15°C mag gaan.
Maar goed, dit waren mijn negatieve bevindingen en ik staaf ze toch ook wel zo'n beetje op het feit dat sinds deze planten werden aangeboden ik er nadien nooit een volwassen laat staan een exemplaar van een metertje+ hoog heb gezien. Hoe doet die het bij jou?
Als ik je lijst zie bij het openen van het topic heb ik trouwens wel een flauw vermoeden dat je van die hele lijst toch niet zo heel veel meer zult over hebben gehouden tenzij jij de gouden manier gevonden hebt om ze de winters feilloos door te krijgen en ze dan ook nog terug op gang te krijgen in het voorjaar?
Ik ben benieuwd want het zijn (buiten de "normale" soorten toch zekers niet de makkelijkste planten wat meteen wel heel jammer is. Buiten de soorten die bij mij het hele jaar in volle grond staan heb ik in de serre velutina gehad, daijo, zebrina (heeft zelfs gebloeid bij mij), cavendish, accuminata. Het ene jaar ging dat dan goed en het jaar erop onder dezelfde omstandigheden gaven de planten er dan plots de brui aan of kreeg ik ze simpelweg niet meer op gang na de winter.
Hitch
 
Berichten: 2807
Geregistreerd: 21 apr 2012 09:44
Woonplaats: Baal (België)
156 bedankjes

Re: Bezit banaantjes Gilian

Berichtdoor bananaking29 op 13 jan 2013 00:50

Hey Hitch,

De musa basjoo red vind ik persoonlijk een makkelijke klant, niks geeen tegen slagen en groeid nu zelfs in de winter nog lekker door. ik vind het bij de makkelijke soorten horen.. ;) ik heb bijna alles gewoon op kamer tepemperatuur staan en 1x perdag iets te plant sproeien. de musa doet het zelf zo goed dat er 2 pups aanzitten :thumb_up: dus hier helemaal geen problemen mee.. overgens alles wat in m'n lijstje staat heb ik ook echt, als iets dood gaat pas ik hem ook aan ;) Ik zal je hier wat foto's geven van een deel van de collectie : Om tebeginnnen met de basjoo red de eerste foto is in julli. alle andere foto's zijn van vandaag. :fluiten:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Musa cheesmanni
Afbeelding
ensete Ventricosum
Afbeelding
Musa ornata
Afbeelding
Musa 1000 fingers
Afbeelding
Afbeelding
Musa becarri
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
bananaking29
 

Re: Bezit banaantjes Gilian

Berichtdoor Hitch op 13 jan 2013 12:26

Jeetje kerel houd jij die allemaal in huis??? Jij moet een "soepel" vrouwtje hebben zeg of is ook zij gezegend met het hobbyvirus?
Top man, echt waar dat ziet er allemaal erg goed uit. :applaus:
Hitch
 
Berichten: 2807
Geregistreerd: 21 apr 2012 09:44
Woonplaats: Baal (België)
156 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Planten collecties en wenslijsten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten