Ken's plantenfamilie

In deze rubriek kunnen leden hun planten collectie en wenslijst starten met planten of zaden die ze reeds hebben (collectie) of ze nog graag wensen (wenslijst). Je kan je collectie en wenslijst achteraf nog aanpassen zodat deze up to date blijft.

Ken's plantenfamilie

Berichtdoor kenbeimer op 04 feb 2013 13:13

Mijn plantenfamilie. Ik ben stuk voor stuk gek met al mijn planten! :D

Dit is het album van de Eucalyptus, maar er moeten nog meer foto's bij op. Ik geloof dat ik dit Facebook album openbaar gemaakt heb en zou iedereen het moeten kunnen zien. (Ook als je geen Facebook hebt) http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 645&type=3
Van dit album is Teun mijn meest succesvolle Eucalyptus!
Lid van dit forum worden bracht geluk, want sinds augustus/september groeide het mini eucalyptus plantje niet meer en heb vanmiddag (24 januari) de eerste groei sinds maanden geconstateerd! :D

Vandaag is er een nieuwe soort ontkiemt! Super nieuws! :D De kleine Eucalyptus, is helaas afgelopen week begonnen met afsterven. :(

Deze lading appelpitten is een redelijk deel nog van in leven. Reden dat ik veel waarde hecht aan deze planten, is dat deze appelpitjes uit appels komen die tijdens het scoutingkamp vorig jaar werden "geoogst". Alle boompjes maken dus deel uit van deze herinnering. Eveneens Facebook album: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 645&type=3
Op dit moment zijn er 2 waarschijnlijk aan het afsterven, maar ik geef ze de tijd nog wat langer om bij te komen.

Het nieuwe Trachycarpus Princeps album: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 645&type=3
Tot op heden nog geen nieuws

Mijn eigen drakenbloedboom gaat erg goed. Deze foto is een paar weken geleden genomen:
Afbeelding
Gisteren mijn moeder een verkoop exemplaar gegeven voor de verjaardag

Afentoe zal ik deze pagina updaten om nieuwtjes van mijn plantenfamilie uit te breiden.
Hobbyist in kweken van planten vanaf het zaadje. Eenmaal opgegroeid gaan ze in de verkoop in 50% van de bruto inkomsten gaan naar mijn stichting OKids; www.oldenzaalkids.nl
kenbeimer
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 22 jan 2013 10:01
Woonplaats: Oldenzaal
1 bedankjes

Re: Ken's plantenfamilie

Berichtdoor sophie op 14 mei 2013 19:41

hallo Ken! Zelf heb ik een dracena draco,die in de tuin de winter heeft overleefd,alleen lijkt de stam van mijn plant totaal in de grond verdwenen! Heeft dat met de kou te maken? Hij is zeker wel 5 jaar oud,en ziet er verder prima uit!
Succes met al je planten, zelf ben ik op zoek naar succulente euphorbias,en dat is niet makkelijk,kan ik je vertellen.

hartelijke groeten van Sophie
sophie
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 11 mei 2011 12:17
Woonplaats: Hilversum
0 bedankjes

Re: Ken's plantenfamilie

Berichtdoor kenbeimer op 26 mei 2013 09:39

Een Draceana Draco die de winter overleefd heeft? Woont u wel in Nederland dan? :P Deze winter heeft een paar hele koude dagen gehad. Wat de reden is dat ze verdwenen zijn weet ik niet, maar vind het wel heel aanlokkelijk om nu b.v. zelf ook een Draceana in de volle grond te stoppen, heb er genoeg. Wat voor maatregelen heeft u genomen voor deze in de volle grond te doen?
Hobbyist in kweken van planten vanaf het zaadje. Eenmaal opgegroeid gaan ze in de verkoop in 50% van de bruto inkomsten gaan naar mijn stichting OKids; www.oldenzaalkids.nl
kenbeimer
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 22 jan 2013 10:01
Woonplaats: Oldenzaal
1 bedankjes

Re: Ken's plantenfamilie

Berichtdoor Rob op 26 mei 2013 14:14

Lijkt eerlijk gezegd zeer onwaarschijnlijk dat het hier om een dracaena gaat. Dracaena draco is echt einde verhaal bij min 1.
Het is me erg onduidelijk wat je bedoelt met ´de stam is in de grond verdwenen` , maar een fotootje kan wel eens helpen :thumb_up:

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Avatar gebruiker
Rob
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 11280
Geregistreerd: 05 aug 2011 23:08
Woonplaats: Halsteren, NL
1115 bedankjes

Re: Ken's plantenfamilie

Berichtdoor kenbeimer op 11 okt 2013 09:36

Even een kleine update van mijn Dracaena draco. Van de zomer een enorme groeispurt gehad, toen hij buiten mocht staan.

Van de week hier filmpje van gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=fOjRDT7Q-rg
Hobbyist in kweken van planten vanaf het zaadje. Eenmaal opgegroeid gaan ze in de verkoop in 50% van de bruto inkomsten gaan naar mijn stichting OKids; www.oldenzaalkids.nl
kenbeimer
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 22 jan 2013 10:01
Woonplaats: Oldenzaal
1 bedankjes


Keer terug naar Planten collecties en wenslijsten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten